Flashback bygger pepparkakshus!
2018-07-22, 13:53
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej, jag tar ingen annan glutamathämmare just nu. Jag måste säga att det vore rätt ballt om Black Seed Oil kunde/kan bromsa tvång.

Ja, det stämmer att jag hade. Då fick jag riktig derealisation - så mycket att det var självmordstankeframkallande - men nu är det mer att jag är dum i huvudet, och som ett lejon som precis har ätit en hel buffalo och ligger i skuggan och jäser.

Teoretiskt bör det göra det, då HDAC-hämmare är anti-konvulsiva, men det är tiden som får utröna för dig hur du reagerar på det.

Ge det ett antal veckor och rapportera hur din OCD utvecklas!

Finns gott om HDAC-hämmare som sagt du kan prova.

Jaha, du är i det klassiska " förnöjsamhets-stadiet".
Det brukar passera, har också varit där, rätt mysigt!
Citera
2018-07-22, 14:00
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Teoretiskt bör det göra det, då HDAC-hämmare är anti-konvulsiva, men det är tiden som får utröna för dig hur du reagerar på det.

Will do!

Vilka hade du valt emellan att lägga till, till Black Seed Oil, om du hade haft tvång tror du (som kan mycket mer om detta än jag)?
Citera
2018-07-22, 14:06
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Will do!

Vilka hade du valt emellan att lägga till, till Black Seed Oil, om du hade haft tvång tror du (som kan mycket mer om detta än jag)?

Börja först och främst med black-seed-oil, och ge det en längre tid, så du blir bekantad med substansen.
Känner du att vill lägga till något har du de andra HDAC-hämmarna jag rekommenderade som du också kan prova.

Var det NAC eller Memantine som du reagerade väldigt dåligt på?
Citera
2018-07-22, 14:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Börja först och främst med black-seed-oil, och ge det en längre tid, så du blir bekantad med substansen.
Känner du att vill lägga till något har du de andra HDAC-hämmarna jag rekommenderade som du också kan prova.

Var det NAC eller Memantine som du reagerade väldigt dåligt på?

Minns du vilket inlägg det var? Hittar det inte nu.

Båda två.
Citera
2018-07-22, 14:12
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Minns du vilket inlägg det var? Hittar det inte nu.

Båda två.

Black-seed-oil (ett par matskedar om dagen*)

Ketogen diet (se tidigare inlägg*)

ALCAR (finns ifrån alla gymgrossister i princip, inrikes också*)

Sulforaphane (ett ämne som finns i grönsaken broccoli, finns ifrån Bulksupplements i deras Broccoli-extract-powder*)

Epigallocatechin (EGCG) (Ett ämne ur grönt té, finns ifrån Bulksupplements ur deras green-tea-extract*)

Vitamin B3 (Niacin) - dosering mellan 2-3g per dag (Billigast är bulksupplements, notera att man flushar, men detta är övergående*)

Resistant Starch* (Används i bakning, och finns i bananmjöl, anses som en tredjesorts kostfiber, och ökar halterna av butyrate, som är en HDAC-hämmare, kan ej rekommendera någon bra återförsäljare, utan får göra egna efterforskningar*)
Citera
2018-07-22, 14:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Black-seed-oil (ett par matskedar om dagen*)

Ketogen diet (se tidigare inlägg*)

ALCAR (finns ifrån alla gymgrossister i princip, inrikes också*)

Sulforaphane (ett ämne som finns i grönsaken broccoli, finns ifrån Bulksupplements i deras Broccoli-extract-powder*)

Epigallocatechin (EGCG) (Ett ämne ur grönt té, finns ifrån Bulksupplements ur deras green-tea-extract*)

Vitamin B3 (Niacin) - dosering mellan 2-3g per dag (Billigast är bulksupplements, notera att man flushar, men detta är övergående*)

Resistant Starch* (Används i bakning, och finns i bananmjöl, anses som en tredjesorts kostfiber, och ökar halterna av butyrate, som är en HDAC-hämmare, kan ej rekommendera någon bra återförsäljare, utan får göra egna efterforskningar*)

Tack!

Jag har "Nicinamide" hemma. Vad är det för skillnad på den och "Niacin"?
Citera
2018-07-22, 14:59
Medlem
Jofs avatar
Läst hela tråden. Som är ny för mig. Måste erkänna att jag gör det med viss stigande skepsis.
Agmatine låter som Martin Ljungs Sepåfan tabletter.
Fyllt med information som låter lite pseudovetenskapliga. Och väldigt mycket naturvetenskapliga för att inte säga övernaturvetenskapliga.
Att reducera det mesta till hjärnceller är ju närmast en fluga nu för tiden (inom och utom vetenskaperna).
Men men. Kanske ingen rök utan eld. Och en del av effekterna som beskrivs kan ju vara icke placebo.
Så jag kanske skall kolla på E-bay efter lite Agmatine.
Det är de psykologiska positiva effekterna som verkar lite lockande. Några psykiska problem har jag inte.

Sen är jag imponerad över TS höga ambition och engagemang i saken.
Citera
2018-07-22, 19:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Jaha, du är i det klassiska " förnöjsamhets-stadiet".
Det brukar passera, har också varit där, rätt mysigt!

Vi har också märkt, att har gått från att vara extrovert - att ha mycket att säga om det mesta - till att bli introvert (ett av de aspergerdrag som jag inte hade) - att inte ha något att säga knappt alls - sedan jag börja med Black Seed Oil.

Undrar om det är något bestående, något övergående, för att dosen för låg eller hög, eller märkesrelaterat, eller att de har stoppat något annat skit i det också?
Citera
2018-07-22, 19:22
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Vi har också märkt, att har gått från att vara extrovert - att ha mycket att säga om det mesta - till att bli introvert (ett av de aspergerdrag som jag inte hade) - att inte ha något att säga knappt alls - sedan jag börja med Black Seed Oil.

Undrar om det är något bestående, något övergående, för att dosen för låg eller hög, eller märkesrelaterat, eller att de har stoppat något annat skit i det också?

Jag tror det mesta är övergående, då du generellt sett verkar uppleva mycket biverkningar oavsett om du provar, NAC, memantine eller black-seed-oil.

Håll dig till något en längre tid och se hur det är helt enkelt
Citera
2018-07-22, 21:14
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Jag tror det mesta är övergående, då du generellt sett verkar uppleva mycket biverkningar oavsett om du provar, NAC, memantine eller black-seed-oil.

Håll dig till något en längre tid och se hur det är helt enkelt

Mjo..

Håller mig till BSO en längre tid då och provar nog någon annan leverantör efter det att min nästa batch är uppdrucken.

Kolla, förresten, här: https://imgur.com/a/YNzQhh0, om BSO och ASD.
Citera
2018-07-23, 12:22
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Mjo..

Håller mig till BSO en längre tid då och provar nog någon annan leverantör efter det att min nästa batch är uppdrucken.

Kolla, förresten, här: https://imgur.com/a/YNzQhh0, om BSO och ASD.

Ja, det är i princip det forskningen visar om och om igen.

I princip alla psykiatriska störningar är inflammationsmarkörer uppgreglerade.
Infektionen brukar oftast hittas via en differential-diagnos, för OCD har jag bifogat lite litteratur i föregående sidor.

Cytokinerna inverkar på glutamat-systemet som i sin tur nedreglerar BDNF och andra neutrofa faktorer, samt andra neurotransmittor-systems nivåer.

Förkylda har bland annat förhöjda cytokin-nivåer och är ett pedagogiskt exempel på hur de uppvisar depressiva symtom, såsom isolering, låg energi, omotiverade osv.

SSRIs mekanism är bland annat att minska cytokin-nivåerna och parallellt i och med detta uppreglera BDNF efter ett antal veckor som ger den terapeutiska anti-depressiva effekten.

BSO hämmar NF-kB, en gen som reglerar kaskaden av inflammationskedjan och i förlängningen cytokin-nivåerna, extremt starkt så den innehar potenta anti-inflammatoriska egenskaper.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-07-23 kl. 12:24.
Citera
2018-07-27, 11:53
Medlem
Varifrån beställer man för att det inte hamnar i tullen? Folk verka ha problem med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in