2018-04-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igorek
Halva poängen med vanilla är ju att levlandet var den större delen av spelet. Det tog flera månader för många och på vägen lärde man sig spelet, klassen, precis hur varje skill man köpte (som man verkligen fick kämpa för och ibland välja bort några man inte hade råd med) fungerade i olika situationer. Dessutom fick man en hel del vänner för man lärde sig snabbt att wow inte är något man bör göra ensam.

Raidsen var en bonus efter ett långt tag som den absoluta majoriteten inte ens visste om att det fanns förrän man började höra historier om det när man kom upp i högre lvlar.

Nu börjar jag bli nostalgisk igen Men jag vågar inte hoppas på att blizzard kommer att göra vanilla, vanilla igen förrän jag ser det. Det skulle vara en sjuk besvikelse om de börjar ändra och trixa med det.
Fast nu är det ju ett femton år gammalt spel, man behöver inte lära sig spelet och klasserna på samma sätt.
Citera
2018-04-29, 13:06
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Fast nu är det ju ett femton år gammalt spel, man behöver inte lära sig spelet och klasserna på samma sätt.

jag sänker ditt skepp tyvär..tänk alla 7-åringar som började med wow 2004. tänk alla som INTE har spelat vanilla wow som kommer börja nu när det blir en återuppståndelse. nya 7-åringar kommer börja och nya spelare kommer att komma in men sen så är det ju krävande och alla kommer inte ha tiden men jag tror att dom som inte testat wow kommer testa vanilla iafl.
Citera
2018-04-29, 13:13
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
Jag började inte 2004 dock, började 2005 i patch 1.5 ungefär. I vanilla hann jag med att bli rank 10 och raida allt inklusive Naxx, men bara 2 bossar. Och i TBC raidade jag på topp EU nivå. Sägs att ungefär 1% av spelarna fick se Naxx och Sunwell, det problemet löste dom i Wotlk med olika svårighetsgrader i raids och där dog PvE enligt mig. Jag dödade LK25HC men eftersom alla redan kan döda han i 10 man normal så kändes det inte alls lika speciellt som att raida i vanilla och TBC. Så även om nyaste mythic raiden är svårare än svårast så är den inte speciell.

“Men hur kul är det för de 99% av spelarna att inte få se allt content?” De fick inte se sista raidsen för att nya expansioner kom. Förr var det hardcore spelarna som raidade de nya raidsen direkt efter patchen, casuals fick vänta tills de kom ikapp. Fanns gear check bossar som stoppade guilder och allt var tidskrävande. Och de patchade så att man lättare skulle kunna komma ikapp i slutet. Det gjorde de i TBC också och gör säkert fortfarande.

Min poäng är att börjar classic inte i 1.1 så kommer något vara förändrat som gör att det blir lättare att komma igång eller ikapp och det skulle göra att folk alltid har försprång och i slutändan är inget speciellt för att allt är tillgängligt för alla som i nya WoW. Vad blir då skillnaden mellan classic och BfA?

kan inte hålla med dig mer. förhoppningen är ju att dom har hjärtat på rätt plats och ser vilka konsekvenser som blir om blizzard väljer att mixtra med talents, loot eller vad det nu är. en start i 1.1 är det enda rätta för nya och gamla wow spelare.

jag kommer ihåg när jag började på officiella. jag var ``sjuk`` resten av veckan i skolan efter att jag köpt det och levlade min tauren. det kommer nog inte bli samma hype som 2004 men jag tror att det kommer suga åt sig många gamla spelare från förr.
Citera
2018-04-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub

Mjo det är sant fast det är fortfarande väldigt mycket mer ett taktiskt val, beroende på om man är i dungeon, world pvp, vilka sorts mobs man möter osv. Om man vill vara någorlunda effektiv behöver man ju veta hur mycket mana man har, hur mycket mana de olika spellsen på ett ungefär kostar, vilka mobs som är immuna mot vad, o.s.v.
I retail kan man lägga ut spellsen i princip hur som helst och lägga huvudet på tangentbordet så blir man maxlevel på ett par timmar liksom.
Dessutom sållar det ut folk som egentligen inte vill vara där, så det är bara bra.
Citera
2018-04-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag hatar att bli gankad och är alltid "snäll" så att jag inte attackerar först etc, men jag kommer ändå alltid att välja pvp-server, allt annat känns fel. Speciellt i vanilla, där world bosses, mining/herbalism, att ta sig till raids med world buffs och liknande är en stor del av spelet.

Det som jag tycker är synd med pvp-servrar är att det sabbar pve-content, i synnerhet när man levlar.

Min egen erfarenhet är att man ligger c.a. 4-5 lvls högre /zon på pvp servrar, vilket gör pve content ganska ointressant.
Citera
2018-04-30, 21:02
Medlem
Citat:
Jag började inte 2004 dock, började 2005 i patch 1.5 ungefär. I vanilla hann jag med att bli rank 10 och raida allt inklusive Naxx, men bara 2 bossar. Och i TBC raidade jag på topp EU nivå. Sägs att ungefär 1% av spelarna fick se Naxx och Sunwell, det problemet löste dom i Wotlk med olika svårighetsgrader i raids och där dog PvE enligt mig. Jag dödade LK25HC men eftersom alla redan kan döda han i 10 man normal så kändes det inte alls lika speciellt som att raida i vanilla och TBC. Så även om nyaste mythic raiden är svårare än svårast så är den inte speciell.

“Men hur kul är det för de 99% av spelarna att inte få se allt content?” De fick inte se sista raidsen för att nya expansioner kom. Förr var det hardcore spelarna som raidade de nya raidsen direkt efter patchen, casuals fick vänta tills de kom ikapp. Fanns gear check bossar som stoppade guilder och allt var tidskrävande. Och de patchade så att man lättare skulle kunna komma ikapp i slutet. Det gjorde de i TBC också och gör säkert fortfarande.

Min poäng är att börjar classic inte i 1.1 så kommer något vara förändrat som gör att det blir lättare att komma igång eller ikapp och det skulle göra att folk alltid har försprång och i slutändan är inget speciellt för att allt är tillgängligt för alla som i nya WoW. Vad blir då skillnaden mellan classic och BfA?

För mig är det inte viktigt att spelet börjar 1.1.
Helt ärligt, så var det ganska buggigt och irriterande. Spelade warrior och efter 10 talet miss,dodge i rad så känns det lite surt.

Det vore dock toppen om man såg över quests och chains, så det kändes nytt och dessutom såg över addon systemet. Raid assist program etc förstörde rätt mycket av utmaningen. Dessa program trivialiserade encounters som vael, broodlord etc. Det tråkiggjorde också lvlandet.
Citera
2018-04-30, 22:38
Medlem
Ferdawoons avatar
Så det verkar som om de anställt alla de tror sig behöva för ett "WoW Classic" team.
Listningen på jobb på deras sida har inte längre något för Classic.

https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/7z0zxg/wow_classic_job_opening_closed/
Citera
2018-05-01, 09:21
Medlem
Quintos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
För mig är det inte viktigt att spelet börjar 1.1.
Helt ärligt, så var det ganska buggigt och irriterande. Spelade warrior och efter 10 talet miss,dodge i rad så känns det lite surt.

Det vore dock toppen om man såg över quests och chains, så det kändes nytt och dessutom såg över addon systemet. Raid assist program etc förstörde rätt mycket av utmaningen. Dessa program trivialiserade encounters som vael, broodlord etc. Det tråkiggjorde också lvlandet.
Tänkte mig att de fixar buggar för att nu är det ju en remake. Med att börja i 1.1 menar jag att allt content och ändringar kommer som det gjorde. För som sagt ju fler patcher som kom, desto lättare blev tidigt content och blir det för lätt i början så blir allt lätt. Skulle ju funka att göra Frankenstein patch bara dom lyckas få allt bra scaleat.

Håller med om addons.
Citera
2018-05-01, 10:22
Medlem
Citat:
Tänkte mig att de fixar buggar för att nu är det ju en remake. Med att börja i 1.1 menar jag att allt content och ändringar kommer som det gjorde. För som sagt ju fler patcher som kom, desto lättare blev tidigt content och blir det för lätt i början så blir allt lätt. Skulle ju funka att göra Frankenstein patch bara dom lyckas få allt bra scaleat.

Håller med om addons.

Vi äro eniga. Jag hoppas att det blir så och att det fortsätter när många nått end-content, dvs att saker successivt nerfas och att det tillkommer nytt content.
Citera
2018-05-01, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Så det verkar som om de anställt alla de tror sig behöva för ett "WoW Classic" team.
Listningen på jobb på deras sida har inte längre något för Classic.

https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/7z0zxg/wow_classic_job_opening_closed/

Det där är ju dock över två månader gamla nyheter som redan har nämnts, men man kan i alla fall hoppas på att de släpper lite mer info snart då!
Citera
2018-05-01, 10:32
Medlem
Citat:
Vi äro eniga. Jag hoppas att det blir så och att det fortsätter när många nått end-content, dvs att saker successivt nerfas och att det tillkommer nytt content.

Räcker det inte att de skulle släppa TBC efter att naxx är "avklarat"? Det är ju tio gånger lättare att släppa content som redan är klart, samtidigt som jag tror att det är vad de flesta vill ha.
Citera
2018-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Det som jag tycker är synd med pvp-servrar är att det sabbar pve-content, i synnerhet när man levlar.

Min egen erfarenhet är att man ligger c.a. 4-5 lvls högre /zon på pvp servrar, vilket gör pve content ganska ointressant.

Jag förstår inte vad du menar, pve-content när man levlar? Menar du questing då? Om du är 4-5 levlar högre på pvp-servers än pve-servers när du questar i samma zon så är ju alla quests gröna och ineffektiva. Att bli gankad är ju inte kul, men spring inte runt med 20% hp när den andra faction är i närheten och håll ögonen öppna. Det blir ju noll rivalitet om man questar sida vid sida med någon från hrode när man är alliance utan att kunna attackera varandra, eller raids som springer förbi varandra i BRM vore ju störtlöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in