2020-12-03, 21:26
Medlem
Citat:
Attunda tingsrätt ställde på torsdagen in rättegången mot en 16-årig pojke och tre män som åtalats för inblandning i ett misslyckat beställningsmord. Orsaken var att en av de häktade hade fått samtal från en misstänkt manipulerad telefon.
Citat:
Enligt DN:s källor uppgav personen sig ringa från det advokatkontor som mannens offentlige försvarare arbetar på. Samtalet godkändes av Kriminalvårdens personal och den häktade 27-åringen hämtades från sin cell.
– Därefter pågick samtalet i säkert 45 minuter, berättar en person med insyn i fallet.

Under tiden kom ett nytt samtal till 27-åringen – denna gång från mannens advokat.
Citat:
– Enligt reglerna ska häktet alltid motringa det abonnemang som en uppringare uppger, men så hade tyvärr inte skett i det här fallet.
https://www.dn.se/sthlm/rattegang-in...de-fritagning/

Det var alltså N@der eler F@rid som fick samtalet.

Häktespersonalen befarade att fritagningsförsök var planerat och därför ställdes rättegången in. Väldigt slarvigt av häktespersonalen att skita i reglerna och inte motringa. De fyra åtalade har påvisat våldskapital och flera kriminella nätverk i ryggen.
Senast redigerad av Skewie 2020-12-03 kl. 21:32. Anledning: Lagt in länk till citerad artikel
Citera
2020-12-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilspils92
Du har betydligt mer encro-chattar i protokoll-bilaga B, alltså aktbilaga 134 i ovan. Den du anger är endast ett axelplock

Lite kul att läsa hur diskussionerna går mellan alla sågspån. De måste vara så jävla segt för dem att sitta där under ett förhör och ha bränt 15 k för en lur de tror är 110% säker och FL1 och FL2 börjar läsa upp hela konversationer de har skrivit sins emellan och varit helt öppna. De kan även pinpointa vilken användare som kopplat upp till vilken mast och 90% av uppkopplingarna är från sågspånens hemadresser. Detta samt dna +4or på hylsor och mobil från ungtuppen som sköt bör ge dem relativt kännbara straff. Både N*der och Nikol* blev dessutom farsor bara några månader innan. Härligt att missa första 6-7 åren för att de spelar mulle på Kumla.
O shit vilka underbara dialoger i akt 134. Undrar hur det lät när FL läste upp partier som "skit i dom luffarna bror jag tänker kan du ringa horungen i morrn och typ snacka med han en stund" i förhöret med N@der. Det måste låta helt bisarrt när en kvinnlig förhörsledare uttalar sådan barnslig gangsterjargong.

Ja Encroavlyssningen drar verkligen ner byxorna på de klenbegåvade ortengangstrarna. Tror dom kan lita på något till 100%, fallet blir desto större. Just när det gäller att binda person till telefon tror jag åklagaren vinner. Shit vilka masttömningar. Men sågspånen har ju gjort det lätt för polisen på diverse sätt. Det här gänget är som magneter för polisens ögon, till och med när dom kör omkring i hyrbil ute i Jakan väcker dom polisens intresse. akt 124 sid 116.
Citera
2020-12-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinriddare
Rätta mig om jag har fel, men enligt rykten i jakan så är en del av misstänkta:

Nad*r, en liten råtta som sålde slängar i portar och har plötsligt uppat sig. Om ni bara såg hans ansikte, han ser ut som stryk.

Den andra misstänkta heter F*arid ”Artosh” Bijanpour. Född 92/93.
Gick i lågstadiet ihop med honom. Bosatt i Järfälla och har kopplingar till kriminella nätverket dödspatrullen då jag såg honom med Shad en del innan han dog. Tidigare straffad med Möjligtvis DP/HSL medlemmar.

Den tredje 27åringen har jag ingen aning om då jag väntar på fupen fortfarande.

31 åringen fortfarande okänd då jag bara hört rykten i jakan om detta. Har någon FUPen på denna utredning? Skall bli intressant att läsa denna encro-spräckta skandalen.

Gud var med brottsoffret P*eter, som kämpade för sitt liv och överlevde när hans egna vänner försökte mörda honom. Vilka fån dom är, folk är ormar idag. Må Gud straffa er för det de gjorde mot P*ter.
Du hade rätt i allt du skrev förutom att den här Farid var med och planerade mordet. I fup framstår han inte som snäll snarare hal och vek. Nicola Bond aka Rolexmannen är den tuffaste av dem , skulle inte förvåna mig om han klarar sig som vanligt. Står också i encrochatt att 16 åringen är ingen "oskuld". Vem kan ha skjutit/mördat tidigare?
Citera
2020-12-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Du hade rätt i allt du skrev förutom att den här Farid var med och planerade mordet. I fup framstår han inte som snäll snarare hal och vek. Nicola Bond aka Rolexmannen är den tuffaste av dem , skulle inte förvåna mig om han klarar sig som vanligt. Står också i encrochatt att 16 åringen är ingen "oskuld". Vem kan ha skjutit/mördat tidigare?
Var en ”Sho” som hade sagt att GM ej var oskuld. Är det Sho från Dödspatrullen månne?
Citera
2020-12-04, 20:08
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Var en ”Sho” som hade sagt att GM ej var oskuld. Är det Sho från Dödspatrullen månne?

Undrar samma. Denne "Sho" nämns ett antal gånger i encrochaten. Stockholm har väl inte plats för två "Sho"s?
Citera
2020-12-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Undrar samma. Denne "Sho" nämns ett antal gånger i encrochaten. Stockholm har väl inte plats för två "Sho"s?

”Sho” används ibland som slanguttryck för Tjena/Hej. Så står det först i flera meddelanden är det med stor sannolikhet vad det handlar om.
Citera
2020-12-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Vilken sida/bilaga?
Citera
2020-12-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vilken sida/bilaga?
https://www.docdroid.net/JTxr474/att...134-pdf#page=2

Sida 55 i pdf:en t.ex. men nämns ett par gånger till
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-12-04 kl. 22:43.
Citera
2020-12-04, 23:52
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
”Sho” används ibland som slanguttryck för Tjena/Hej. Så står det först i flera meddelanden är det med stor sannolikhet vad det handlar om.

Givetvis men i sammanhanget skrivs det:

Citat:
2020-05-19 11:57:16 Jag gick oxå på att sho sa att han gjort innab

Citat:
2020-05-19 11:45:41 Har han svarat på sho?

Är väl inte så långsökt att tro att det är Shobre från DP? Den 16-åriga skytten är ju skriven i Rinkeby.
Citera
2020-12-05, 00:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Sho är väl vem. Alltså bestämd form. Ja vad blir det. Den hen typ. Eller smeknamn Shobre.
Citera
2020-12-05, 03:24
Medlem
Av händelserna i Gävle framgår att DP lever, möjligen omlokaliserade.
Citera
2020-12-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Av händelserna i Gävle framgår att DP lever, möjligen omlokaliserade.
Förklara mer hur du tänker? Menar du inte Sundsvall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in