Citat:
Ursprungligen postat av
glorup
då ska jag förklara för dig vad jag menade. GM's kan man säga är WoW's möjlighet. dom finns där för dig, mig och alla andra spelare. Beter man sig illa så kan man skicka iväg en rapport som en GM öppnar för att sedan prata med dig eller den som betet sig dumt. Det kan vara att någon har kallat dig för något olämpligt eller för något som Du tycker är kränkande. Det kan också vara så att man har ouppsåtligt vunnit ett item man inte ville ha egentligen men som en annan i din 5,10 eller 40-manna grupp/raidgrupp ville ha ( i WoW classic kunde raiden inte vara större än 40 spelare ) som är BoP ( = Binds when Picked Up ) och då kan en GM ge det där itemet till den spelaren som ville ha den.
ett annat senario min kära vän är att man kör en dungeon på 5-man och som någon i din grupp ninja lootar bara för att, där kan en GM också gå in och göra rättvisa! det är nämligen emot reglerna att ninja loota ifall jag inte minns fel.
ifall du vill ha en mer pedagogisk eller detaljerad beskrivning måste jag hänvisa till google.se, det är din vän
Jag ska börja med att säga såhär: Jag vet vad en GM är.
Jag har aldrig under min wow-karriär (som inleddes 2005 och fortfarande pågår, dock med uppehåll lite då och då) varit med om en GM som agerat om någon varit "dum" (med "dum" menar jag inte rasistiskt, sexistiskt eller kränkande på annat sätt).
Angående loot har jag aldrig heller varit med om att en GM har gått in och ändrat resultatet av en ninja loot, eller en "felaktig" loot.
Om någon ninja lootade, på lägre nivåer, förr var resultatet lite hårda ord och ett försök att kontakta GM. Men personen hade needat på ett item han/hon kunde och vunnit det. Vad fanns det att göra?
På högre nivåer, ninja looting i raids, var resultatet oftast bara att personens rykte blev för nedsvärtat. I och med att man inte kunde byta namn eller server som idag kunde man följa en person och försöka påverka hans framtida guilder. Det vill säga att man följde en persons aktivitet på nätet, till vilka guilder ninja lootern ansökte och påtalade det för guilden han/hon sökte till.