• 1
  • 2
2017-11-25, 00:42
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Eftersom man har beställt narkotika från Flugsvamp tidigare finns alltid risken att få husis om polisen gör tillslag hos en säljare eftersom de flesta säljare verkar vara pundiga rövhål som drar ner sina kunder i skiten genom att bland annat ha okrypterade kundregister och dylikt.

Det jag undrar är om polisen gör husrannsakan på helgen? Självklart kan det skilja sig åt, men generellt, är det inte vanligast med vardagar? Anledningen jag undrar är för att jag inte är så orolig för att åka dit för innehav eftersom jag att jag är smart med mitt stash, men jag är orolig att jag ska ha något i blodet under tillslaget och eftersom jag vanligtvis använder droger på fredagar och lördagar så är det för det mesta ute ur blodet på måndagen där på, alltså om jag håller mig till helgen så bör jag klara mig även om jag är hemma vid tillfället.

Sen undrar jag också vilka tider som är vanligast, de som jag har läst om verkar har fått husis på förmiddagen, är det vanligare än på kvällen? Eftersom jag som de flesta andra inte är hemma på förmiddagen så är ju detta givetvis fördelaktigt för mig.
Citera
2017-11-25, 00:46
Medlem
När som. Förvånansvärt ofta kring 5-6 på morgonen. Alla dagar i veckan. Och oftast när man allra minst förväntar det.
Citera
2017-11-25, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
När som. Förvånansvärt ofta kring 5-6 på morgonen. Alla dagar i veckan. Och oftast när man allra minst förväntar det.
Har du själv erfarenheter av detta?
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejshejhej
Prova inte knark.
De är jätte farligt.
Varför har ingen sagt detta tidigare?? Kommer jag dö nu??
Citera
2017-11-25, 00:47
Medlem
Ja, de kan göra husrannsakan på helgen.

Minns inte exakt detaljerna men vill minnas att det finns ett JO-utlåtande om att polisen i högsta möjliga mån ska göra husrannsakan under "normala tider". Dvs för/eftermiddag och inte helg/kväll.

Däremot gör man självfallet en bedömning i varje fall.
Citera
2017-11-25, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja, de kan göra husrannsakan på helgen.

Minns inte exakt detaljerna men vill minnas att det finns ett JO-utlåtande om att polisen i högsta möjliga mån ska göra husrannsakan under "normala tider". Dvs för/eftermiddag och inte helg/kväll.

Däremot gör man självfallet en bedömning i varje fall.
Det är ju det som känns vettigast i alla fall och när det gäller Flugsvamp-husis så har de ju möjlighet att välja själva när de ska slå till, det är liksom inte något akut-fall så varför skulle de välja att göra det på helgen då?
Citera
2017-11-25, 00:53
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jodå. Husrannsakan kan ske när som helst om ett behov finns. Oklart om dina beställningar för vad som endast verkar omfatta eget bruk skulle få dem att anse att det är påkallat med en husrannsaken under helgtid dock.

Det brukar vara personer som ställt till med ordentlig oreda som de slår till mot på obekväma tider. Att du beställer mindre mängder och sitter inne hos dig och brukar kan inte anses som det.

Vill du avslöja vilken drog det gäller?
Citera
2017-11-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholistFascist
Det är ju det som känns vettigast i alla fall och när det gäller Flugsvamp-husis så har de ju möjlighet att välja själva när de ska slå till, det är liksom inte något akut-fall så varför skulle de välja att göra det på helgen då?

Är tyvärr inte särskilt insatt i exakt hur bedömningen görs.
Ser dock ingen anledning till storma mitt i natten, att de knackar på en lördagsförmiddag är däremot inte osannolikt då det ter sig sannolikt att majoriteten brukar på helgen. Däremot räcker knappast misstanke om bruk för att få till en husrannsakan.
Citera
2017-11-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

har också hört om flera tillfällen då de slog till på morgonen, vet dock inte vilka dagar det var.
Citera
2017-11-25, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Vill du avslöja vilken drog det gäller?
Mestadels psykedelika, främst svamp och LSD. Har bara gjort en beställning på CB och en på amfetamin som jag fortfarande har kvar efter ett år eftersom jag brukar de så pass sällan, max en gång i månaden, i övrigt är det psykedelika och alkohol som gäller.
Citera
2017-11-25, 02:02
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Mestadels psykedelika, främst svamp och LSD. Har bara gjort en beställning på CB och en på amfetamin som jag fortfarande har kvar efter ett år eftersom jag brukar de så pass sällan, max en gång i månaden, i övrigt är det psykedelika och alkohol som gäller.

Om jag var du skulle jag sitta lugnt isåfall, iallafall så länge du inte kutar omkring på stan om/när du får hallucinationer. Om du hade beställt mängder för att sälja eller spårat ur fullständigt ute bland folk så kanske de skulle bry sig om sådant brukande, men om du själv inte påkallar deras uppmärksamhet så bör det verkligen inte ske helgtid.
Citera
2017-11-25, 06:49
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Jag måste nara fråga, varför skulle det INTE göra husransakan på helgen?
Citera
2017-11-25, 08:56
Medlem
Johan_08s avatar
Fick själv husis en söndag när jag gjorde frukost runt 9-10 tiden på morgonen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto