Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso2
Ja, väldigt lyckat. Ekonomin var bättre än i någon annan version av spelet. Många nya funktioner/delar som säkerligen lagt grunden för det Forever kommer att vara. Givet det lilla teamet som jobbade på det var det de faktiskt införde imponerande.
Alla raids med undantag för första veckan av Sunken Temple var väl uppskattade, liksom nya dungeons. Scarlet Enclave sågs rent allmänt som den bästa raiden. Bättre balanserade klasser, nya profession-specifika saker, fler quests, osv osv osv. Sånt som folk konstant efterfrågar.
Att man i ett fåtal timmar under en fas hade incursions som var lite för lätta att levla i gjorde absolut ingenting på det stora hela. Det enda det ledde till var att folk inte hängde i ZF nonstop.
Om man slutade spela efter lvl 25 kanske man inte ska ge sig på att utvärdera det.
Raidsen var inget för mig, behöver en större utmaning än att ha allt på farm efter en vecka, det blev till en syssla väldigt snabbt, gnomeregan var väl lite småkul, ST och hela den fasen var skrattretande dålig, peak blizzard 2026 över den, scarlet hann jag aldrig lira men kan tänka mig att den var intressant ffa för att alla älskar SM, MC med olika svårighetsgrader var väl en rolig idé men trots svåraste nivån kan jag tänka mig att den var alldeles för lätt.
Nej, det enda dom gjorde riktigt bra var den första fasen och de nya spellsen hos olika klasser.
Balanserat var det då inte, iallafall inte då jag spelade, kommer direkt att tänka på boomkins SOD spell som oneshottade, hunters skorpion pet och shadow priests, iofs är obalans inget som stör mig särskilt mycket, ändå oerhört svårt att åstadkomma full balans.
Det var längesedan nu men jag har inget minne utav varken nya quests eller nya dungeons i SOD, utöver de klass specifika för att få sina spells och någon ryggsäck där man löste en labyrint typ.
Helt ärligt är nog mitt största problem med SoD och troligtvis kommande Forever att det helt enkelt är för enkelt, man är 30 idag och listar ut saker och ting väldigt mycket enklare och snabbare än vad man gjorde när man var 14 och hoppade upp ur stolen av glädje när man fick sin första epic, charmen finns inte riktigt kvar, vet inte om jag börjar spela men om jag gör det är det troligtvis roligt och spännande i en månad sedan suck, oavsett är wow det bästa och roligaste spelet som någonsin gjorts och jag kommer följa forever via streams om jag inte lirar själv, även om det inte är för mig så går det inte att förneka att det är oerhört stort att blizzard släpper en helt ny version av wow.