2018-04-25, 09:02
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Flying mounts sabbade mycket. Open world pvp och gathering blev mest skit efter det.

Nu hatar jag iofs pvp servrar(har spelat båda till 60).
Är,det förresten någon som kommer gå pvp, eller kör alla pve?
Hur tänker ni där ute?

Jag har levlat upp 3 olika paladiner på 3 olika privat servrar men aldrig blivit Grand Marshal. Det kommer vara mitt mål i spelet. Female human paladin.
Citera
2018-04-25, 09:07
Medlem
glorups avatar
Citat:
Så länge man fortsätter att utveckla och tunea vanilla, så är det självklart att det får kosta.
Håller dom dessutom lite koll så att addons inte gör spelet till easy-mode. Lägger till lite story lines med några till lvl up instances och fortsätter på inslagna vägen med zulgurub, aq, naxx och liknande, dvs utvecklar spelet utan att göra tidigare kontent obsolete, så är jag en djävligt happy camper.
En ny thottbot och vr-stöd vore icing on the cake.

Tror du att dom utvecklar spelet vidare efter naxxramas ? Jag har svårt att tro det. Antagligen blir det en tbc server sen men vi är inte där än. Det hade dock varit intressant ifall dom valde att utveckla vanilla med det dom egentligen hade gjort i spelet!..

För jag har hört att dom hade fler planer för vanilla än vad som blev. Har dock inga källor så kan ha fel !
Citera
2018-04-25, 09:20
Medlem
Citat:
Flying mounts sabbade mycket. Open world pvp och gathering blev mest skit efter det.

Nu hatar jag iofs pvp servrar(har spelat båda till 60).
Är,det förresten någon som kommer gå pvp, eller kör alla pve?
Hur tänker ni där ute?

Jag hatar att bli gankad och är alltid "snäll" så att jag inte attackerar först etc, men jag kommer ändå alltid att välja pvp-server, allt annat känns fel. Speciellt i vanilla, där world bosses, mining/herbalism, att ta sig till raids med world buffs och liknande är en stor del av spelet.
Citera
2018-04-25, 10:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Tror du att dom utvecklar spelet vidare efter naxxramas ? Jag har svårt att tro det. Antagligen blir det en tbc server sen men vi är inte där än. Det hade dock varit intressant ifall dom valde att utveckla vanilla med det dom egentligen hade gjort i spelet!..

För jag har hört att dom hade fler planer för vanilla än vad som blev. Har dock inga källor så kan ha fel !

De klart de ska göra =)) Flyingmounts och Goblins och LFG system skulle sitta fint =))
Citera
2018-04-25, 11:13
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De klart de ska göra =)) Flyingmounts och Goblins och LFG system skulle sitta fint =))
Nej de som har känsla för hur Blizzard jobbar vet att de inte kommer släppa classic 2.0. Tbc serverar är möjligt men ny content kommer vara de nya expansionerna.
Citera
2018-04-25, 11:18
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

huehuehue, jag tycker att de bara ska kopiera jobbet som nostalrius gjorde och förbättra utifrån det.
Citera
2018-04-25, 12:18
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Nej de som har känsla för hur Blizzard jobbar vet att de inte kommer släppa classic 2.0. Tbc serverar är möjligt men ny content kommer vara de nya expansionerna.

De klart jag förstår de också!! De roligt retas lite =))

Jag hoppas att inte retat upp för många med mina inlägg senaste dagarna! så fall ber jag om ursäkt för det! Jag vill inte ha flygande riddjur eller slappt LFG system. Jag vill ha ren vanilla upplevelse, de ska ta tid få gear, inge fusk, inge förutsättningar inget olagligt guld köp!! Dessutom vrål simpelt få ihop guld i WoW vanilla!! De bara sälja Elementiums ores så är guldet kirrat!!

Kommer välja Horde igen men troligen en ren dps den här gången "Undead Mage, Troll Rogues.

Nu lämnar jag tråden och vi ses här när WoW Classic går live hej svejs på er!
Senast redigerad av Opilus5500 2018-04-25 kl. 12:23.
Citera
2018-04-25, 16:39
Medlem
Quintos avatar
En stor fråga är ju vilken patch classic ska vara i eller börja i. Börjar det i 1.12 så kommer hela upplevelsen inte alls vara lik riktiga vanilla, mer som en privatserver. Börjar classic från 1.1 så skulle det vara såhär:

BRD, Strat, Scholo är 10 man
UBRS, LBRS är 15 man
DM finns inte
BWL, ZG, world bossar, AQ20, AQ40, Naxx finns inte
När BWL kommer så har Vael en 1 timmes timer, dödar man han inte så får man vänta en dag tills han spawnar igen
När nya raids släpps är dom inte nerfade än
Tier 0.5 finns inte (det uppgraderade dungeon setet)
T1 och T2 ser annars ut
Många blåa items från lvl 60 dungeons finns inte eller är sämre
Många epics från raidsen finns inte eller är sämre
Relics finns inte
Raid buffs finns inte, allt är single target, även paladins blessings som är 15 min
MC portalen från fönstret utanför BRD finns inte, så varje gång man raidar MC måste man springa igenom hela BRD och gå igenom portalen i slutet. (Ingen player limit så alla 40 kör samtidigt)
Onyxia attunement är jobbigare att göra
Bossar har en debuff limit på 8, ändrades sen till 16
Honor systemet finns inte
BGs finns inte
Battlemasters kommer patchen efter BGs så man får köa utanför riktiga ingången ute i världen i början
Det är svårare att ranka upp i början och man får mindre reputation med BG factions och Mark of Honor finns inte
Färre FPs
Riding skill billig och Mount dyr
Osv
Citera
2018-04-25, 18:41
Medlem
Något jag ser starkt framemot är kravet på bra resistance och att den förändras beroende på vilken raid man kör. Sjukt synd att dom tagit bort det.
Citera
2018-04-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto
En stor fråga är ju vilken patch classic ska vara i eller börja i. Börjar det i 1.12 så kommer hela upplevelsen inte alls vara lik riktiga vanilla, mer som en privatserver. Börjar classic från 1.1 så skulle det vara såhär:

UBRS, LBRS är 15 man
DM finns inte
När BWL kommer så har Vael en 1 timmes timer, dödar man han inte så får man vänta en dag tills han spawnar igen
T1 och T2 ser annars ut
Relics finns inte
Raid buffs finns inte, allt är single target, även paladins blessings som är 15 min
MC portalen från fönstret utanför BRD finns inte, så varje gång man raidar MC måste man springa igenom hela BRD och gå igenom portalen i slutet. (Ingen player limit så alla 40 kör samtidigt)
BGs finns inte
Battlemasters kommer patchen efter BGs så man får köa utanför riktiga ingången ute i världen i början
Det är svårare att ranka upp i början och man får mindre reputation med BG factions och Mark of Honor finns inte
Färre FPs
Osv

Är inte detta motsägelser?

Personligen skulle jag nog föredra att progressa från 1.1 helt och hållet, men jag tror att de flesta skulle föredra att köra 1.12 med gated content som på privatservers. 1.12 skulle kanske fungera för mig om man buffade content, för det är riktigt tråkigt att MC kommer att vara clearat 1h efter release annars, och då blir man beroende av att ens egen faction håller ingångarna fira och liknande. Finns så mycket att säga inom ämnet, och det lär vara den största frågan som Blizzard har inför release.
Citera
2018-04-25, 19:57
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinto

UBRS, LBRS är 15 man
DM finns inte
T1 och T2 ser annars ut
Relics finns inte
BGs finns inte
Färre FPs
Osv

Fråga mig vad som helst, jag är för 1.1 release. Allt det här du har tagit upp jag har upplevt på Elysium när det släpptes och jag upplever det mer än gärna igen. Jag hoppas och tycker verkligen att det ska släppas som det kom 2004 och att det sedan gradvis ska uppdateras som det gjorde från början.

Jag vågar säga att dom som är emot 1.1 aldrig har upplevt vanilla utan började i tbc eller senare t o m men det är bara en spekulation.
Citera
2018-04-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

Har också hört det, vissa delar av Karazhan om inte hela Karazhan skulle väl egentligen vara med i originella vanilla wow.

Jag tror inte att Blizzard kommer göra något "nytt" efter naxx utan snarare kommer en TBC server. Däremot hoppas jag lite att Blizz skulle göra något efter Naxx, något nytt och fräscht men som följer Vanillas vinnande koncept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in