2017-11-28, 11:34
Medlem
"Men hotet frn den mer politiska och ickemilitanta islamismen utgr samtidigt ett p sikt lika svrt, om inte strre problem fr landet. Och den insikten vntar fortfarande p att sjunka in ordentligt."

Magnus Norell i GP idag. (Norell argumenterar dessfrinnan i sin artikel fr att terrorattacker frn IS eller andra vldsbengna islamistiska grupper i Sverige inte fr verskattas s att detta faktiska hot frminskas och frsvinner ur folkets medvetanden).

Det var skert detta Strid frskte artikulera p ett alltfr burdust vis p SD:s landsmte.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-11-28 kl. 11:36.
Citera
2017-11-28, 11:53
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Saken r att muslimer r en vldigt stor grupp av mnniskor och de mste tilltas att kritiseras, med samma resonemang som svenskar, speciellt svenska mn, fr ta emot ohmmat med "kritik" just fr att vi r en majoritet (i Sverige allts). Annars har vi dubbla mttstockar. Martin Strid sger ngot som skulle kunde ha sagts vid kksbordet i en svensk familj. Det r s hr vi mnniskor tnker, vi delar in andra i grupper som "lika oss sjlva", allts vnner, eller "olika oss sjlva", allts frmlingar/fiender. Martin Strid r dmjuk i sitt stt, han vill muslimerna det bsta, nmligen att omvnda dessa till att bli riktiga demokrater, svenskar eller mnniskor. Ingenstans antyder han att dessa ska avrttas, vilket mnga drar som slutsats eftersom han ju "avhumaniserar" dem.

Det finns otaliga tillfllen d massmedia, politiker, och annat hovfolk och hovnarr ssom zz Nujen, den knde vldtktsmannen Soran Ismail och Henrik Schyffert, uttalat sig i liknande banor om Sverigedemokrater eller andra dissidenter. Detta r minst sagt avhumaniserande och denna certifierade kritik gr oemotsagd frbi. Sverigedemokrater har tidigare kallats mentalt sjuka, icke-mnniskor eftersom de inte str fr ppenhet m.m..

Jag tycker SD ska st upp fr sina medlemmar och inte slnga ut de ur partiet s fort massmedia drar igng ett drev. Nolltoleransen skadar de egna leden mer n om de hade sttt upp mot massmedia. Ingen sverigedemokrat drute frstr inte vid det hr laget att alla medierna gr under en och samma antiSD flagga. Det finns ingen sverigedemokrat som kan tnka sig rsta p M igen efter att ha gtt ver till SD. Allt r medialgner. Knner ni sjlv ngon som gtt frn SD till M? Var tjugonde person ska vara en. Det hr r off topic, men pongen r att Martin Strids resonemang stmmer. Tyvrr lmnade han fr mycket i sitt tal att bli vantolkat och frvrngt av ljugpressen.
Senast redigerad av cirkusregeringus 2017-11-28 kl. 11:56.
Citera
2017-11-28, 12:17
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om min frgestllning var illa formulerad fr du vl utveckla det och svara p frgan.
Sjlvklart har Strid anhngare bland SD sympatisrerna men lika sjlvklart har partiledningen sympatisrer fr sin kompromisslsa linje.
Var och en fr en fr vl gissa p ungefrlig frdelning. Har du ngon gissning?
Citera
2017-11-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Precis, han menar allts att de som upphrt att vara muslimer r mer "humana" n de som r muslimer och att islamister r de minst humana.

Han har blandat ihop ordet "human" med ordet "mnniska". Det var dr det blev tokigt.

Efter att ha hrt p hans anfrande igen tror jag ocks att det var p det stt vad Strid ville ha sagt. Det var hr det blev fel nr han blandade ihop dessa bda ord. Dessutom verkade Strid vara mycket osker och hans inlgg var luddigt.
Citera
2017-11-28, 15:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Nej precis. Men jmfr man med Palme som kallade kommunistregimer kreatur var Strid nd mer frsynt. Skillnaden var att palme var retorik expert ,det r inte Strid..

Nej skillnaden r tidsandan. Politikerna r s djvla rdda fr att frlora makt att de brunmlar SD fr att det inte skall vara ett alternativ att rsta p. Sjlvgoda arrogant goda journalister och kndisar ylar med i flocken. Och det alla sysslar med r ett enda stort djvla konfirmeringsbias vad var det vi sa!!!. De r rasister.
Det trycket lg inte p Palme, drfr kan han anvnda ordet kreatur, det trycket ligger heller inte p Romson, drfr kan hon sga att mn inte r mnniskor.

Det handlar om den hr fanatiska religionen Tolerans som skriker dd t ktttaren s ofta de kan.
Citera
2017-11-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej skillnaden r tidsandan. Politikerna r s djvla rdda fr att frlora makt att de brunmlar SD fr att det inte skall vara ett alternativ att rsta p. Sjlvgoda arrogant goda journalister och kndisar ylar med i flocken. Och det alla sysslar med r ett enda stort djvla konfirmeringsbias vad var det vi sa!!!. De r rasister.
Det trycket lg inte p Palme, drfr kan han anvnda ordet kreatur, det trycket ligger heller inte p Romson, drfr kan hon sga att mn inte r mnniskor.

Det handlar om den hr fanatiska religionen Tolerans som skriker dd t ktttaren s ofta de kan.

7 Klverpartiet r helt enkelt livrdda fr SD. Alla dessa politiker vill sjlva njuta av livets goda s lnge det bara r mjligt. Drfr denna smutskastning. Det r drfr de uppfr sej som sm barn i sandlda. Berringsskrcken r enorm och har varit s nu under 7 rs tid.

Skitstvlar finns i 7 Klverpartiet precis som i SD. Skillnaden r den att SD har funnits som ett riksdagsparti under endast sju rs tid till skillnad mot tex S och MP.
Citera
2017-11-28, 17:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
7 Klverpartiet r helt enkelt livrdda fr SD. Alla dessa politiker vill sjlva njuta av livets goda s lnge det bara r mjligt. Drfr denna smutskastning. Det r drfr de uppfr sej som sm barn i sandlda. Berringsskrcken r enorm och har varit s nu under 7 rs tid.

Skitstvlar finns i 7 Klverpartiet precis som i SD. Skillnaden r den att SD har funnits som ett riksdagsparti under endast sju rs tid till skillnad mot tex S och MP.

Sanningen r att rasism sitter i vra gener, det r sjlvklart att man fredrar sina egna barn, sin egen familj och sin egen flock. Kulturmarxismen har sjukfrklarat vr egen biologi.

Man kan idag inte skilja mellan tankar och handlingar. Som folk r vi superneurotiska och s rdda att gra fel. Kravet p konsensus gr att det finns en siktspolis, som hindrar folk att tnka som de vill och knna det de knner.

Ingen skulle krva av en att man tyckte att alla partners r lika lockande, om jag vill bli tillsammans med en man som har lika vrderingar och liknande historia som mig, s r det inte konstigt. Men om den mannen jag vljer bort skulle vara turk, d blir jag helt pltsligt rasist.

Vr nya religion Tolerans r en offerkult, vi dyrkar utpekade offer, vi r offerfetischister.
Ju mrkare hy, desto mera kult, desto mer vrdas denne.

Om inte det r rasism s fan vet jag. Berringsskrcken sitter i just det hr, vi r alla rasister mer eller mindre, Svensken har lrt sig att skmmas fr det s pass att det blir en s kallad reaktionsbildning, vilket r en frsvarsmekanism mot frbjudna tankar. P samma stt som vissa kristna inte vgar vara sexuella varelser och istllet blir fanatiska syndapredikanter, s vgar inte svenskar vara normalt frmlingsskeptiska och blir istllet fanatiska frmlingsvurmare. Den frsta frnekar sin sexuella drift, den andra frnekar sin verlevnadsinstinkt. Det frmmande kan vara farligt. Alla vill oss inte alltid vl.

Refuges Welcome r en enda reaktionsbildning mot undertryckt velevnadssinstinkt. Frr vgade folk inte tnka ickesnlla tankar om olika invandrargrupper, nu poppar de upp i fleras huvuden. Den hr mannen gick fr lngt, det han sger skrmmer eftersom vi sjlva har sdana tankar, annars skulle inte reaktionen vara s emotionell hos det "rasande" folket.

Herregud det r bara ord. Vi har dragit Norgehistorier i hundra r, ingen har dtt fr det. Ingen dr heller fr att han anvnder fel ord i brdskan. Strst risk lper han sjlv, d han smdat islam, ngot som blir syntax error buffer offerflow hos svenskarna, de kan inte ta in att ngon vill straffa oss som r s goda, godast i hela vrlden.

Det hr r samma sak som de som vxer upp i vanliga svenska dysfunktionella familjer hamnar i nr de ska bilda ny familj, de gr som de har blivit lrda r rtt, men fr ett helt annat utfall, eftersom partnern inte har vuxit upp i samma familjekultur. Mnniskan r det enda djur som upprepar ett beteende och frvntar sig ett annat resultat nsta gng.

[b]Det r ngot vldigt sjukt med den hr religionen Tolerans eftersom den stndigt mste matas med syndabockar som man stter ut frn flocken, fr att rttfrdiga sin existens.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-11-28 kl. 17:15.
Citera
2017-11-28, 18:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Sjlvklart har Strid anhngare bland SD sympatisrerna men lika sjlvklart har partiledningen sympatisrer fr sin kompromisslsa linje.
Var och en fr en fr vl gissa p ungefrlig frdelning. Har du ngon gissning?

Jag vet inte. Jag kan vl hoppas p det minst illa, d.v.s. partiledningen. Men de, frvisso f, SD-sympatisrer jag har talat med privat andas mer Martin Strid n ngot annat.
Citera
2017-11-28, 20:09
Medlem
katws avatar
Strid talar ut

Citat:
Den numera fredetta Sverigedemokraten Martin Strid, frn Borlnge, ger nu sin bild av uttalandet om muslimer under SD:s landsdagar i Norrkping.
Det blev helt fel, istllet fr islamist blev det muslim och istllet fr humanist blev det mnniska. Jag fick ngot slags hjrnslpp dr, sger han.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...alt-hjarnslapp
Citera
2017-11-28, 22:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Strid talar ut

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...alt-hjarnslapp

Ni ser! Det var ju precis som jag sa!

Han blandade ihop begreppet "mnniska" med "human"/"humanist".

Och s dessutom "islamist" med "muslim".

Ack s jvla slarvigt! Jag tycker faktiskt synd om karln. Han menade inget illa mot muslimer egentligen, det bara kom ut fel.

Politiken r en frtroendebransch som inte frlter sdana felsgningar tyvrr.

Tycker dock att det r viktigt att visa Martin Strid den respekten han frtjnar. Ty han menade aldrig att muslimer inte skulle vara mnniskor. Det var dessvrre en mycket olycklig felsgning.
Citera
2017-11-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Ni ser! Det var ju precis som jag sa!

Han blandade ihop begreppet "mnniska" med "human"/"humanist".

Och s dessutom "islamist" med "muslim".

Ack s jvla slarvigt! Jag tycker faktiskt synd om karln. Han menade inget illa mot muslimer egentligen, det bara kom ut fel.

Politiken r en frtroendebransch som inte frlter sdana felsgningar tyvrr.

Tycker dock att det r viktigt att visa Martin Strid den respekten han frtjnar. Ty han menade aldrig att muslimer inte skulle vara mnniskor. Det var dessvrre en mycket olycklig felsgning.
Rofl!!! Stackars idiot. "Det bara kom ut fel". Typiskt fr SD-sympatisrer, right? Jag menade att sga ngot annat. Jag hade bara otur nr jag ppnade kften.

Vad f-n vet du vad idioten menade eller inte? Du bara gissar och hoppas att du har rtt, right?!

Idioten har ftt alla chanser att frtydliga sig d SVT gett honom miljarder mjligheter bde lokalt, regionalt och nationellt. OBS! Han "klantade till det igen". Kolla SVT Dalarna fr bevis.

Inom SD s r ju i princip alla genomrasistiska drar. Det ingr ju i konceptet. Vill du vara med i sekten s mste du hata ickesvennar och "vanliga" svennar.
Citera
2017-11-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jag ljg inte och har inte sett ngon direktsndning.

Som jag skrev s sg jag endast ett kort klipp. I Rapports korta klipp s framkom inte vad som pstods vara sagt. Jag till och med reserverade mig fr att Rapport inte visade helheten.

Senare i Aktuellt 21:00 s visade de en lngre sekvens dr det framkom att han inte ens ansg att ex-muslimer var mnniskor fullt ut. Inte konstigt att man blir frgande till kritiken nr Aktuellt inte ens visar den delen som kritiseras utan har klippt precis innan han sger att inte ens ex-muslimer enligt honom r mnniskor.

I Aktuellt s framstod det som att muslimer kunde vara allt ifrn 100% mnniskor till ngon form av icke-mnniskor om man tillhr IS och det r inte direkt ngot kontroversiellt ven om IS-anhngare per definition ocks r mnniskor. Sammanfattningsvis s visade Rapport endast en vldigt kort sekvens som endast framstod virrig och Aktuellt visade hela kontexten.
Men du vgrade allts att se HELA, och med hela menar jag verkligen hela, smrjan via SVT Forum s du har egentligen ingen som helst aning om vad du pratar om. Ofrscht och ckligt och jkligt oserist!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in