Citat:
Ursprungligen postat av
flaskborste
¨¨Snuten fikar till 08.00 sedan drar dom till din lägenhet en måndag morgon.. oftast så hör dom av sig innan och säger.."vi kommer på en husransakan om någon timme.. är du hemma då"
Vad tror du pucko.. ? har haft idioterna hemma åtskilliga gånger.. torskade för en tid sedan på 28 gr i röklådan.. men dom missade 900gr jag gömt undan så det var lugnt den helgen..
men kostade 30 k i böter och att dom tog mina plantor och utrustning..
Sökte med hund då dom ansåg att jag flyttade HG eller KG (sant ibland) men inte just då.. men dom missade mina gömställen även MED hund så jag vet att ställena är ok..
Du låter ung skaffa erfarenhet.. helst inte via kåken.. var streetsmart..
Du överdriver min frågeställning något otroligt, jag frågar bara om sannolikheten, som jag sa så skiljer det sig åt när/var/hur man slår till och givetvis får man ingen förvarning, men man kan ju ta reda på ett ungefär baserat på hur andra fall sett ut. Exempelvis verkar folk hålla med om att det är ovanligt att man gör husis nattetid, betyder det att man ska vara orolig för att snuten ska storma lägenheten 2 på natten för att EN person varit med om det?
Din reaktion är som om någon skulle fråga "Finns det många poliser på landet?" och du säger "Ja, för jag blev tagen från ingenstans när jag var på landet." som om man ska ignorera att 99% av alla på landet nästan aldrig ser poliser. Igen, det handlar om sannolikheten bara.
Sen måste jag fråga, hur kom de på dig? Eftersom du odlade måste du ju inse att om de misstänkte odling/lagning så kommer de givetvis slå till vid udda tider. Det jag frågar om är vi som misstänks för ringa narkotikabrott och är således inte lika prioriterade.