2020-01-20, 03:11
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSnakeMoane
Tull avgift kommer tillkomma till 99% med beställningar från USA och ja det är fortfarande lagligt att ta in.

Tack för svaret!
Senast redigerad av ConDodgy 2020-01-20 kl. 03:45.
Citera
2020-01-20, 03:48
Medlem
Agmatine säljs ju som kosttillskott här i Swedenstan? Varför köper ni från USA?
Citera
2020-01-20, 03:51
Medlem
ConDodgys avatar
Tänkte testa att beställa från bulk, och 100 g kostar 14 $, frakt ca 14 $ och så står det följande:

Vat 125 kr
Plikt 168 kr

Vad är plikt? Är det tullavgiften? Momsen på 125 kan man strunta i?
Citera
2020-01-21, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Agmatine säljs ju som kosttillskott här i Swedenstan? Varför köper ni från USA?

Nej banned in EU
Citera
2020-01-21, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Black-seed-oil (ett par matskedar om dagen*)

Ketogen diet (se tidigare inlägg*)

ALCAR (finns ifrån alla gymgrossister i princip, inrikes också*)

Sulforaphane (ett ämne som finns i grönsaken broccoli, finns ifrån Bulksupplements i deras Broccoli-extract-powder*)

Epigallocatechin (EGCG) (Ett ämne ur grönt té, finns ifrån Bulksupplements ur deras green-tea-extract*)

Vitamin B3 (Niacin) - dosering mellan 2-3g per dag (Billigast är bulksupplements, notera att man flushar, men detta är övergående*)

Resistant Starch* (Används i bakning, och finns i bananmjöl, anses som en tredjesorts kostfiber, och ökar halterna av butyrate, som är en HDAC-hämmare, kan ej rekommendera någon bra återförsäljare, utan får göra egna efterforskningar*)

Fungerar black seed oil bra, går det att jämföra med Agmatine?
Citera
2020-02-04, 21:39
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSnakeMoane
Fungerar black seed oil bra, går det att jämföra med Agmatine?

Nej, det där inlägget var egentligen OT rörande diskussionen.
Black-seed-oil är inte i närheten av Agmatine.

Jag kan varmt rekommendera kombinationen av Agmatine+ketamin.
Bägge i sig själva är extremt potenta, men kombinationen av bägge agerar synergistiskt!

Agmatine potentiates neuroprotective effects of subthreshold concentrations of ketamine via mTOR/S6 kinase signaling pathway.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29763645
https://sci-hub.tw/10.1016/j.neuint.2018.05.006
Citera
2020-02-08, 18:02
Medlem
Har 1 kg i uåpnet pakke i Norge. Best før mars 2021. Noen som trenger?
Citera
2020-02-10, 11:21
Medlem
citerar mig själv från (FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner, då jag insåg att inlägget passar nog bättre i denna tråd efter att det var publicerat.

Citat:
Ursprungligen postat av leif90
har experimenterat med agmatine under ca ett år nu. samanlagt nästan 250 g i doser från 200 mg till 7 g.

tyvärr har agmatine inte imponerat mycket på mig. inte märkt någon direkt skillnad i tolerans eller potens på andra droger. inte heller någon effekt på depression men är effektiv mot ångest. känner mig nästan apatisk liksom avskärmad från omvärlden och blir väldigt passiv.

däremot har jag senaste 2 veckorna brukat ketamin med mycket goda resultat. depressionen lättade ihållande från första dos. ångestnivåerna har varit i stort sett som vanligt men det beror nog till stor del på yttre faktorer, tror ångesten hade varit värre utan ketamin. dock har ångesten handikappat mig betydligt mindre pga att depressionen har lättat.

har även märkt att jag snusar betydligt minde, både mindre och färre prillor. kaffesuget har minskat också gick från 6 koppar dagligen till 2, på några dagar utan att egentligen fundera över det.
Citera
2020-02-29, 11:42
Medlem
snusaren92s avatar
Dag nummer två på agmatine ja tycker faktist att min elvanse fungerar för en gångs skull är det inbillning.
Känner mig ovanligt lugn och mår ovanligt bra kan de vara sant. Skiter i om de e placebo ja mår ju bra he he
Citera
2020-02-29, 23:33
Medlem
Citat:
Agmatine är klassificerat som ett "nytt livsmedel".
https://www.livsmedelsverket.se/prod...smedel-foretag

Det innebär att det är förbjudet att sälja det inom E.U. men är lagligt att importera, ge över, köpa utomlands och importera som privatperson.

Regelverket gäller främst försäljare.
Kul att se att denna tråd lever.

Ja, Agmatine återställer tolerans gentemot de flesta droger, och förstärker de flesta droger/mediciner då det har viss NMDA-antagonism och andra receptor-specifika effekter.

Mer om detta i denna tråd;
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Jag kommer inom kort starta en ny stor tråd som kommer behandla vilken kost man skall äta för att maximalt öka neurogenes/dendritogenes/synaptogenes.

Tjena,

Kan detta även återställa Gaba-receptorer?
Det är alltså lagligt att importera till Sverige?

Tack för tråden, ska prova.

mvh
Citera
2020-03-01, 10:27
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autismochmyror
Tjena,

Kan detta även återställa Gaba-receptorer?
Det är alltså lagligt att importera till Sverige?

Tack för tråden, ska prova.

mvh

Ja, men inte lika effektivt såsom Flumazenil t.ex.

Förövrigt kan du prova nootropikan "Fasoracetam", det uppreglerar GABA-B receptorer.
https://nootropicsdepot.com/fasoracetam-20mg-capsules/

Det är lagligt att importera Agmatine, det sitter dock i tullen ett tag innan du betalar in moms & tull.
Citera
2020-03-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ja, men inte lika effektivt såsom Flumazenil t.ex.

Förövrigt kan du prova nootropikan "Fasoracetam", det uppreglerar GABA-B receptorer.
https://nootropicsdepot.com/fasoracetam-20mg-capsules/

Det är lagligt att importera Agmatine, det sitter dock i tullen ett tag innan du betalar in moms & tull.

Tack så mycket.Har lagt en beställning.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in