Citat:
Ursäkterna i tråden (alla ursäktar inte; bra) verkar följa några rätt självklara strategier:
1. Det är medias fel att bara idioter vill vara SD-anhängare.
2. Men dom då? (dvs muslimerna, dom e dumma, dumma, dumma!)
3. Han måste vara en mullvad
4. Saken är så viktig att man får tåla sådan här stolpskott
5. Olycksfall i arbetet, inget att se här, cirkulera...
Problemet är ju inte att det finns obegåvade, okunniga och omdömeslösa individer i SD, det finns det i alla partier. Problemet är att SD inte klarar av att selektera mellan vettiga människor och idioter och styra upp sin egen verksamhet.
Hur man sedan skall kunna göra anspråk på att styra landet när man inte ens kan genomföra ett landsmöte utan att skapa skandal är ju inte lätt att förstå.
1. Det är medias fel att bara idioter vill vara SD-anhängare.
2. Men dom då? (dvs muslimerna, dom e dumma, dumma, dumma!)
3. Han måste vara en mullvad
4. Saken är så viktig att man får tåla sådan här stolpskott
5. Olycksfall i arbetet, inget att se här, cirkulera...
Problemet är ju inte att det finns obegåvade, okunniga och omdömeslösa individer i SD, det finns det i alla partier. Problemet är att SD inte klarar av att selektera mellan vettiga människor och idioter och styra upp sin egen verksamhet.
Hur man sedan skall kunna göra anspråk på att styra landet när man inte ens kan genomföra ett landsmöte utan att skapa skandal är ju inte lätt att förstå.
För egen del har jag ingen strategi och inga ursäkter (gillar verkligen inte hans retorik, även om nog formuleringsförmågan kan ha varit etter värre), däremot finns ett tvivel.
1. Till viss del stämmer ju detta.
2. ?
3. Man undrar ju. Men jag har aldrig hört om honom förut så det är en spekulation.
4. Well... "Saken" ÄR större än någon enskild ledamots beteende. Det hindrar förstås inte att konsekvenser ska följa på olämpliga uttalanden.
5. I en del fall kan det handla om det. Någon använder något kraftuttryck el dyl. Men att gå upp och prata om olika värde på olika människor, det vittnar inte bara om grumligt tänkande utan även om att man inte förstår att det spelar medierna rätt i händerna - eller att det är just det man vill. Kan han ha varit SÅ pass aningslös? Jag tvivlar. Som GW brukar säga: hata slumpen.