2020-12-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Ja jag håller med men lätt att missa också med tanke på stressen och hur fienden rört sig. Någon här som vet vem killen är? Instagram?
Han kallas alban finns tråd om det

(FB) Adem Skepi skjuten 20201229
Citera
2020-12-30, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Vissa menar att hela DP är borta just nu i alla fall...
Som jag förstått från olika källor kan det vara så att spanska polisens bevisning mot Shobre inte räkte så långt. (Jag, och det verkar som att det varit utbrett, nästan utgick från att han åttminstone skulle bindas så det räckte till ett par år, men det stämmer ev inte)... Däremot har jag härt att storebror City hade fingrarna rejält nere i syltburken... Så om Sho inte är på fri fot i spanien så är det för att svensk polis tagit över honom och återupptagit någon/ra av de tidigare utredningarna efter att det inkommit ytterigare material under hans bortavaro. Bl a Jaffar-förnedringsmisshandeln resp det stora knarkmålet... Sedan omnämns han ju som inblandad i en rätt aktuell mordförsökshärva-FUP. Vet inte hur det funkar - om de tidigare målens dagböcker i så fall uppdateras med nya häktningsbeslut - eller om det blir helt nya... Men, om någon vet något och kan bekräfta/dementera ditten eller datten, så kan det ju isf ev vara lite intressant :-)
Citera
2020-12-30, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallez832
Ja det har dom och en ung kille också han är ung men har makt vad jag hört av många kriminella iallafall
Tänkte också på den möjligheten tidigt, men avfärdade. Lite fladdrig tråd med (som så ofta) en som "vet" men "inte kan säga". Men måste ju finnas några andra som skapar knas i SE... Eller? Men oavsett koppling till skjutningen av malmöiten får du gärna utveckla om du har info kring dessa utlokaliserades förehavanden där uppe S-vall, deras kopplingar till andra grupperinar och kanske även specifikt till decemberskjutningen...
Citera
2020-12-30, 20:09
Medlem
0ldMans avatar
Finns det någon kort sammanfattning över vad som händer i de här miljöerna. För några år sedan krigade shootaz och dödspatrullen. Nu verkar många vara döda/i fängelse eller flytt till andra städer. Är det nya gängmedlemmar och nya konstellationer eller hur ser läget ut?

Filterlösa grabbar och husbys hyenor verkar vara några nya grupper men de huserar kanske inte i Rinkeby...?
Citera
2020-12-31, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Som jag förstått från olika källor kan det vara så att spanska polisens bevisning mot Shobre inte räkte så långt. (Jag, och det verkar som att det varit utbrett, nästan utgick från att han åttminstone skulle bindas så det räckte till ett par år, men det stämmer ev inte)... Däremot har jag härt att storebror City hade fingrarna rejält nere i syltburken... Så om Sho inte är på fri fot i spanien så är det för att svensk polis tagit över honom och återupptagit någon/ra av de tidigare utredningarna efter att det inkommit ytterigare material under hans bortavaro. Bl a Jaffar-förnedringsmisshandeln resp det stora knarkmålet... Sedan omnämns han ju som inblandad i en rätt aktuell mordförsökshärva-FUP. Vet inte hur det funkar - om de tidigare målens dagböcker i så fall uppdateras med nya häktningsbeslut - eller om det blir helt nya... Men, om någon vet något och kan bekräfta/dementera ditten eller datten, så kan det ju isf ev vara lite intressant :-)

Nått av alla mord borde klaras upp via Encro, om de ens haft krypterade telefoner.
Citera
2021-01-03, 19:55
Medlem
Citat:

Kan säga såhär att Sho var inblandad i mordförsöket i Viksjö tror typ i maj 2020.

Sho skickade en Dp springis som sedan utförde ett mordförsök...
Citera
2021-01-04, 09:19
Medlem
hahahaha hur dum i huvudet är du stackarn? Asså det är skrämmande att läsa era kommentarer, ni måste ju bo under en fucking sten hahaha. Riktiga små luffare
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Givetvis inte. Samma babbar som lyssnar om och om igen. Sedan räknas det väl som en lyssning bara man klickar. Sitter säkert mer än en som klickar oavbrutet utan att lyssna för att få upp antalet klick.
Citera
2021-01-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Nått av alla mord borde klaras upp via Encro, om de ens haft krypterade telefoner.
Jo, det verkar ju så. Dock vet jag inte hur aktuellt Encro var när det gäller tillslaget mot (bl a) Shobre och City i ES... Åtminstone Sho har ju använt sig av Encro i närtid. Får hoppas att det är användbart och kan resultera i några konkreta år...
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Kan säga såhär att Sho var inblandad i mordförsöket i Viksjö tror typ i maj 2020. Sho skickade en Dp springis som sedan utförde ett mordförsök...
Så förstår jag det också. Men diskussionen i Viksjötråden verkar ha imploderat. Mer specifikt om Shobres Encro, fr o m detta inlägg:
(FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19
Sedan är DP-beställningsmord ev aktuellt även nu i december, även i den tråden har det blivit lite stiltje:
(FB) Stor polisinsats i Korsta i Sundsvall. En skjuten (avliden) 20-12-07
Men kan du säga något mer är det självklart intressant :-)
Citera
2021-01-06, 15:30
Medlem
Citat:
Jo, det verkar ju så. Dock vet jag inte hur aktuellt Encro var när det gäller tillslaget mot (bl a) Shobre och City i ES... Åtminstone Sho har ju använt sig av Encro i närtid. Får hoppas att det är användbart och kan resultera i några konkreta år...

Så förstår jag det också. Men diskussionen i Viksjötråden verkar ha imploderat. Mer specifikt om Shobres Encro, fr o m detta inlägg:
(FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19
Sedan är DP-beställningsmord ev aktuellt även nu i december, även i den tråden har det blivit lite stiltje:
(FB) Stor polisinsats i Korsta i Sundsvall. En skjuten (avliden) 20-12-07
Men kan du säga något mer är det självklart intressant :-)

Vet att deras Mammor tycker det är för farligt för deras söner att vistats i Rinkeby speciellt efter att Nas blev mördad under Augusti 2019 då jag senare har hört att Capone och dom andra befinner sig i Sundsvall
Citera
2021-01-17, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Vet att deras Mammor tycker det är för farligt för deras söner att vistats i Rinkeby speciellt efter att Nas blev mördad under Augusti 2019 då jag senare har hört att Capone och dom andra befinner sig i Sundsvall
Dp håller sig till i sundsvall just nu dom har börjat med försäljning här och börjar skaffa sig spring pojkar, Dock så ger dom billigt då dom vill växa fort antar jag hoppas dom inte stannar här inte så smart med tanke på att Sundsvalls polisen har rätt så bra koll på dom nya gängen och grupperingar i Sundsvall just nu.
Citera
2021-01-17, 01:55
Medlem
Hur kunde inte Shobre blivit dömd han härjar ju runt och är aktuell jag menar polisen måste skärpa sig och lägga in resurser,
Citera
2021-01-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZK
Hur kunde inte Shobre blivit dömd han härjar ju runt och är aktuell jag menar polisen måste skärpa sig och lägga in resurser,

Har för mig att Shobre och hans bror är häktade i spanien för narkotikabrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in