2026-08-04, 20:01
Medlem
Jag skulle gärna se ett Classic+ men samtidigt är jag inte så sugen på dessa 40 manna raids man hade hela tiden. Jag önskar man kunde hitta nytt gear (även det bästa) igenom att solospela på något vis. Då hade jag börjat med WoW igen.
Citera
2026-08-28, 22:10
Medlem
löls avatar
Det börjar bekräftas att classic + är inte det vi tror är... Utan är ett nytt wow.
Dev teamet som började innan SoD blev enormt under SoD tiden. Där SoD var ett test, likadant med season of mastery.
Spelet blir en brygga för classic och retail spelare.
Dark portal kommer aldrig aktivers. Nya zoner och expansioner för många år framåt är att vänta.
Blizz kommer inte ha två stora spel samtidigt med två dev teams utspridda. Dokus blir ett.

Retail grafik, classic combat och raser samt två nya raser.
Professions kommer genomgå stora förändringar. Lika så med talents och trädet.
Massor av nya dungeons och raids.

En helt ny story och tidslinje.
Nytt spel i azeroth
Citera
2026-08-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det börjar bekräftas att classic + är inte det vi tror är... Utan är ett nytt wow.
Dev teamet som började innan SoD blev enormt under SoD tiden. Där SoD var ett test, likadant med season of mastery.
Spelet blir en brygga för classic och retail spelare.
Dark portal kommer aldrig aktivers. Nya zoner och expansioner för många år framåt är att vänta.
Blizz kommer inte ha två stora spel samtidigt med två dev teams utspridda. Dokus blir ett.

Retail grafik, classic combat och raser samt två nya raser.
Professions kommer genomgå stora förändringar. Lika så med talents och trädet.
Massor av nya dungeons och raids.

En helt ny story och tidslinje.
Nytt spel i azeroth
Låter ju precis som Classic+?
Citera
2026-09-12, 21:17
Medlem
Porryhatters avatar
World of Warcraft: Forever
https://www.youtube.com/watch?v=xXaXYxcbA6A
Citera
2026-09-12, 22:07
Medlem
Jag kommer definitivt ge Forever en ny chans då jag inte spelat WoW på över tio år.

Att det är samma värld och levelcap på 60 är fantastiskt. Inga flygande mounts.
Citera
2026-09-12, 22:45
Medlem
WoW Classic Forever är så nära ett WoW 2 man kan komma för min del utan att det blir retail! Originalvärlden, lite nya zoner, dungeons, lite ändringar i talents, en ny race,toggle mellan HD/SD, massa nya quests... MEN INGET JÄVLA FLYING!!!
Citera
2026-09-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clawnzon
WoW Classic Forever är så nära ett WoW 2 man kan komma för min del utan att det blir retail! Originalvärlden, lite nya zoner, dungeons, lite ändringar i talents, en ny race,toggle mellan HD/SD, massa nya quests... MEN INGET JÄVLA FLYING!!!

Om du är villig att betala för ny race https://www.wowhead.com/forever/news/skyborne-race-costs-29-99-to-unlock-for-warcraft-forever-382826

Citera
2026-09-13, 00:41
Medlem
Porryhatters avatar
https://nikftw.github.io/forevertalent/mage/ talents och racials till Forever
Citera
2026-09-13, 08:25
Medlem
löls avatar
Spännande tider 🙂🥂
Bra pris för ett nytt spel 👍

Funderar om om det är värt beta och 30 days betald samt en namn reservation.

Eller bara nya rasen eller bara sub?

150kr vs 329+150kr vs 559kr

Har väntat såååååååå många år på detta att det känns som att beta hade varit nice.

Hmmm
Senast redigerad av löl 2026-09-13 kl. 08:46.
Citera
2026-09-13, 12:02
Medlem
pulverhonungs avatar
Ser ju ut som en lättare version av retail, jag är extremt skeptisk, dels pga hur snabbt dom lyckades sabba SOD så fort man lämnade 1-20 området, men främst för att de som gjorde wow till världens bästa spel är borta sedan lång tid, orcher med yxor har ersatts med en ny påhittad ras som studsar runt med glitter och sitt magiska kompanjonsdjur, löjlig Disney skit.
Citera
2026-09-13, 14:59
Medlem
Ni lär ju förstås inte vilja säga att spelet är sämre ändå. Nej tack. Men ha det så kul med Warcraft ni. Inget för mig.
Citera
2026-09-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Spännande tider 🙂🥂
Bra pris för ett nytt spel 👍

Funderar om om det är värt beta och 30 days betald samt en namn reservation.

Eller bara nya rasen eller bara sub?

150kr vs 329+150kr vs 559kr

Har väntat såååååååå många år på detta att det känns som att beta hade varit nice.

Hmmm
Bara att få välja namn först tycker jag är värt en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in