2025-01-29, 12:12
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är ju lite intressant att Donald Trump, som ofta uttryckt sig kritiskt om invandring, har varit och är gift med två invandrarkvinnor Ivana från Tjeckoslovakien och Melania från Slovenien. Det väcker ju frågan om huruvida hans politik egentligen handlar om principer eller om det är mer relaterat till populistiska och pragmatiska mål för att tilltala en viss väljarkår.

Det viktiga är väl att de får bort smutsen ur landet.
Citera
2025-01-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det viktiga är väl att de får bort smutsen ur landet.
Japp, så länge vi rensar bort all 'smuts' kanske vi också ska börja med att förbjuda alla invandrare från att gifta sig med rika, vita amerikaner. Det känns ju verkligen som en konsekvent linje att inte ens Trumps äktenskap kan förhålla sig till de principerna.
Citera
2025-01-29, 15:46
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Japp, så länge vi rensar bort all 'smuts' kanske vi också ska börja med att förbjuda alla invandrare från att gifta sig med rika, vita amerikaner. Det känns ju verkligen som en konsekvent linje att inte ens Trumps äktenskap kan förhålla sig till de principerna.

Nä, vi börjar med att få bort särskilt lågstående grupper, i Nordamerika gäller det främst sydamerikaner som ofta är kriminellt belastade, bovar & banditer. Här i Europa skulle vi behöva rensa ut mellanöstern-afrika. Migranter som migrerar legalt och sköter sig får stanna, vilket inkluderar Trumpetens hustru.

Vi här i Sverige borde ju om några sympatisera med Trumpens politik, med tanke på alla problem vi har med folkgrupper från primitiva kulturer.
Senast redigerad av MrMario 2025-01-29 kl. 15:49.
Citera
2025-01-29, 18:11
Medlem
BakelitTelefonens avatar
https://youtu.be/ZAG4Z_AwNfs

Donald är den enda presidenten i USA:s historia, som har en högre "approval ratin" sin andra omgång (mot sin första).

Sug på den vänsterblivna idioter. Popular vote. Electoral vote.
Citera
2025-01-30, 18:00
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Det är ju lite intressant att Donald Trump, som ofta uttryckt sig kritiskt om invandring, har varit och är gift med två invandrarkvinnor Ivana från Tjeckoslovakien och Melania från Slovenien. Det väcker ju frågan om huruvida hans politik egentligen handlar om principer eller om det är mer relaterat till populistiska och pragmatiska mål för att tilltala en viss väljarkår.

Det är nog som du skriver;
"har varit och är gift med två invandrarkvinnor"
Den muslimska väljarkåren tilltalas ju om Trump praktiserar månggifte, där alla fruarna dessutom är invandrare.
Ju fler fruar desto bättre, det tycker nog alla.
Trumps populism och pragmatism är inte att ta miste på. Han kom dessutom ut som drogliberal under intervjun med Fridman.
Också emot sina egna principer.

Som jag skrev tidigare är alla medel tillåtna
I en demokratisk valkampanj om det högre syftet är att avskaffa just demokratin.

Det visste redan nazisterna, när Hitler vann valet och kunde börja utrota judar.
Trump, den störste ärkenarcissisten, kommer då följaktligen att utrota alla utom sig själv, om man skall tro vad experterna säger.

Men de överdriver en smula, Trump kommer nog att skona så många av hans sympatisörer som möjligt.
Och är han "judelakej" som det påstås, kommer nog judarna att genom kvotering överrepresenteras etniskt i den underjordiska anläggning där kärnvapenkrigets vinnare kommer att inhysas.
Vinnarna blir alla presidenter, generaler och raketforskare (med anhöriga).
Elon Musk förtjänar ett särskilt omnämnande
som en värdig efterträdare till raketforskaren Wernher von Braun. Braun gjorde det möjligt att sända amerikaner till månen. Musk kommer att bygga kolonier på Mars.

Men redan under innevarande mandatperiod
är det möjligt för Trump och hans kolleger i övriga länder att slutgiltigt göra sig av med hela väljarkåren.
Så behövs inga fler demokratiska val. Min senaste konspirationsteori är att Trump kommer att överleva ett kärnvapenkrig, varför det för hans del ej skulle möta något hinder att starta ett kärnvapenkrig.

Vidare tror jag att både Trump och Putin är fullt medvetna om konsekvenserna av ett kärnvapenkrig.
Nämligen att de som presidenter är garanterade att överleva alla former av massförstörelsevapen.

I väljarkåren sprids i stället myten att ett kärnvapenkrig "kan ingen vinna" och att ett sådant scenario "har bara förlorare".

Eller att; "Så dum är varken Trump eller Putin" att de skulle begå självmord genom att avfyra kärnvapenkrig. Om jag vore Trump, skulle jag vara trött på att kallas kriminell och "sjuklig narcissist" eller "judelakej' som i ett inlägg här i tråden. Att ha varit utsatt för ett flertal mordförsök dessutom.
Om jag vore Trump skulle jag starta ett fullskaligt kärnvapenkrig, om jag, min familj och vänner, genom statens försorg redan var garanterade en bekväm tillvaro i underjordiska utrymmen. I själva verket underjordiska samhällen, väl skyddade mot alla vapensystem.

Frågan som måste ställas, helst till Trump personligen, är om han räknar med att överleva ett kärnvapenkrig eller ej.
Och om Trump (med familj osv) säger sig kunna överleva, blir följdfrågan vilken typ av skyddsrum han kommer att placeras i.
Jag gissar att det är ett riktigt lyxhotell beläget i en hel stad under marken, eller kanske inuti ett stort berg.
Hur skulle allmänheten reagera om så vore fallet?
Tyvärr skulle de nog bara säga att presidenten och hans anhöriga väl förtjänar ett sådant skydd, och att detta skydd inte kan garanteras för alla.
Celebriteters hälsa och välstånd är det största bekymret för den allmänhet som hjärntvättats av media att undergivet offra sig själva för överheten.
Fråga Trump vart han kommer att gömma sig, när han och generalerna beslutar att avfyra kärnvapen. Så dum är han inte så att han begår självmord, så långt har folk rätt.
Men det betyder inte att Trump och Putin avstår från användning av kärnvapen i syfte att skydda sig själva.

Nej tvärtom. Trump, och resten av det av väljarkåren utvalda folket som har det exklusiva privilegiet att placeras i skyddat boende under pågående kärnvapenkonflikt har större möjlighet till överlevnad i händelse av kärnvapenkrig.
En ljusare framtid dessutom när alla "undermänniskorna" är utrotade.
Citera
2025-01-30, 18:03
Avslutad
Älskar Trump. Men framförallt älskar jag hans politik. "America First" känns både sunt och tilltalande.
Citera
2025-01-30, 18:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Trump har klart och tydligt en personlig agenda och han brinner av att förgöra dom som i fyra år försökt skada och förstöra honom. Kan bli en Pandoras box som öppnas i och med hans iver. Jag ser fram emot detta under de nästkommande fyra åren han sitter. Ingenting glädjer mej mer än att se den amerikanska buken tvättas offentligt. Fram med popcornen!

Sen vill han rädda USA från ruinens brant. Om hans metoder och politik kommer räcka återstår att se. Det är dock ingenting jag personligen fäster större intresse vid.

Han verkar inte göra som förra gången angående dessa hot mot Hillary som det sedan aldrig blev något av.

Mark Milley senast alltså som blev av med sitt livvaktskydd. Nu har Trump dessutom beordrat att man ska utreda en degradering i rank för den fyrstjärniga generalen. Kanske blir så att han åker ner till menig 😄

Där får man väl dock ändå se att Trump har fog för sin ilska. Att på eget bevåg kontakta en främmande fientlig makt som Milley gjorde det är landsförräderi.
Citera
2025-01-30, 22:42
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDoo2
Älskar Trump. Men framförallt älskar jag hans politik. "America First" känns både sunt och tilltalande.

Yes, det var bra att han fryst så inga fler flygtorns kontrollanter kan anställas, lär smälla bra på flygplatserna i USA. Detta gjorde han 2 dagen på sitt jobb. Han sparkade även hela "aviation security controllers" sparkade även 100 top FAA security officers med mera.. Flyg inte i USA just nu är mitt råd!!
Citera
2025-01-30, 23:07
Medlem
GustavAnders avatar
Flygolycka, men Trump ägnar den mesta av tiden åt att skylla olyckan på Demokraterna!!??? och woke??
Vilken jävla pinsam clown.
Hur kan folk avguda denne nolla?
Han polariserar bara ännu mer, jävla idiot.
Senast redigerad av GustavAnder 2025-01-30 kl. 23:12.
Citera
2025-01-30, 23:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Flygolycka, men Trump ägnar den mesta av tiden åt att skylla olyckan på Demokraterna!!??? och woke??
Var det en DEI-pilot som styrde?
Citera
2025-01-30, 23:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Var det en DEI-pilot som styrde?
Typiskt tRump-packet att bara chansa med den sortens retorik.

"President for all America", my ass!
Citera
2025-01-30, 23:48
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Yes, det var bra att han fryst så inga fler flygtorns kontrollanter kan anställas, lär smälla bra på flygplatserna i USA. Detta gjorde han 2 dagen på sitt jobb. Han sparkade även hela "aviation security controllers" sparkade även 100 top FAA security officers med mera.. Flyg inte i USA just nu är mitt råd!!
Tack för rådet! Såg detta nu.

tRump har blod på sina händer. 67 oskyldiga döda och det bara efter en dryg vecka med han som "president".

Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Snarare Batmanskurken Joker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in