Citat:
Ja. Sverige har haft hög invandring sedan 50-talet men du jämför två helt olika situationer och drar slutsatsen att de som var bra på 50-60-70-talet och i viss mån även på 90-talet även är bra idag.
Min pappa kom hit 65. Första dagen i Sverige fick han välja mellan två yrken. Han valde det ena. Fick en adress att inställa sig vid dagen efter. Han fick några hundralappar till kläder och mat för att klara sig fram till första lön. Ingen SFI eller andra bidrag. Han jobbade i över 40 år. Han har i princip bara varit "närande" för Sverige. Detsamma gäller för de som kom hit i under den första perioden.
På 90-talet kom krisen på Balkan och många av dem har funnit sig till rätta i Sverige även om några även drog hit sin maffiaverksamhet med drog- och vapensmuggling som sysselsättning. Andra kom från Afrikanska länder och deras barn de s.k 2:a generarationarna är de som idag byggt upp gängen och som springer runt och skjuter ihjäl folk.
De som har kommit de senaste 8 åren är av ett helt annat slag. De har en kultur som inte är "arbetskultur". De vill inte anpassa sig efter Sverige utan många (absolut inte alla men många) vill inte integreras utan leva som i sitt hemland men med alla förmåner som vi har i Sverige (läs, bidrag och sjukvård). Många av dem kommer aldrig komma in på den svenska arbetsmarknaden utan enbart vara "tärande".
Jag håller med dig i att Sverige har haft stor nytta och glädje av invandringen men vi har det absolut inte idag. Idag är det ett mångkulturellt historisk experiment som kommer att göra att Sverige försämras rejält inom alla områden. Att du jämför 50-, 60-, och 70-talets migration med idag visar att du inte har förstått att tiden har förändrats. Jag förmodar att du gärna ser en återgång till enväldig monarki också. Ja menar, det funkade bra de första 600-700 åren av Sveriges historia. Vi var en Europeisk stormakt i mitten av 1600-talet. Alla, även ryssen bävade för de svenska lejonen.
// CC