2025-01-31, 11:21
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Flygolycka, men Trump ägnar den mesta av tiden åt att skylla olyckan på Demokraterna!!??? och woke??
Vilken jävla pinsam clown.
Hur kan folk avguda denne nolla?
Han polariserar bara ännu mer, jävla idiot.

Trump påstod att FAA beslutade att anställa medarbetare med olika funktionsnedsättningar, bland annat "Severe intellectual disability", under Obamas och Bidens styre.
I själva verket skedde det 2019, dvs under Trumps förra period.

Moreover, the FAA under Trump in 2019 launched a program to hire controllers using the very criteria he decried at his news conference.
“FAA Provides Aviation Careers to People with Disabilities,” the agency announced on April 11, 2019. The pilot program, the announcement said, would “identify specific opportunities for people with targeted disabilities, empower them and facilitate their entry into a more diverse and inclusive workforce.”
https://www.washingtonpost.com/politics/2025/01/30/faa-dei-trump-fact-checker/
Citera
2025-01-31, 11:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Yes, det var bra att han fryst så inga fler flygtorns kontrollanter kan anställas, lär smälla bra på flygplatserna i USA. Detta gjorde han 2 dagen på sitt jobb. Han sparkade även hela "aviation security controllers" sparkade även 100 top FAA security officers med mera.. Flyg inte i USA just nu är mitt råd!!
Är detta korrekt, kan man se någon fakta på detta?
För det vore ju helt sjukt om det vore så.

Dock förklarar det hens utfall mot D i så fall, för projicera gör dom ofta när de gör bort sig.
Detta påminner lite då om tågolyckan som var orsakad av att donalds hade tagit bort kontrolleringen av dessa transporter och funktionen av tågen var bra nog för inte vara en olycksrisk.
Och så kom olyckan med en massa kemikalier pga av detta.
Även där försökte man skylla bort sig, men eftersom det inte gick som gör dom som alltid och glömmer och gör en exit istället.
Citera
2025-01-31, 12:00
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är detta korrekt, kan man se någon fakta på detta?
För det vore ju helt sjukt om det vore så.

Dock förklarar det hens utfall mot D i så fall, för projicera gör dom ofta när de gör bort sig.
Detta påminner lite då om tågolyckan som var orsakad av att donalds hade tagit bort kontrolleringen av dessa transporter och funktionen av tågen var bra nog för inte vara en olycksrisk.
Och så kom olyckan med en massa kemikalier pga av detta.
Även där försökte man skylla bort sig, men eftersom det inte gick som gör dom som alltid och glömmer och gör en exit istället.

https://time.com/7211690/washington-dc-plane-crash-trump-aviation/
Citera
2025-01-31, 12:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
https://time.com/7211690/washington-dc-plane-crash-trump-aviation/
Tack och skrämmande, och även så typisk projicering av donalds när hen gör fel.
Och komiskt nog har hen även ett ansvar för tågolyckan, som de också försökte skylla ifrån sig på andra.
Och om donalds inte hade tagit bort det som Obama skapat för göra tågtransporterna säkra, så hade inte den olyckan skett heller.

Det är som du säger, man bör hålla sig borta från USA nu, för helt vanliga grejer funkar inte längre och att du riskerar ditt liv.
Synd det inte var ari force one som drabbades av detta beslut av donalds, för det hade ju gjort det tragikomiskt istället
Citera
2025-01-31, 13:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Donald Trump förväxlar ledarskap och ansvar med att peka finger på andra, i detta fall flygledarna och demokraterna.

Om Trump hade velat visa ansvar skulle han t.ex. kunnat sagt följande:
”Jag liksom många presidenter före och efter mig har sett dessa helikoptrar över Potomac utan att reflektera över faran det innebär nära en civil flygplats. Jag önskar att jag hade gjort det. Efter denna katastrof kommer jag att vidta alla nödvändiga åtgärder för att detta aldrig skall inträffa igen.”

Sedan, efter 3-6 månader, och om det är motiverat, så skulle han kunna komma tillbaka och föreslå förändringar inom myndigheten, t.ex. antagningskrav.

”The buck stops here” stod det på president Trumans skrivbord. Något för Trump och hans supportrar att fundera på.
Senast redigerad av farbror_barbro 2025-01-31 kl. 13:55.
Citera
2025-01-31, 14:44
Medlem
Trump utlovar beslut om 25% tullmurar mot Mexiko och Kanada redan imorgon lördag:

https://www.bbc.com/news/articles/ckg0m79gm10o
Citera
2025-01-31, 15:31
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Donald Trump förväxlar ledarskap och ansvar med att peka finger på andra, i detta fall flygledarna och demokraterna.

Om Trump hade velat visa ansvar skulle han t.ex. kunnat sagt följande:
”Jag liksom många presidenter före och efter mig har sett dessa helikoptrar över Potomac utan att reflektera över faran det innebär nära en civil flygplats. Jag önskar att jag hade gjort det. Efter denna katastrof kommer jag att vidta alla nödvändiga åtgärder för att detta aldrig skall inträffa igen.”

Sedan, efter 3-6 månader, och om det är motiverat, så skulle han kunna komma tillbaka och föreslå förändringar inom myndigheten, t.ex. antagningskrav.

”The buck stops here” stod det på president Trumans skrivbord. Något för Trump och hans supportrar att fundera på.

Nu svamlar du på utan kunskap tycker jag. Det måste naturligtvis vara något allvarligt fel på en pilot som lägger en flight plan genom inflygningszonen till en av världens mest traffickerade flygplatser utan att beakta största möjliga försiktighet. Det har fungerat i decennier att ha militära flygplatser i närheten till civila. Det handlar naturligtvis inte om detta

Du ser samma inkompetens överallt och sprider sig som en löpeld. Bokstavligt talat som vi sett dom senaste veckorna.
Citera
2025-01-31, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Nu svamlar du på utan kunskap tycker jag. Det måste naturligtvis vara något allvarligt fel på en pilot som lägger en flight plan genom inflygningszonen till en av världens mest traffickerade flygplatser utan att beakta största möjliga försiktighet. Det har fungerat i decennier att ha militära flygplatser i närheten till civila. Det handlar naturligtvis inte om detta

Du ser samma inkompetens överallt och sprider sig som en löpeld. Bokstavligt talat som vi sett dom senaste veckorna.

Vad du säger är alltså att Trump har fel och att det inte är Obamas, Bidens och Demokraternas fel?
Citera
2025-01-31, 15:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vad du säger är alltså att Trump har fel och att det inte är Obamas, Bidens och Demokraternas fel?
Vad du säger är alltså att olyckan berodde på inkompetens hos pilot och/eller flygledare. En inkompetens som troligtvis beror på att FAA anställt mängder med intellektuellt handikappade och neurodivergenta flygledare inom ramen för DEI.

Fan vad du tappat det, handflatan.

Blev det 100 år på SingSing för Trump? Du vet, ledaren för den fria världen.
Citera
2025-01-31, 16:26
Medlem
3N37s avatar
Jag har under ett antal månader fått mejl från Trumpen. Det de har gemensamt är att man ska bidra med pengar. För att man vill stödja Trumpens valkampanj t.ex. Jag kommer att avsluta prenumerationen i morgon. Sedan i söndags så har jag fått 27 st. mejl. Några exempel: Tre handlar om "the OFFICIAL SIGNED TRUMP MUG". Min för bara USD 40. Fem är att han vill "ge" mig en gåva i form av ett signerat foto. För bara USD 10 eller mer. Tre handlar att han har låtit göra ett begränsat antal av "the OFFICIAL GOLD TRUMP FLAG PIN". Bara USD 20,25. En är ett erbjudande om att "få" den officiella Trump kalendern. Ett antal handlar om att man ska "svara på div. frågor om hur han sköter sitt ämbete och liknande. De kan heta lite olika en heter: "PRESIDENTIAL APPROVAL POLL". Kostar bara USD 10 eller mer att svara. Sen är det lite blandat en är från J D Vance.
Friend, did you get to sign President Trump’s Official Inauguration Card?
Thousands and thousands of our most dedicated supporters reached out to me after his swearing-in, hoping that it wasn’t too late to leave a short personal note of the 47th President.
So by popular demand, we’re bringing back the Trump Inauguration Card for 24 MORE HOURS to give Patriots like yourself one last chance to congratulate Donald J. Trump.

Sen så handlar ett antal om att det snart är månadsskifte och hans första Presidential Fundraising Blitz.
URGENT MEMO FROM THE 47TH PRESIDENT.THIS IS CRITICAL!
Here’s why your immediate support is so important:
#1 I’ve just launched my first Presidential Fundraising Blitz, and my critical end-of-month fundraising deadline is only days away. We’re in crunch time.
#2 My administration is being SUED. Several states are suing us over the historic Trump Executive Orders I signed this week. When you step up now, it shows you STAND WITH TRUMP!
#3 As a token of my appreciation, EVERYONE who donates $35 or more will receive the Official Trump Lifetime Achievement Award Card!
I need you to act RIGHT NOW. Let’s show the strength of our movement and CRUSH MY FIRST PRESIDENTIAL FUNDRAISING GOAL. BREAK TRUMP RECORD.

Till slut så vill han tacka mig för mitt outtröttliga stöd till MAGA rörelsen, för en mindre kostnad självklart. Ett par exempel:
President Trump tasked our team to identify the 20 most dedicated pro-Trump patriots in key areas across the country.These exceptional individuals are being recognized with the prestigious TRUMP LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD - a rare and honorable distinction reserved for unwavering patriots.
Is this you? We’re hoping that you’ll see this email before Monday because...
President Trump gave us a critical mission that involves the top 100 supporters in key areas across America. YOU MADE THE CUT CONGRATULATIONS!
He wants to reward you with the Gold Trump Award, the highest honor in the Trump World.

Kan inte hjälpa att jag undrar vad han ska använda pengarna han får in till?
Senast redigerad av 3N37 2025-01-31 kl. 17:19.
Citera
2025-01-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad du säger är alltså att olyckan berodde på inkompetens hos pilot och/eller flygledare. En inkompetens som troligtvis beror på att FAA anställt mängder med intellektuellt handikappade och neurodivergenta flygledare inom ramen för DEI.

Fan vad du tappat det, handflatan.

Blev det 100 år på SingSing för Trump? Du vet, ledaren för den fria världen.

Nu var det ju Trump som 2019 genomförde detta program. Du är lika fel ute som alltid Jaffamannen.

Det gäller också din avslutande frågeställning som jag inte riktigt förstår hur det hänger ihop med ämnet. Du kanske kan förklara detta, eller inte.
Citera
2025-01-31, 18:24
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Jag vet inte vilken ”kunskap” du menar att jag saknar, heller inte vad du syftar på när du skriver:
” en pilot som lägger en flight plan genom inflygningszonen till en av världens mest traffickerade flygplatser”

Menar du piloten i AA-planet under inflygning? Han tilldelades en landningsbana av ATC*, som alla trafikpiloter under din livstid. Därefter har han rutt att följa.
Citat:
Approximately 8:42 p.m. ET
As American Airlines flight 5342 approaches DCA, it contacts air traffic control about landing on Runway 1. Controllers ask the pilots to use Runway 33 instead. The pilots confirm the change and the aircraft is cleared to land
https://cnn.it/4hycVEz?cid=ios_app

Om du syfter på helikopterpiloten så är jag enig: allt talar för att han navigerade fel efter att ha bekräftat att han såg AA-planet, och därefter bad om att navigera efter ”visual separation”.

Citat:
Approximately 8:47 p.m. ET
An air traffic controller contacts the Black Hawk helicopter, flying under the call sign PAT 2-5, to confirm it sees American Airlines flight 5342, which he refers to as a “CRJ,” based on the plane type CRJ-700.
Air Traffic Control: “PAT 2-5 do you have the CRJ in sight?”

Air Traffic Control: “PAT 2-5 pass behind the CRJ.”

Helicopter Pilot: “PAT 2-5 has aircraft in sight, request visual separation.”
[ibid.]

Saken är den att jag uppfattar Trumps PK som att han också inser att det högst sannolikt är den mänskliga faktorn i form av helikopterpiloten som bär ansvaret, men likt förbannat skall flygledaren kastas under bussen med bristande ”aptitude” och DEI-rekrytering. Och det är inget annat än svinigt på ren svenska.

*) ATC har såvitt jag kan se tre olika banor att välja på vid landning på Ronald Reagan Washington National Airport, samtliga med in- eller utflygning över Potomac-floden.
Senast redigerad av farbror_barbro 2025-01-31 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in