2024-04-29, 14:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Läser i Aftonbladet att Trump försökte hålla en fundraiser genom att sälja f1 biljetter i Miami för 1 milj dollar styck. Och på så sätt kringgå Federal election commission.

Det stoppades av FIA och arrangören.

MAGA!
we like to launder dirty cash!

Ni inser att Donald Trump kommer att förlora i november. Inte sant?

Bedragartyper kommer alltid att försöka hitta vägar att blåsa både vanligt folk, företag och myndigheter men nu vet alla vad Trump och hans kriminalitet tar sig för uttryck så hans initiativ skärskådas både en och två gånger. Inte bra att ha en hög profil och svansföring om man är en patologisk scammer.
Senast redigerad av DaEzz 2024-04-29 kl. 14:37.
Citera
2024-04-29, 18:43
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Mycket bättre att rösta på den senile Biden som avinstallerar polisdepartement i storstäder.
Har han?
Vilka då?

I Bidens budget för 2023 ser man en höjning i anslag för lokala polis distrikt. Men du kanske har mer relevanta källor.

Vore tacksam för ett klargörande
Citera
2024-04-30, 18:06
Medlem
3N37s avatar
Såg just på Truth Social. Trump har fått böter på totalt $9,000 för brott med den "gag order" som domaren i den pågående rättegången i New York beslutade om. Att Trumpen är missnöjd är bara förnamnet.
Citera
2024-04-30, 18:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Såg just på Truth Social. Trump har fått böter på totalt $9,000 för brott med den "gag order" som domaren i den pågående rättegången i New York beslutade om. Att Trumpen är missnöjd är bara förnamnet.
9000?
Trodde det var bara 3ggr och sen nästa steg, om så, sjukligt vad elitism ger.

Om inte donalds slutar, så kommer hen sätta sig i häktet, och den enda som någon kan skylla på, det är donalds hen själv för vägra följa rätten.(Jag misstänker donalds kommer sätta sig själv där.)
Citera
2024-04-30, 18:50
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
9000?
Trodde det var bara 3ggr och sen nästa steg, om så, sjukligt vad elitism ger.

Om inte donalds slutar, så kommer hen sätta sig i häktet, och den enda som någon kan skylla på, det är donalds hen själv för vägra följa rätten.(Jag misstänker donalds kommer sätta sig själv där.)
Om det skulle bli så att DJT åker in så lär han få Secret Service som cellkompisar.
Citera
2024-04-30, 18:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37
Om det skulle bli så att DJT åker in så lär han få Secret Service som cellkompisar.
Idag ja, men finns antydningar att man ska lämna över fängelseansvar till andra instanser.(Hur detta går eller inte vet jag inte just nu.)

Men jag tror donalds om fängelse hamnar på ett fängelse som liknar en country club, och kanske kommer få en isolering mot andra.
Men troligt liknande brottslingar, och de kommer ha lite risk för donalds.
Så kan gå båda vägarna.
Citera
2024-04-30, 19:01
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Idag ja, men finns antydningar att man ska lämna över fängelseansvar till andra instanser.(Hur detta går eller inte vet jag inte just nu.)

Men jag tror donalds om fängelse hamnar på ett fängelse som liknar en country club, och kanske kommer få en isolering mot andra.
Men troligt liknande brottslingar, och de kommer ha lite risk för donalds.
Så kan gå båda vägarna.

Såg nåt i finsk media ett par dagar sedan om att han kommer ha s.s. som cell-skap. De kommer även vara beväpnade för att hindra andra fångar att komma för nära.
Som det såg ut i artikeln, skulle s.s. ha rotation på livvakterna.
Hittar inte länken till den just nu.

Men det skulle troligen innebära att han får duscha ifred.
Citera
2024-04-30, 19:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Såg nåt i finsk media ett par dagar sedan om att han kommer ha s.s. som cell-skap. De kommer även vara beväpnade för att hindra andra fångar att komma för nära.
Som det såg ut i artikeln, skulle s.s. ha rotation på livvakterna.
Hittar inte länken till den just nu.

Men det skulle troligen innebära att han får duscha ifred.
Ja, jag tror att det är så just idag, men kan ändra sig som jag ser fakta nu så är det secret service som gäller.
Citera
2024-05-01, 03:24
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Det har absolut ingen betydelse hur mycket Trump ljuger om aborter och IVF framöver. Kvinnorna kommer hata honom och partiet över allt annat oavsett.
Haines: House Republicans included in their 2025 budget the ‘Life at Conception Act’, which would ban all abortions nationwide. It would also rip away IVF access. Republican leaders are ready to bring that to Donald Trump is he's elected.

https://twitter.com/BidenHQ/status/1785466720783655116
Citera
2024-05-01, 13:00
Medlem
rotebro-hasses avatar
I ett ganska roligt men felstavat Truth social, verkar Trump ha fått nog av alla sanningar. Gillar att han hittar på nya ord med.
(cofveve, disinformates, disinformates, person woman man camera tv.. And they said sir that's incredible, "

Citat:
"“I'm not running to terminate the ACA, AS CROOKED JOE BUDEN DISINFORMATES AND MISINFORMATES ALL THE TIME, I’m running to CLOSE THE BORDER, STOP INFLATION, MAKE OUR ECONOMY GREAT,.... /... /.”

Vad hade man sagt ifall president biden börjat posta inlägg som dessa kl 02 på natten?
Citera
2024-05-01, 23:25
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Självfallet kommer Trump´s lagar och lagförslag öka valdeltagandet bland demokraterna. Ganska mycket också. Lol. Blir de bara informerade om republikanernas agenda.
Trump berättade just för TIME magazine att han skulle genomföra en deporterings operation för att röja undan 11 miljoner människor från landet och använda militären för att bygga massförvaringsläger. Han skulle låta röda stater övervaka kvinnors graviditeter och åtala de som bryter mot abortförbud. Han skulle avskeda alla som inte verkställer hans order om att åtala. Han överväger att benåda alla terrorister som attackerade Kapitolium den 6 januari. Han sa att han kanske inte skulle komma till hjälp för allierade i Europa eller Asien. Han skulle avveckla offentlig service, stänga Vita husets kontor för pandemiberedskap och bemanna sin administration med galningar som tror att valet blev stulet. Och när han blev tillfrågad om diktatur sa han: "Jag tror att många gillar det."

https://twitter.com/BidenHQ/status/1785777325998526716
Citera
2024-05-01, 23:29
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F.Sebastian
Självfallet kommer Trump´s lagar och lagförslag öka valdeltagandet bland demokraterna. Ganska mycket också. Lol. Blir de bara informerade om republikanernas agenda.
Trump berättade just för TIME magazine att han skulle genomföra en deporterings operation för att röja undan 11 miljoner människor från landet och använda militären för att bygga massförvaringsläger. Han skulle låta röda stater övervaka kvinnors graviditeter och åtala de som bryter mot abortförbud. Han skulle avskeda alla som inte verkställer hans order om att åtala. Han överväger att benåda alla terrorister som attackerade Kapitolium den 6 januari. Han sa att han kanske inte skulle komma till hjälp för allierade i Europa eller Asien. Han skulle avveckla offentlig service, stänga Vita husets kontor för pandemiberedskap och bemanna sin administration med galningar som tror att valet blev stulet. Och när han blev tillfrågad om diktatur sa han: "Jag tror att många gillar det."

https://twitter.com/BidenHQ/status/1785777325998526716
BigDon vill att GOP ska kunna övervaka gravida kvinnor.

Detta kommer de att älska honom för. Särskilt i november
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in