2025-01-31, 19:20
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag vet inte vilken ”kunskap” du menar att jag saknar, heller inte vad du syftar på när du skriver:
” en pilot som lägger en flight plan genom inflygningszonen till en av världens mest traffickerade flygplatser”

Menar du piloten i AA-planet under inflygning? Han tilldelades en landningsbana av ATC*, som alla trafikpiloter under din livstid. Därefter har han rutt att följa.

https://cnn.it/4hycVEz?cid=ios_app

Om du syfter på helikopterpiloten så är jag enig: allt talar för att han navigerade fel efter att ha bekräftat att han såg AA-planet, och därefter bad om att navigera efter ”visual separation”.

[ibid.]

Saken är den att jag uppfattar Trumps PK som att han också inser att det högst sannolikt är den mänskliga faktorn i form av helikopterpiloten som bär ansvaret, men likt förbannat skall flygledaren kastas under bussen med bristande ”aptitude” och DEI-rekrytering. Och det är inget annat än svinigt på ren svenska.

*) ATC har såvitt jag kan se tre olika banor att välja på vid landning på Ronald Reagan Washington National Airport, samtliga med in- eller utflygning över Potomac-floden.

Det är väl FN ingen som anklagar det kommersiella flygplanet som blev påkört för att ha gjort något fel här. Det är den militära helikoptern som korsar inflygningsrutten till den civila flygplatsen.

Nu vet jag inte detaljerna om det militära fordonet dirigeras av samma flygledning som dom civila eller om dom har egna flighpaths. Oavsett så har ju piloten gjort en dundertabbe (den militära).

Som så många olyckor så ligger det ofta något systematiskt fel bakom.
Citera
2025-01-31, 20:29
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Jag har under ett antal månader fått mejl från Trumpen. Det de har gemensamt är att man ska bidra med pengar. För att man vill stödja Trumpens valkampanj t.ex. Jag kommer att avsluta prenumerationen i morgon. Sedan i söndags så har jag fått 27 st. mejl. Några exempel: Tre handlar om "the OFFICIAL SIGNED TRUMP MUG". Min för bara USD 40. Fem är att han vill "ge" mig en gåva i form av ett signerat foto. För bara USD 10 eller mer. Tre handlar att han har låtit göra ett begränsat antal av "the OFFICIAL GOLD TRUMP FLAG PIN". Bara USD 20,25. En är ett erbjudande om att "få" den officiella Trump kalendern. Ett antal handlar om att man ska "svara på div. frågor om hur han sköter sitt ämbete och liknande. De kan heta lite olika en heter: "PRESIDENTIAL APPROVAL POLL". Kostar bara USD 10 eller mer att svara. Sen är det lite blandat en är från J D Vance.
Friend, did you get to sign President Trump’s Official Inauguration Card?
Thousands and thousands of our most dedicated supporters reached out to me after his swearing-in, hoping that it wasn’t too late to leave a short personal note of the 47th President.
So by popular demand, we’re bringing back the Trump Inauguration Card for 24 MORE HOURS to give Patriots like yourself one last chance to congratulate Donald J. Trump.

Sen så handlar ett antal om att det snart är månadsskifte och hans första Presidential Fundraising Blitz.
URGENT MEMO FROM THE 47TH PRESIDENT.THIS IS CRITICAL!
Here’s why your immediate support is so important:
#1 I’ve just launched my first Presidential Fundraising Blitz, and my critical end-of-month fundraising deadline is only days away. We’re in crunch time.
#2 My administration is being SUED. Several states are suing us over the historic Trump Executive Orders I signed this week. When you step up now, it shows you STAND WITH TRUMP!
#3 As a token of my appreciation, EVERYONE who donates $35 or more will receive the Official Trump Lifetime Achievement Award Card!
I need you to act RIGHT NOW. Let’s show the strength of our movement and CRUSH MY FIRST PRESIDENTIAL FUNDRAISING GOAL. BREAK TRUMP RECORD.

Till slut så vill han tacka mig för mitt outtröttliga stöd till MAGA rörelsen, för en mindre kostnad självklart. Ett par exempel:
President Trump tasked our team to identify the 20 most dedicated pro-Trump patriots in key areas across the country.These exceptional individuals are being recognized with the prestigious TRUMP LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD - a rare and honorable distinction reserved for unwavering patriots.
Is this you? We’re hoping that you’ll see this email before Monday because...
President Trump gave us a critical mission that involves the top 100 supporters in key areas across America. YOU MADE THE CUT CONGRATULATIONS!
He wants to reward you with the Gold Trump Award, the highest honor in the Trump World.

Kan inte hjälpa att jag undrar vad han ska använda pengarna han får in till?

Det var upplyftande att höra att du avslutat prenumerationen så man kan slippa meningslösa inlägg som detta. Jag har aldrig förstått i vilken kontext dessa inlägg syftat till.

Kan du kort sammanfatta syftet med dessa typ av "breifings"?
Citera
2025-01-31, 21:17
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Det var upplyftande att höra att du avslutat prenumerationen så man kan slippa meningslösa inlägg som detta. Jag har aldrig förstått i vilken kontext dessa inlägg syftat till.

Kan du kort sammanfatta syftet med dessa typ av "breifings"?
Om du inte gillar det jag skriver så går det alldeles utmärkt att INTE läsa dem.
Citera
2025-01-31, 21:19
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Om du inte gillar det jag skriver så går det alldeles utmärkt att INTE läsa dem.

Du svarade inte på frågan.

Vad är syftet? För många verkar dessa inlägg obegripliga.
Citera
2025-01-31, 21:29
Medlem
GustavAnders avatar
Går bra nu?, eller?

https://omni.se/trumps-siffror-pa-minus-lagst-stod-nagonsin/a/lwanK7

Lägsta någonsin, ever, alltime..
Citera
2025-01-31, 21:35
Medlem
X3treams avatar
Nu inför han tullar, blir dyrare för amerikanarna då Maga folket tror ju att det ska bli billigare varor med tullar..
Citera
2025-01-31, 21:51
Medlem
Tycker den här blivit lite underrapporterad, men har väl drunkat i alla utspel från Trump.
https://www.timesofisrael.com/theyre-gonna-do-it-okay-trump-insists-on-jordan-egypt-taking-in-gazans/

Trump tänker alltså tvinga Egypten och Jordanien, USA:s främsta och mest pålitiliga allierade i arabvärlden vid sidan av Saudi, att ta emot över en miljon palestinier.

Förutom det sanslösa i att pissa på trogna allierade (vilket vi mer eller mindre vant oss vid) så skulle detta mycket väl kunna bli det största utrikespolitiska misstaget i modern amerikansk historia.

Palestinska flyktingar har nämligen en väl känd historia av att destabilisera sina värdländer. I Jordanien ledde den palestinska migrationen från Israel efter Sexdagarskriget till ett krig 1970-71 mellan Jordanien och PLO, som slutade med att jordanierna förvisade palestinierna till Libanon. Vi vet ju hur det gick med Libanon sedan.

Så risken är stor att två av de mest stabila amerianska allierade i regionen skulle destabiliseras. Svårt att se någon säkerhetspolitisk fördel för Israel. Om de tycker Gaza är jobbigt att hantera, vad tror de att ett islamist-kaos i Egypten och Jordanien skulle innebära? Lycka till att freda de gränserna.

Man undrar ju om Trump har någon utrikespolitisk rådgivare med någon kunskap överhudtaget, eller om han bara inte lyssnar. Trump själv är ju uppenbarligen på en tolvårings intellektuella nivå.
Citera
2025-01-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han verkar inte göra som förra gången angående dessa hot mot Hillary som det sedan aldrig blev något av.

Mark Milley senast alltså som blev av med sitt livvaktskydd. Nu har Trump dessutom beordrat att man ska utreda en degradering i rank för den fyrstjärniga generalen. Kanske blir så att han åker ner till menig 😄

Där får man väl dock ändå se att Trump har fog för sin ilska. Att på eget bevåg kontakta en främmande fientlig makt som Milley gjorde det är landsförräderi.
Det enda Trumpetfjanten har fog för är att känna sig kränkt över att hans enorma ego blev sårat av att bli kallad fascist. Det är detta att kalla en spade för en spade som han inte gillar och enda anledningen till att han ger sina fiender på det här sättet. På ett sätt är det bra att Trump tar bort livvaktsskydd och spelar allan mot landets militär då det inte direkt stärker deras lojalitet och förtroende för Trump.
Citera
2025-01-31, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det enda Trumpetfjanten har fog för är att känna sig kränkt över att hans enorma ego blev sårat av att bli kallad fascist. Det är detta att kalla en spade för en spade som han inte gillar och enda anledningen till att han ger sina fiender på det här sättet. På ett sätt är det bra att Trump tar bort livvaktsskydd och spelar allan mot landets militär då det inte direkt stärker deras lojalitet och förtroende för Trump.

Han har fått kritik för det även från republikaner så inte omöjligt att han ändrar sig. Även om han med fog hatar mannen och denna är också en landsförrädare så vore det inget bra om Iran mördar honom under Trumps presidentskap.
Citera
2025-01-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han har fått kritik för det även från republikaner så inte omöjligt att han ändrar sig. Även om han med fog hatar mannen och denna är också en landsförrädare så vore det inget bra om Iran mördar honom under Trumps presidentskap.
Det finns få om ens några saker som kan få en snöflinga med ett ego lika stort som solsystemet att ändra sig när denne känner sig förorättad. Den enda landsförrädaren här är för övrigt Trump som försökte störta den amerikanska demokratin i valet 2020. Men bra som sagt att han spelar allan mot militära företrädare då det definitivt ger honom sämre chanser att försöka något liknande igen vid nästa val.
Citera
2025-02-01, 00:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump utlovar beslut om 25% tullmurar mot Mexiko och Kanada redan imorgon lördag:

https://www.bbc.com/news/articles/ckg0m79gm10o
..och Kina.

Det blir en jobbig överraskning för alla amerikaner som handlat på Wish, annan kina-app eller valfritt lågpris dropship-företag i veckan och inte hunnit få sin leverans ännu. Det bidde dyrare för dem att lösa ut de varor som de trodde att de hade betalat färdigt för.
Citera
2025-02-01, 01:04
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Går bra nu?, eller?

https://omni.se/trumps-siffror-pa-minus-lagst-stod-nagonsin/a/lwanK7

Lägsta någonsin, ever, alltime..

Mupp.

Trump har sina högsta approvals någonsin.

Obegripligt dålig artikel du länkar till. Får någon betalt för den typen av artiklar på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in