• 5
  • 6
2017-11-29, 03:46
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nAJaSSmaSKaRkuK
Karaktären kanske hittar en bugg i programmet, kapar datorn och kommer ut på internet. Det kanske finns ett "fel" eller "hål" någonstans som hjälper oss att komma ur vårt primitiva tillstånd.
Ja, det kan väl eventuellt vara så.
Där börjar jag direkt tänka på döden.

Ett djur vet inte att det kommer dö.
En människa vet att den kommer dö.
En ..... vet att...?

Det är nog trångsynt att tro att trappsteget består bara av djur> människor.
Jämfört med ännu mer avancerade varelser/whatever är vi säkert minst lika primitiva som djur är för oss.
Senast redigerad av Skogismyra 2017-11-29 kl. 03:57.
Citera
2017-11-29, 04:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Det är nog trångsynt att tro att trappsteget består bara av djur> människor.
Jämfört med ännu mer avancerade varelser/whatever är vi säkert minst lika primitiva som djur är för oss.

Lika mycket som vi skrattar åt hur dumma skalbaggar inte kan ta sig ur en skål utan lock, skulle en intelligent varelse "skratta" åt att vi är fast i vad fan det nu är vi är fast i.

Ibland har jag rädslan över att jag är ett liv någonstans som trillat ner i ett dike men inte fattar det.
Citera
2017-11-29, 15:08
Medlem
Citat:
Nu har du helt vänt på diskussionen och fått det att handla om depressioner. Ingen har sagt något om depressioner och ångest förutom du. Bra jobbat .
Bra försök. Studierna stödjer att drogerna har kvarvarande psykologiska effekter långt efter det aktiva ämnet har lämnat kroppen vilket är vad du ifrågasatte.

Citat:
Jag vet en kille som blev glad av att föra in ett långt kokainblad i rumpan, men det är helt irrelevant som jag redan nämnt.
Det är förstås olyckligt om du skyller på mig när du tar upp irrelevanta saker.
Citera
2018-09-12, 22:35
Medlem
08as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Förresten. Vad får du ut av att spendera så mycket tid på alla dessa frågor, som vi idag omöjligt kan svara på? För mig är det intressant till en viss gräns men sen blir det bara en stor time waste. Du får inte ut något konstruktivt av det alls såvida det inte är en del av ens yrke.

Vad är INTE tidsfördriv för dig då?
Citera
2018-09-12, 23:23
Medlem
08as avatar
Alla kan kan länka fler och fler teorier och filosofer. Men det är helt meningslöst att läsa en ända av dem. Man vet redan att man kommer inte vara de minsta lilla närmre svaret än man va innan.

Man vet att ALLT som står i ALLT är text som en människa har skrivit. ALLT är saker andra människor har ''kommit på'' eller ''upptäckt''. Vilket allt kommer vara meningslöst sen när domedagen är här.

Frågan är BEYOND människor och våra liv. Ingen människa idag har möjlighet eller egenskaper att ta reda på detta. Därför är detta något JAG tycker att man ska helt filosofera om själv. Självklart diskutera med andra precis som här.

Jag tror absolut inte att människor är varelsen som upptäcker dessa svar. Vi sägs vara den ''smartaste'' arten och djuret JUST NU. Men tillslut så dör mänskligheten ut, antagligen långt, långt innan dessa svar upptäcks av en annan väldigt mycket smartare art än oss.

Det ända som skulle kunna vara svaret är ju då döden helt enkelt, och dit kommer du tillslut vare sig du vill eller inte. Stressa inte fram det. Men filosofera så mycket du bara vill.
Citera
2018-09-12, 23:58
Medlem
08as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Ja, det kan väl eventuellt vara så.
Där börjar jag direkt tänka på döden.

Ett djur vet inte att det kommer dö.
En människa vet att den kommer dö.
HUR i helvete kan du veta att djur inte vet att de/dem kommer att dö?
Citera
2018-09-13, 07:46
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08a
HUR i helvete kan du veta att djur inte vet att de/dem kommer att dö?
Jag har för mig att vetenskapen har kommit fram till det.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in