2017-11-28, 11:34
Medlem
"Men hotet från den mer politiska och ickemilitanta islamismen utgör samtidigt ett på sikt lika svårt, om inte större problem för landet. Och den insikten väntar fortfarande på att sjunka in ordentligt."

Magnus Norell i GP idag. (Norell argumenterar dessförinnan i sin artikel för att terrorattacker från IS eller andra våldsbenägna islamistiska grupper i Sverige inte får överskattas så att detta faktiska hot förminskas och försvinner ur folkets medvetanden).

Det var säkert detta Strid försökte artikulera på ett alltför burdust vis på SD:s landsmöte.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-11-28 kl. 11:36.
Citera
2017-11-28, 11:53
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Saken är att muslimer är en väldigt stor grupp av människor och de måste tillåtas att kritiseras, med samma resonemang som svenskar, speciellt svenska män, får ta emot ohämmat med "kritik" just för att vi är en majoritet (i Sverige alltså). Annars har vi dubbla måttstockar. Martin Strid säger något som skulle kunde ha sagts vid köksbordet i en svensk familj. Det är så här vi människor tänker, vi delar in andra i grupper som "lika oss själva", alltså vänner, eller "olika oss själva", alltså främlingar/fiender. Martin Strid är ödmjuk i sitt sätt, han vill muslimerna det bästa, nämligen att omvända dessa till att bli riktiga demokrater, svenskar eller människor. Ingenstans antyder han att dessa ska avrättas, vilket många drar som slutsats eftersom han ju "avhumaniserar" dem.

Det finns otaliga tillfällen då massmedia, politiker, och annat hovfolk och hovnarr såsom Özz Nujen, den ökände våldtäktsmannen Soran Ismail och Henrik Schyffert, uttalat sig i liknande banor om Sverigedemokrater eller andra dissidenter. Detta är minst sagt avhumaniserande och denna certifierade kritik går oemotsagd förbi. Sverigedemokrater har tidigare kallats mentalt sjuka, icke-människor eftersom de inte står för öppenhet m.m..

Jag tycker SD ska stå upp får sina medlemmar och inte slänga ut de ur partiet så fort massmedia drar igång ett drev. Nolltoleransen skadar de egna leden mer än om de hade stått upp mot massmedia. Ingen sverigedemokrat därute förstår inte vid det här laget att alla medierna går under en och samma antiSD flagga. Det finns ingen sverigedemokrat som kan tänka sig rösta på M igen efter att ha gått över till SD. Allt är medialögner. Känner ni själv någon som gått från SD till M? Var tjugonde person ska vara en. Det här är off topic, men poängen är att Martin Strids resonemang stämmer. Tyvärr lämnade han för mycket i sitt tal att bli vantolkat och förvrängt av ljugpressen.
Senast redigerad av cirkusregeringus 2017-11-28 kl. 11:56.
Citera
2017-11-28, 12:17
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om min frågeställning var illa formulerad får du väl utveckla det och svara på frågan.
Självklart har Strid anhängare bland SD sympatisörerna men lika självklart har partiledningen sympatisörer för sin kompromisslösa linje.
Var och en får en får väl gissa på ungefärlig fördelning. Har du någon gissning?
Citera
2017-11-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis, han menar alltså att de som upphört att vara muslimer är mer "humana" än de som är muslimer och att islamister är de minst humana.

Han har blandat ihop ordet "human" med ordet "människa". Det var där det blev tokigt.

Efter att ha hört på hans anförande igen tror jag också att det var på det sätt vad Strid ville ha sagt. Det var här det blev fel när han blandade ihop dessa båda ord. Dessutom verkade Strid vara mycket osäker och hans inlägg var luddigt.
Citera
2017-11-28, 15:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nej precis. Men jämför man med Palme som kallade kommunistregimer kreatur var Strid ändå mer försynt. Skillnaden var att palme var retorik expert ,det är inte Strid..

Nej skillnaden är tidsandan. Politikerna är så djävla rädda för att förlora makt att de brunmålar SD för att det inte skall vara ett alternativ att rösta på. Självgoda arrogant goda journalister och kändisar ylar med i flocken. Och det alla sysslar med är ett enda stort djävla konfirmeringsbias vad var det vi sa!!!. De är rasister.
Det trycket låg inte på Palme, därför kan han använda ordet kreatur, det trycket ligger heller inte på Romson, därför kan hon säga att män inte är människor.

Det handlar om den här fanatiska religionen Tolerans™ som skriker död åt kätttaren så ofta de kan.
Citera
2017-11-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej skillnaden är tidsandan. Politikerna är så djävla rädda för att förlora makt att de brunmålar SD för att det inte skall vara ett alternativ att rösta på. Självgoda arrogant goda journalister och kändisar ylar med i flocken. Och det alla sysslar med är ett enda stort djävla konfirmeringsbias vad var det vi sa!!!. De är rasister.
Det trycket låg inte på Palme, därför kan han använda ordet kreatur, det trycket ligger heller inte på Romson, därför kan hon säga att män inte är människor.

Det handlar om den här fanatiska religionen Tolerans™ som skriker död åt kätttaren så ofta de kan.

7 Klöverpartiet är helt enkelt livrädda för SD. Alla dessa politiker vill själva njuta av livets goda så länge det bara är möjligt. Därför denna smutskastning. Det är därför de uppför sej som små barn i sandlåda. Beröringsskräcken är enorm och har varit så nu under 7 års tid.

Skitstövlar finns i 7 Klöverpartiet precis som i SD. Skillnaden är den att SD har funnits som ett riksdagsparti under endast sju års tid till skillnad mot tex S och MP.
Citera
2017-11-28, 17:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
7 Klöverpartiet är helt enkelt livrädda för SD. Alla dessa politiker vill själva njuta av livets goda så länge det bara är möjligt. Därför denna smutskastning. Det är därför de uppför sej som små barn i sandlåda. Beröringsskräcken är enorm och har varit så nu under 7 års tid.

Skitstövlar finns i 7 Klöverpartiet precis som i SD. Skillnaden är den att SD har funnits som ett riksdagsparti under endast sju års tid till skillnad mot tex S och MP.

Sanningen är att rasism sitter i våra gener, det är självklart att man föredrar sina egna barn, sin egen familj och sin egen flock. Kulturmarxismen har sjukförklarat vår egen biologi.

Man kan idag inte skilja mellan tankar och handlingar. Som folk är vi superneurotiska och så rädda att göra fel. Kravet på konsensus gör att det finns en åsiktspolis, som hindrar folk att tänka som de vill och känna det de känner.

Ingen skulle kräva av en att man tyckte att alla partners är lika lockande, om jag vill bli tillsammans med en man som har lika värderingar och liknande historia som mig, så är det inte konstigt. Men om den mannen jag väljer bort skulle vara turk, då blir jag helt plötsligt rasist.

Vår nya religion Tolerans är en offerkult, vi dyrkar utpekade offer, vi är offerfetischister.
Ju mörkare hy, desto mera kult, desto mer vördas denne.

Om inte det är rasism så fan vet jag. Beröringsskräcken sitter i just det här, vi är alla rasister mer eller mindre, Svensken har lärt sig att skämmas för det så pass att det blir en så kallad reaktionsbildning, vilket är en försvarsmekanism mot förbjudna tankar. På samma sätt som vissa kristna inte vågar vara sexuella varelser och istället blir fanatiska syndapredikanter, så vågar inte svenskar vara normalt främlingsskeptiska och blir istället fanatiska främlingsvurmare. Den första förnekar sin sexuella drift, den andra förnekar sin överlevnadsinstinkt. Det främmande kan vara farligt. Alla vill oss inte alltid väl.

Refuges Welcome är en enda reaktionsbildning mot undertryckt övelevnadssinstinkt. Förr vågade folk inte tänka ickesnälla tankar om olika invandrargrupper, nu poppar de upp i fleras huvuden. Den här mannen gick för långt, det han säger skrämmer eftersom vi själva har sådana tankar, annars skulle inte reaktionen vara så emotionell hos det "rasande" folket.

Herregud det är bara ord. Vi har dragit Norgehistorier i hundra år, ingen har dött för det. Ingen dör heller för att han använder fel ord i brådskan. Störst risk löper han själv, då han smädat islam, något som blir syntax error buffer offerflow hos svenskarna, de kan inte ta in att någon vill straffa oss som är så goda, godast i hela världen.

Det här är samma sak som de som växer upp i vanliga svenska dysfunktionella familjer hamnar i när de ska bilda ny familj, de gör som de har blivit lärda är rätt, men får ett helt annat utfall, eftersom partnern inte har vuxit upp i samma familjekultur. Människan är det enda djur som upprepar ett beteende och förväntar sig ett annat resultat nästa gång.

[b]Det är något väldigt sjukt med den här religionen Tolerans™ eftersom den ständigt måste matas med syndabockar som man stöter ut från flocken, för att rättfärdiga sin existens.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-11-28 kl. 17:15.
Citera
2017-11-28, 18:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Självklart har Strid anhängare bland SD sympatisörerna men lika självklart har partiledningen sympatisörer för sin kompromisslösa linje.
Var och en får en får väl gissa på ungefärlig fördelning. Har du någon gissning?

Jag vet inte. Jag kan väl hoppas på det minst illa, d.v.s. partiledningen. Men de, förvisso få, SD-sympatisörer jag har talat med privat andas mer Martin Strid än något annat.
Citera
2017-11-28, 20:09
Medlem
katws avatar
Strid talar ut

Citat:
Den numera föredetta Sverigedemokraten Martin Strid, från Borlänge, ger nu sin bild av uttalandet om muslimer under SD:s landsdagar i Norrköping.
– Det blev helt fel, istället för islamist blev det muslim och istället för humanist blev det människa. Jag fick något slags hjärnsläpp där, säger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...alt-hjarnslapp
Citera
2017-11-28, 22:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Strid talar ut

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...alt-hjarnslapp

Ni ser! Det var ju precis som jag sa!

Han blandade ihop begreppet "människa" med "human"/"humanist".

Och så dessutom "islamist" med "muslim".

Ack så jävla slarvigt! Jag tycker faktiskt synd om karln. Han menade inget illa mot muslimer egentligen, det bara kom ut fel.

Politiken är en förtroendebransch som inte förlåter sådana felsägningar tyvärr.

Tycker dock att det är viktigt att visa Martin Strid den respekten han förtjänar. Ty han menade aldrig att muslimer inte skulle vara människor. Det var dessvärre en mycket olycklig felsägning.
Citera
2017-11-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ni ser! Det var ju precis som jag sa!

Han blandade ihop begreppet "människa" med "human"/"humanist".

Och så dessutom "islamist" med "muslim".

Ack så jävla slarvigt! Jag tycker faktiskt synd om karln. Han menade inget illa mot muslimer egentligen, det bara kom ut fel.

Politiken är en förtroendebransch som inte förlåter sådana felsägningar tyvärr.

Tycker dock att det är viktigt att visa Martin Strid den respekten han förtjänar. Ty han menade aldrig att muslimer inte skulle vara människor. Det var dessvärre en mycket olycklig felsägning.
Rofl!!! Stackars idiot. "Det bara kom ut fel". Typiskt för SD-sympatisörer, right? Jag menade att säga något annat. Jag hade bara otur när jag öppnade käften.

Vad f-n vet du vad idioten menade eller inte? Du bara gissar och hoppas att du har rätt, right?!

Idioten har fått alla chanser att förtydliga sig då SVT gett honom miljarder möjligheter både lokalt, regionalt och nationellt. OBS! Han "klantade till det igen". Kolla SVT Dalarna för bevis.

Inom SD så är ju i princip alla genomrasistiska dårar. Det ingår ju i konceptet. Vill du vara med i sekten så måste du hata ickesvennar och "vanliga" svennar.
Citera
2017-11-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jag ljög inte och har inte sett någon direktsändning.

Som jag skrev så såg jag endast ett kort klipp. I Rapports korta klipp så framkom inte vad som påstods vara sagt. Jag till och med reserverade mig för att Rapport inte visade helheten.

Senare i Aktuellt 21:00 så visade de en längre sekvens där det framkom att han inte ens ansåg att ex-muslimer var människor fullt ut. Inte konstigt att man blir frågande till kritiken när Aktuellt inte ens visar den delen som kritiseras utan har klippt precis innan han säger att inte ens ex-muslimer enligt honom är människor.

I Aktuellt så framstod det som att muslimer kunde vara allt ifrån 100% människor till någon form av icke-människor om man tillhör IS och det är inte direkt något kontroversiellt även om IS-anhängare per definition också är människor. Sammanfattningsvis så visade Rapport endast en väldigt kort sekvens som endast framstod virrig och Aktuellt visade hela kontexten.
Men du vägrade alltså att se HELA, och med hela menar jag verkligen hela, smörjan via SVT Forum så du har egentligen ingen som helst aning om vad du pratar om. Ofräscht och äckligt och jäkligt oseriöst!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in