2019-08-12, 04:48
Medlem
storm72s avatar
Känns som precis alla kommer välja Shazzrah. Blir intressant att se hur serven kommer klara trycket.
Citera
2019-08-12, 05:27
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
2 längsta veckorna i livet framför mig, kanske en och annan här inne som känner likadant? Känner mig som ett barn veckor innan julafton.

Ni som är lika taggade hur gör ni för att fördriva tiden? Får ingen ro kan inte sova, ligger och tänker på Classic hela Dan varje dag. Nu när man fått prova på stresstesten så blir ju längtan ännu värre. Drog 1 till 15 i en sittning är helt såld.

Jobba, sova, äta, dö. Lite så.

Måndag igen, jippi!
Citera
2019-08-12, 05:34
Medlem
Obscuritys avatar
Är mer eller mindre äntligen redo för Classic nu. Name, race, class, faction etc har jag fixat sedan långt tillbaka, men det var både servern och guilden som fattades.

Igår rekryterades jag som Main Tank till en Guild och vi har Shazzrah som server.

Ska bli kul att göra framsteg tillsammans med en Guild.

Skit samma om vi alla vet tactics och optimala specs, det är ändå kul att få ihop 40 personer och få höra och se när folk blir lyckliga över ett spel!

Men! Det återstår att se hur Blizzard gör med layering. Alltså hur fan tänkte de där. Hur ska man kunna erbjuda sina tjänster om man är på helt fel layer?

Loggade in på mitt konto och sedan sambons, vi hamnade på olika layers med olika general chats.
Citera
2019-08-12, 05:46
Medlem
xertions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vi får se
Fast nu handlar om att få en rimlig chans uppleva content?
Sen om man inte klarar av att döda bossen är en sak.

5000 spelare per server 1-3 spawns per vecka ungefär för varje world boss.
Låter inge vidare om du frågar mig.

Vanilla är inte ett spel som handlar om att alla spelare ska få uppleva allt content.

En stor del av spelet är just att du ser någon med epic gear i Orgrimmar som känns just epic, och när du själv inte kan uppleva det content än så gör det dig som spelare ännu mer motiverad av att bli bättre och att gå med i en bättre guild.
Citera
2019-08-12, 07:28
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Känns som precis alla kommer välja Shazzrah. Blir intressant att se hur serven kommer klara trycket.

Pvp servrarna i eu kommer aldrig klara trycket om inte blizzard bestämt sig för att ha oändligt med layers på en server, vilket jag inte tror de gjort, utan de e typ 10. Det här att alla svenskar ska vara på samma server kommer antagligen misslyckas, för folk kommer ge upp på loginkön och byta när de öppnar fler servrar

Tänk dig, ALLA europeiska länder utom tyskland, Frankrike & Spanien på 2 servers... Dessa får även ta trafiken från Mellanöstern & såklart alla som inte vill spela på sitt hemspråk, vilket brukar vara många
Senast redigerad av wastaah 2019-08-12 kl. 07:30.
Citera
2019-08-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Pvp servrarna i eu kommer aldrig klara trycket om inte blizzard bestämt sig för att ha oändligt med layers på en server, vilket jag inte tror de gjort, utan de e typ 10. Det här att alla svenskar ska vara på samma server kommer antagligen misslyckas, för folk kommer ge upp på loginkön och byta när de öppnar fler servrar

Tänk dig, ALLA europeiska länder utom tyskland, Frankrike & Spanien på 2 servers... Dessa får även ta trafiken från Mellanöstern & såklart alla som inte vill spela på sitt hemspråk, vilket brukar vara många

Spanjackerna ska också rolla på Shazzrah. Blir kaos vilken av de två du än väljer.. . Tror du alla som spelar följer reddit och blizzforum och kollar vart sina landsmän ska rolla? Nä.

Vilka av de skandinaviska guilderna på shazzrah kommer vara mest dedikerade tro? Någon här lär väl vara med i nåt semi-hardcore/hardcore guild?

Börjat kolla mig omkring lite..
Citera
2019-08-12, 08:33
Medlem
Hur blir det sen då i phase 2 när de ska ta bort layering, ska de öppna upp 15-20 små servers? Hur ska man göra då för välja server en gång till? Jag menar tänk om man är med i en större guild men man fick inte plats när migrationen börjar?

Eller säg att det är raid kväll och alls ska in på samma layer?

Ingen annan som tänker på dessa framtida problem som kommer splittra community?
Citera
2019-08-12, 09:19
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadJohn
Spanjackerna ska också rolla på Shazzrah. Blir kaos vilken av de två du än väljer.. . Tror du alla som spelar följer reddit och blizzforum och kollar vart sina landsmän ska rolla? Nä.

Vilka av de skandinaviska guilderna på shazzrah kommer vara mest dedikerade tro? Någon här lär väl vara med i nåt semi-hardcore/hardcore guild?

Börjat kolla mig omkring lite..

Länk till en hel drös svenska guilder både på horde och Alliance: http://nordicclassic.jinnis.se/

I länken finner du discord till samtliga vilket även är platsen dem tar emot sina rekryteringar på

Edit: guilden: Datorspel är semi-hardcore
Guilden: Mist är hardcore
Senast redigerad av vanillj 2019-08-12 kl. 09:24.
Citera
2019-08-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillj
Länk till en hel drös svenska guilder både på horde och Alliance: http://nordicclassic.jinnis.se/

I länken finner du discord till samtliga vilket även är platsen dem tar emot sina rekryteringar på

Edit: guilden: Datorspel är semi-hardcore
Guilden: Mist är hardcore

Kollat igenom en del discords och de flesta verkar vara lallarguilder.. Har du discord till Mist får du gärna pma mig.
Citera
2019-08-12, 12:03
Medlem
glorups avatar
Antingen går jag holy/prot eller fullt ret. Någon erfaren paladin spelare som kan komma med input ?

Holy/ret för att lätt komma med i dungeons och aoe grinda.

Ret för att snabbare levla genom zonerna. Dock kommer jag nog ha svårt att hitta dungeon grp att gå med i.
Citera
2019-08-12, 12:09
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Antingen går jag holy/prot eller fullt ret. Någon erfaren paladin spelare som kan komma med input ?

Holy/ret för att lätt komma med i dungeons och aoe grinda.

Ret för att snabbare levla genom zonerna. Dock kommer jag nog ha svårt att hitta dungeon grp att gå med i.
Du klarar dig med gå bara ret och samtidigt heala dungeon skaffa dig healningsgear ändå och sköld och one-hand mace de funkar ända upp till lvl 60. De kan hända att du hamnar i en random grupp av BfA turister som tror att de går ruscha igenom low level dungeons. Till tråden de blir Horde - Shazzarh med klanen ska bli så spännande!!!
Senast redigerad av Opilus5500 2019-08-12 kl. 12:12.
Citera
2019-08-12, 12:13
Medlem
vanilljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Du klarar dig med gå bara ret och samtidigt heala dungeon skaffa dig healningsgear ändå och sköld och one-hand mace de funkar ända upp till lvl 60. De kan hända att du hamnar i en random grupp av BfA turister som tror att de går ruscha igenom low level dungeons.

För att förtydliga... medans du lvlar 1-60 så samlar du på dig healing gear (måste inte va + heal, utan bara med så mycket intellect som möjligt), detta gör att du utan några problem eller en ända talent point i holy kan heala perfekt fram till det e dags för raid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in