2017-11-27, 09:17
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ursäkterna i tråden (alla ursäktar inte; bra) verkar följa några rätt självklara strategier:

1. Det är medias fel att bara idioter vill vara SD-anhängare.
2. Men dom då? (dvs muslimerna, dom e dumma, dumma, dumma!)
3. Han måste vara en mullvad
4. Saken är så viktig att man får tåla sådan här stolpskott
5. Olycksfall i arbetet, inget att se här, cirkulera...

Problemet är ju inte att det finns obegåvade, okunniga och omdömeslösa individer i SD, det finns det i alla partier. Problemet är att SD inte klarar av att selektera mellan vettiga människor och idioter och styra upp sin egen verksamhet.

Hur man sedan skall kunna göra anspråk på att styra landet när man inte ens kan genomföra ett landsmöte utan att skapa skandal är ju inte lätt att förstå.

För egen del har jag ingen strategi och inga ursäkter (gillar verkligen inte hans retorik, även om nog formuleringsförmågan kan ha varit etter värre), däremot finns ett tvivel.
1. Till viss del stämmer ju detta.
2. ?
3. Man undrar ju. Men jag har aldrig hört om honom förut så det är en spekulation.
4. Well... "Saken" ÄR större än någon enskild ledamots beteende. Det hindrar förstås inte att konsekvenser ska följa på olämpliga uttalanden.
5. I en del fall kan det handla om det. Någon använder något kraftuttryck el dyl. Men att gå upp och prata om olika värde på olika människor, det vittnar inte bara om grumligt tänkande utan även om att man inte förstår att det spelar medierna rätt i händerna - eller att det är just det man vill. Kan han ha varit SÅ pass aningslös? Jag tvivlar. Som GW brukar säga: hata slumpen.
Citera
2017-11-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Klart det var ett jätteklavertramp med tanke på att Åkesson försöker göra SD till ett rumsrent parti som många fler kan tänka sig att rösta på. Förstår att ingen i salen reagerade direkt på inlägget. Det han sa var korkat och ganska invecklat. Det var nog så korkat att han själv inte förstod hur korkat det var. Fel sagt i fel parti och vid fel tidpunkt. Mao max genomslag. Kommer att gå till historien som oavsett hur det går för SD i valet i september. De i salen var nog skraja att göra saken värre genom att påtala att det inte är ok att säga det han nu sa. Undrar var Åkesson var då?

Jag tror du misstar dig. Folk röstar inte på SD för att de blivit "rumsrena". För en del i politikereliten är möjligen detta betydelsefullt men eftersom Strid inte är någon viktig politiker i SD så har det rätt marginell betydelse på lite sikt eftersom han uteslöts. I tidigare fall där SD:are sagt olämpligheter och uteslutits har ju alla som är mot SD jublat och trott att "nu åker de ut" men haft fel. De brukar ju snarare växa efter sådana här debacle.

Sedan måste du tänka på att oviljan mot det muslimska inflytandet och tillväxten av religionen i Sverige oroar många. Även om de tycker att det Strid sa var dumt vill de inte ha mer islam nu i vilket fall som helst så de fortsätter rösta på SD.
Senast redigerad av Varglig 2017-11-27 kl. 09:33.
Citera
2017-11-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Förvisso. Men att i direktsänd tv uttala detta är så oerhört klantigt. Detta kommer förfölja SD hela valrörelsen. Men jag hoppas att SD sätter ned foten ordentligt och kräver att få diskutera sakfrågor istället för detta uttalande. Man måste hårdnackat vägra svara på oviktiga påhopp och istället diskutera viktiga sakfrågor. Tiden är knapp om Sverige överhuvudtaget ska kunna räddas. Det är nu eller aldrig. Full fart framåt ända in i kaklet!

Ja så kan det bli om inte media hittar något "bättre". Vis av tidigare valrörelser, tror du det iså fall kommer att ge SD färre röster? Det tror inte jag. Även om folk ogillar det Strid sade så ser de genom smutskastningsmetodiken från medierna. Motvilja mot "pk-media" är en av de grundpelare som gjort att SD växt. Alla som analyserar som du, typ 90% av riksmedierna, har inte lärt er någonting av tidigare års valrörelser och hur väljardynamiken fungerar.
Senast redigerad av Varglig 2017-11-27 kl. 09:34.
Citera
2017-11-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tittade på klippet igen nu och herregud så jävla blåst i huvudet fanskapet är. Tror inte han är en infiltratör utan han verkar vara genuint korkad. Vad är det för stolpskott i Dalarna som släppt in tokfan? Sparka hela gänget!

Jag är inte SD:are men vill av protestskäl att det ska gå otroligt bra för partiet i valet. Några till sådana här blunders och sen är det slut med den förhoppningen. Då får det bli Kalle Anka-partiet eller nåt istället.

Om du vill att det skall gå bra för ett parti är ett stalltips att rösta på det. Det är liksom poängen.
Citera
2017-11-27, 09:38
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenrackare
Där har du fel! Sånt här förekommer i alla partier. Men Expressen har ej en anställd för att följa tex KD. David Baas mfl har som uppgift att enbart följa SD. Men det är klart skattebrott är inget mot att säga att Islamister är efterblivna eller hur?

Du läste inte, tydligen: "Problemet är ju inte att det finns obegåvade, okunniga och omdömeslösa individer i SD, det finns det i alla partier. Problemet är att SD inte klarar av att selektera mellan vettiga människor och idioter och styra upp sin egen verksamhet."

Men jag noterar att du lika enkelt kunnat skriva "1" ... :-)
Citera
2017-11-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du läste inte, tydligen: "Problemet är ju inte att det finns obegåvade, okunniga och omdömeslösa individer i SD, det finns det i alla partier. Problemet är att SD inte klarar av att selektera mellan vettiga människor och idioter och styra upp sin egen verksamhet."

Men jag noterar att du lika enkelt kunnat skriva "1" ... :-)
Och det är något som du påstår att t.ex Mp och S klarar av? Åsa Romson och Stefan Löfven är ju verkligen vettiga människor som kan styra ett helt land. M tog fram spaden för Sverige, nuvarande regering har tagit relativt många spadtag och nu i nästa val kan vi bara hoppas att de blir avsatta så de inte kan slutföra begravningen av vårt land.
Citera
2017-11-27, 10:17
Medlem
Tack SD för att ni gjorde att vi kunde börja diskutera flyktingpolitik utan att bli stämplade som rasister.

Men ni bevisar ännu en gång att ni inte kan leka med de stora grabbarna i andra sammanhang.

Jag är övertygad om att det finns en del nazister och rasister i de andra partierna, men INGEN skulle fucka upp som det här stolpskottet.

Väljare vill inte blir representerade av folk som de känner är UNDER deras egna intelligensnivå.

Fortsätter det så här inför valet så blir det inte lätt för SD...
Citera
2017-11-27, 10:19
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Finns det en djup klyfta mellan Åkesson/ partiledningen och SD:s sympatisörer i denna fråga?
Undrar om du inte vet svaret om du skrivit t.ex..."och åtskilliga SD-sympatisörer".
Citera
2017-11-27, 10:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Om du vill att det skall gå bra för ett parti är ett stalltips att rösta på det. Det är liksom poängen.

Driver du med mig? Klart jag ska göra det.
Citera
2017-11-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Såklart att han måste vara någon form av en insmugen mullvad eller vad det heter. En spion och sabotör. Han kan nu skratta hela vägen till banken och hämta ut några miljoner medan SD har tappat 10% på ett bräde. Hoppas att man gräver ordentligt i vem denne skurk och sabotör är. Att han arbetar åt något konkurrerande parti råder det ingen tvekan om.
Det skrivs på facebook att han tidigare varit centerpartist. Lämnade C år 2015 och gick in i SD. Mer än intressant om det stämmer. Kupp?
Citera
2017-11-27, 10:31
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Det skrivs på facebook att han tidigare varit centerpartist. Lämnade C år 2015 och gick in i SD. Mer än intressant om det stämmer. Kupp?

Inget otippat scenario om det skulle stämma. Hans slutord och snabba avsked kändes minst sagt misstänkta.
Citera
2017-11-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Inget otippat scenario om det skulle stämma. Hans slutord och snabba avsked kändes minst sagt misstänkta.
Saxat från Fb: ...Även Martin Strid som inte fick stöd för sina åsikter i SD har sina rötter i Centerpartiet tydligen. Kanske dags att C sopar rent framför egen dörr. Hans uttalande verkar otroligt korkat måste jag säga. Nästan så man tror det är en komplott från C. En man som tänkt sig sluta med politiken ändå, går med SD för att som sista gärning försöka smutskasta dom. Söker man på hans namn och Centerpartiet är det som om han aldrig funnits. Alla spår från Centerpartiet är borta. MEN Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Domstolen beslutade att vissa användare har rätt att begära att sökmotorer som Google tar bort resultat för sökfrågor som innehåller deras namn...

Stämmer detta undrar man vad som pågår inom skål och vägg i Lööfs duschkabin!
Senast redigerad av clostarwano 2017-11-27 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in