2019-08-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
nej du har säkert rätt. jag är ingen "people person" och kommer troligtvis byta tillbaka till EU som småningom. Hamna efter 3-4 månader i progress och vara arg på grund av det. Jag ogillar amerikaner men nu har jag betalat sub och gjort karaktärer där. Vi får se hur det går

Tider kommer inte spela någon roll, Jag sover när jag är trött. Spelar ingen roll vad klockan är.

Sub är väl inte grundat på vilken zon man väljer?

Det är väl bara att ta bort en eller flera karaktärer och skapa nya om man vill byta, spelet har ju inte släpps än, och gränsen är väl bara att man får ha maximalt 3st karaktärer per blizz-konto innan det släppts. Inte precis 'för sent' att ändra sig.
Jag har ännu inte skapat någon karaktär själv då jag inväntar organisering av serverval, och känner ingen stress över det heller.
Skulle ens namn vara taget så får man väl hitta på ett nytt, ännu två veckor kvar!

Du har alltså inget (normalt) jobb eller några andra former av 'ansvar' i verkliga livet som förhindrar dig från att spela natte-tid på vardagar? Trevligt, kul för dig.

Ja, du får gärna göra precis vad du tror kommer att passa dina omständigheter, men svaret på din fråga om varför man inte väljer amerikanska servrar som svensk är ju ganska uppenbart...
Varför man däremot skulle välja amerikanska servrar, det känns fortfarande som en öppen fråga.
Citera
2019-08-13, 13:17
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Sub är väl inte grundat på vilken zon man väljer?

Det är väl bara att ta bort en eller flera karaktärer och skapa nya om man vill byta, spelet har ju inte släpps än, och gränsen är väl bara att man får ha maximalt 3st karaktärer per blizz-konto innan det släppts. Inte precis 'för sent' att ändra sig.
Jag har ännu inte skapat någon karaktär själv då jag inväntar organisering av serverval, och känner ingen stress över det heller.
Skulle ens namn vara taget så får man väl hitta på ett nytt, ännu två veckor kvar!

Du har alltså inget (normalt) jobb eller några andra former av 'ansvar' i verkliga livet som förhindrar dig från att spela natte-tid på vardagar? Trevligt, kul för dig.

Ja, du får gärna göra precis vad du tror kommer att passa dina omständigheter, men svaret på din fråga om varför man inte väljer amerikanska servrar som svensk är ju ganska uppenbart...
Varför man däremot skulle välja amerikanska servrar, det känns fortfarande som en öppen fråga.
nej EU och US realm är olika. betalar jag på US realms so kan jag inte logga in på och så vidare. Nej inget förhindrar mig från att spela natte tid... tvärtom det är då jag brukar vakna då jag vänt på dygnet
Citera
2019-08-13, 13:31
Medlem
Någon som kan hjälpa mig här? Det kommer öppnas 2st PVP servrar i EU som det ser ut nu.
Namn: Shazzrah och Golemagg
På vilken server kommer vi skandiavier spela på tro?

(Ett inlägg av någon på WoWs forum)

Hear me out:

1: It will be locked/qued most of the time. (Most popular PVP Server)
2: All the streamers are rolling Shazz.
3:The Spanish, British, and Scandinavians have all claimed Shazzrah.

Shazzrah is almost 1.5x the population of Golemagg by estimates.

What say you?

Själv bryr jag mig inte om någon kö! Vill hitta den serven där det är så mycket Worldpvp som möjlig rättad efter våran tidzon.
Citera
2019-08-13, 13:47
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Någon som kan hjälpa mig här? Det kommer öppnas 2st PVP servrar i EU som det ser ut nu.
Namn: Shazzrah och Golemagg
På vilken server kommer vi skandiavier spela på tro?

(Ett inlägg av någon på WoWs forum)

Hear me out:

1: It will be locked/qued most of the time. (Most popular PVP Server)
2: All the streamers are rolling Shazz.
3:The Spanish, British, and Scandinavians have all claimed Shazzrah.

Shazzrah is almost 1.5x the population of Golemagg by estimates.

What say you?

Själv bryr jag mig inte om någon kö! Vill hitta den serven där det är så mycket Worldpvp som möjlig rättad efter våran tidzon.

Då är det Shazzrah som gäller. Det är den enda som har Population: High i realm-listen och den som det varit mest snack om.
Senast redigerad av Litetmongobarn 2019-08-13 kl. 13:49.
Citera
2019-08-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Beror på... snackar vi just shamans så ser inte jag att ghost wolf skulle vara något speciellt. Ghost Wolf är en magic ability of kommer bli dispelled samma sekund du klickar den... beror självklart på om du kommer spela BG's och tror din ghost wolf form kommer hjälpa dig eller om du kommer spela world pvp och duels. Men vilket som en shaman kommer inte ha mycket att säga till om. En Warlock däremot jävlar i mig. Jag kommer personligen spela warlock och skulle vi ställa en warlock mot en shaman i en duel finns det bara ett scenario. "Fear" och sen är det över... ni tror jag skojar och är dryg för att jag är en warlock. "Sometimes a shaman that is losing or low on health may try to shift into ghostwolf form to escape. If you have your fel hunter out, you're in luck. The ghost wolf effect is considered a magical effect and can be devoured."

Shaman
As with the Paladin and Druid the Felhunter is your best friend for fighting these healers. But shaman can make life a lot harder for you by using tremor totems to get in the way of fear kiting, using earth shock to interrupt your casting, and many shaman have much better DPS then paladin's or druids. It is also pointless to cast demon armor since any good shaman will just purge it right away. Therefore (as with priests), be careful with any mod that auto-casts your buffs, as casting demon armor multiple times in a fight is an embarrassing way to go.

The first thing you need to when fighting a shaman is to check the ground for a tremor totem (they are green) and get rid of it ASAP. Hitting it with a melee weapon is often the fastest way. They also might use a grounding totem (also green) so either way if you see them drop a green totem, assume that you need to get rid of it.

Both totems have similar effects but work slightly different, using this knowledge to your advantage usually catches a shaman off guard, as I've found most consider themselves immune to fear with their totems up. The grounding totem will redirect 1 spell directed at the shaman or a member of their party to itself every 10 seconds. Therefore, if you try to fear a shaman that is in range of the grounding totem you will get a message that they are immune, and the totem will stay up. However, tremor totems have very low health, so any quick (spell) damage directed at the shaman will redirect to the grounding totem and destroy it. A wand is useful for this or it can be handy to try to have your pet hit it, since it is usually right next to the shaman attacking when the totem is dropped. The tremor totem is not a constant protection like the grounding totem, it actually 'pulses'. Each pulse removes debuffs (most annoyingly fear), but there is a short break between pulses (unsure of precise time, around 2-3 seconds) when the shaman is vulnerable. On occasion, it is possible to fear (with some duration) a shaman with a tremor totem because your fear lands right after a pulse and they run outside the area of effect. Another interesting bit of info is that tremor totems cannot remove horror (the effect inflicted by deathcoil) so it is possible to use deathcoil to get them out of their totems range then fear.

A simpler strategy is to just kite the shaman out of the range of his totems, however any shaman worth their salt with frost shock you when they see you doing this. So if you try to fear them, it is best to do immediately after they shock you (FYI, all shocks share a 6 second cooldown, 5 seconds if they are elemental spec). It takes quite a bit of practice to get good at managing your distance and which totems to worry about, but once you get the hang of it, you have pretty good odds against shamans (in 1v1) even with both of these totems out (although I would imagine it is harder for alliance to get in many 'practice' duels).

After the totem is taken care of (other shaman totems are of considerably less importance) try and see if you can get them to "waste" their earth shock on an immolate or other fire spell. If they fall for it cast fear as their earth shock is cooling down then fear kite/nuke them as you would most other classes.

The main shocks you will have to worry about are earth shock, which will interrupt you, and frost shock, to stop you from kiting. However the strength of one is the weakness of the other. If you are frost shocked, fear them (mind their totems). If you are earth shocked and they are not right on you, you can kite them and let your dots tick away, which will most likely lead them to frost shock you (then: see above).

Sometimes a shaman that is losing or low on health may try to shift into ghostwolf form to escape. If you have your fel hunter out, you're in luck. The ghost wolf effect is considered a magical effect and can be devoured. Their lightning shield can also be devoured, and should be if you are low on health since you will take damage from the next 3 spells that hit them when it is up. Be wary of the cooldown on your devour magic however, since it is handy to remove frost shock to stay out of range of those nasty windfuries. Unfortunatly, windfury is a buff they cast on their weapon and cannot be removed.

With a Succubus out: The seduction can be helpful, but keep in mind that it is also affected by the grounding and tremor totems.

With a Voidwalker out: Your pet is going to do little more than tickle them, since shamans can purge the sacrifice shield.

With an Imp: Try to keep it away from them, if you kite them or have a few moments before you engage, tell your imp to 'stay' so the shaman is less likely smack it in melee (although if they shock it and get a crit your poor imp may be doomed anyway). An imp can be very handy for quickly taking out totems however.

With a Felhunter: Kiting is much more viable when you can remove frost shock from yourself. If you can land some dots on them and keep your distance you can hurt them a bit while minimizing your own pain (there is a 2 second difference between their shocks and your fel hunter's devour magic, so keep that in mind before deciding to try to win only by kiting. You have one of the most important abilities available when fighting a class that can heal itself, spell lock (so make sure to turn off auto-cast).

Det här var bara emot shamaner, vi warlocks kan döda alla. Jag har spelat lock på private servers pvp i flera år och ska vi jämföra en shaman mot en warlock i just pvp kan du bara drömma och glömma! Skulle du välja att twinka en warlock på 39 till exempel och är bra på att spela den klassen kommer du ha riktigt kul. Jag var en av dom bästa twinksen i värden med min warlock på 39 trots att min rogue var bättre. En twinkad warlock är helt enkelt betydligt farligare.

Jag menade att wlock är riktigt nice i pvp (det var en av de roliga fördelarna med wlocks för mig) och att shamans är uppksattade som fan för sin utility och det är nice att ha GW. PvP aspekten var mest tänkt för Wlock i det inlägget
Citera
2019-08-13, 14:41
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Är det bara jag som är TAGGAD SOM F*N på.....Zandalar Tribe ? Så jävla gött att dom la till en rppvp server!! Tjat lönar sig <3

Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Jepp, jag kommer spela där.

Kan ni förklara lite för en som aldrig spelat på RP-server vad det är för något. Leker alla att de är karaktärerna de spelar så man behöver anpassa sig efter det?

Hur seriöst är det?

Etc.
Citera
2019-08-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hehe...

Vad nickar ni då?
Kul om vi springer på varandra Så kan du ju se på nær jag sheepar din healer och ja,,du vet vad som hænder med frost mage vs warr

Cleanse + escape artist kan bli tufft😉.
vi får se helt enkelt, vi nickar Jdips och Jheal soldater trogna Magni Bronzebeard och försvarare av dun morogh.
Citera
2019-08-13, 15:05
Medlem
Nemjungs avatar
Jävligt tråkiga namn Classic servrarna fick faktiskt :P Nån som vet max pop per server? Känns som 2 pvp servers verkar lite snålt men de kommer väl poppa upp fler vid högre demand antar jag
Citera
2019-08-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Kan ni förklara lite för en som aldrig spelat på RP-server vad det är för något. Leker alla att de är karaktärerna de spelar så man behöver anpassa sig efter det?

Hur seriöst är det?

Etc.
Det är inte så märkvärdigt som många verkar tro. Man kan rollspela så mycket eller lite som man vill. Har aldrig sett någon rollspela i dungeons eller liknande utan det brukar mest vara centrerat till städerna och eventuella organiserade events. Rent tekniskt finns det några extra regler för RP-servrar angående tillåtna namn, annars är det ingen egentlig skillnad från andra servrar. Själv gillar jag mest att andra spelare har rimliga fantasy namn så att man slipper alla xxGodSlayerxx, sephirothlol och idiotpaladin i sina grupper, ger lite mer "immersion" vilket jag gillar. Det bidrar till att skapa lite mer riktig fantasy känsla som om man spelade ett single-player RPG.
Jag brukar själv inte rollspela direkt utan gillar mest stämningen, RP servrar drar ju till sig lite annat folk än de vanliga servrarna på gott och ont, det är inte som att det brukar vara någon brist på drama på RP-servrar.
Jag är heller inte intresserad av att spela i ett hardcore guild som försöker "uppnå" något i WoW, jag vill mest bara spela för att spelet i sig är kul. Så jag slipper gärna spela med alla dessa personer som vill försöka vara world first med något.
RP-PvE servrar brukar nog vara lite mer "seriösa" med rollspelandet än RP-PvP servrarna som mer drar till sig world-PvP intresserade spelare.

Jag rekommenderar att du tester RP-PvP och ser vad du tycker.
Citera
2019-08-13, 15:37
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Jävligt tråkiga namn Classic servrarna fick faktiskt :P Nån som vet max pop per server? Känns som 2 pvp servers verkar lite snålt men de kommer väl poppa upp fler vid högre demand antar jag

https://www.youtube.com/watch?v=UHMd0KC3eTY ifrån 11:00- framåt så besvarar blizzard de mesta kring Servers och hur de kommer bli. Jag tyckte var rätt bra servers namn, de mesta är vanilla =).

Lyckades komma in igår efter super långa 10tusen kön, 3 hordes, gubbar fixade, på Shazzarh .. Nu bara sega väntan kvar till release!!
Citera
2019-08-13, 17:04
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo

Hur seriöst är det?

Etc.

se Petruccis svar. Mycket av det han säger håller jag med om. Av alla dom timmar jag lägger ner på min karaktär är det inte ``bara``en karaktär. Det är med min Paladin som jag dödar monster och fiender som egentligen inte ska vara där. uppdrag, erfarenheter och beslut som fattas i spelet reflekterar också mina egna värderingar och hur jag vill att min gubbe ska agera. Jag tycker det blir mycket roligare om man gör spelet till något mer än bara ett spel..
Citera
2019-08-13, 17:58
Medlem
För er som missat vilken server man bör välja:
http://nordicclassic.jinnis.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in