2019-08-13, 12:37
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Ehm...

Din tes är alltså att EU servrarna kommer att innehålla "mer idioter" (för på något vis 'vet' du detta), och därför bör man spela på servrar med sämre ms med jänkarna istället...?

Du tror inte att det finns idioter, barn, och andra typer av noobs i USA eller vadå...?
'There's plenty of stupid to go around'...

Hur kom du fram till denna slutsats att antalet idioter; EU>US...?
Genom att du störde dig på några kommentarer på flashback?
Är det att du vill spela med streamers, eller vad?

Vem vet vem vilken sida av atlanten som kommer att ha en marginellt högre andel idioter än den andra, men vad som kan garanteras är att lagg rimligen kommer att vara större vid spel på servrar i USA (oberoende om det är problematiskt eller inte), och än viktigare än det - TIDERNA då det händer saker, pve-raids, worldpvp-raids och massa annat kul som spelarbasen hittar på under primetime kommer inte att vara anpassade till någon som bor i Sverige och arbetar normala kontorstider. Dem kommer att ske mitt i natten...

Så när du sitter och spelar runt typ klockan 19-20, så kommer östkusten ha tiden 14-15 på dagen (västkusten än tidigare). Visst, säkert en del pro-gamers då som inte har riktiga jobb - men också massvis med småbarn som då slutat skolan för dagen.

Det är dem du kommer att sitta och spela med och mot, förutsatt att du spelar under för Sverige 'normala kvällstider' på amerikanska servrar...
Är detta förklaringen till varför du har så höga tankar om dig själv kan man ju undra...
Blir ju lite lättare att 'chain-feara shamans utan problem' när dem styrs av mellanstadiebarn...

"Varför inte spela på Amerikanska servrar"...

Varför skulle man spela på Amerikanska servrar...?
Jag har nämnt två väldigt grundläggande nackdelar, tidszon-aspekten och lagg-aspekten till följd av avståndet till servrarna.
Kan du nämna någon fördel, som inte grundar sig på en obekräftad föreställning om vilka servrar som kommer att ha 'mer idioter'?

nej du har säkert rätt. jag är ingen "people person" och kommer troligtvis byta tillbaka till EU som småningom. Hamna efter 3-4 månader i progress och vara arg på grund av det. Jag ogillar amerikaner men nu har jag betalat sub och gjort karaktärer där. Vi får se hur det går

Tider kommer inte spela någon roll, Jag sover när jag är trött. Spelar ingen roll vad klockan är.
Senast redigerad av Kapuff 2019-08-13 kl. 12:46.
Citera
2019-08-13, 12:37
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegodlight
Du får se upp ute i azeroth då! Kan komma en chargande Gnome med en healande dvärg efter sig! Ända sättet att stoppa oss är att ganka oss, backar inte för något.

Hehe...

Vad nickar ni då?
Kul om vi springer på varandra Så kan du ju se på nær jag sheepar din healer och ja,,du vet vad som hænder med frost mage vs warr
Citera
2019-08-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Ehm...

Din tes är alltså att EU servrarna kommer att innehålla "mer idioter" (för på något vis 'vet' du detta), och därför bör man spela på servrar med sämre ms med jänkarna istället...?

Du tror inte att det finns idioter, barn, och andra typer av noobs i USA eller vadå...?
'There's plenty of stupid to go around'...

Hur kom du fram till denna slutsats att antalet idioter; EU>US...?
Genom att du störde dig på några kommentarer på flashback?
Är det att du vill spela med streamers, eller vad?

Vem vet vem vilken sida av atlanten som kommer att ha en marginellt högre andel idioter än den andra, men vad som kan garanteras är att lagg rimligen kommer att vara större vid spel på servrar i USA (oberoende om det är problematiskt eller inte), och än viktigare än det - TIDERNA då det händer saker, pve-raids, worldpvp-raids och massa annat kul som spelarbasen hittar på under primetime kommer inte att vara anpassade till någon som bor i Sverige och arbetar normala kontorstider. Dem kommer att ske mitt i natten...

Så när du sitter och spelar runt typ klockan 19-20, så kommer östkusten ha tiden 14-15 på dagen (västkusten än tidigare). Visst, säkert en del pro-gamers då som inte har riktiga jobb - men också massvis med småbarn som då slutat skolan för dagen.

Det är dem du kommer att sitta och spela med och mot, förutsatt att du spelar under för Sverige 'normala kvällstider' på amerikanska servrar...
Är detta förklaringen till varför du har så höga tankar om dig själv kan man ju undra...
Blir ju lite lättare att 'chain-feara shamans utan problem' när dem styrs av mellanstadiebarn...

"Varför inte spela på Amerikanska servrar"...

Varför skulle man spela på Amerikanska servrar...?
Jag har nämnt två väldigt grundläggande nackdelar, tidszon-aspekten och lagg-aspekten till följd av avståndet till servrarna.
Kan du nämna någon fördel, som inte grundar sig på en obekräftad föreställning om vilka servrar som kommer att ha 'mer idioter'?

Du har helt rätt i det du skriver, men argumentera inte med Kapuff. Läs hans berättelse om hur han griefade i WSG i WOTLK på förra sidan, och låt honom spela på amerikanska realms. Såna spelare undviker jag iaf väldigt gärna.
Citera
2019-08-13, 12:47
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Du har helt rätt i det du skriver, men argumentera inte med Kapuff. Läs hans berättelse om hur han griefade i WSG i WOTLK på förra sidan, och låt honom spela på amerikanska realms. Såna spelare undviker jag iaf väldigt gärna.
lol dom sa ju att jag var en bög! Tror du jag kommer boosta dom då? och det där var en historia jag berättade för DIG! jag skrev allt det där för din skull, sp du skulle förstå att även om du har bra gear och är en bra spelare kommer folk ogilla dig, och nu gör du exakt samma sak.

vart du fått WoTLK ifrån vet jag inte dock? Var det för att jag dödade en DK i STV som du tror det? jag slutade spela i WoTLK
Senast redigerad av Kapuff 2019-08-13 kl. 12:57.
Citera
2019-08-13, 12:47
Medlem
Active game time required, tjena Blizzard. Nice try motherfuckers. Tack och lov har endast ett fåtal mitt tänka namn på live.
Citera
2019-08-13, 12:52
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Active game time required, tjena Blizzard. Nice try motherfuckers. Tack och lov har endast ett fåtal mitt tänka namn på live.
väntar till sista minuten?
Citera
2019-08-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
väntar till sista minuten?
Absolut. Det är inte lukerativt att aktivera sin tid 2 veckor innan launch för ett spel man ändå inte gillar live. Jag håller mig till privatservrar och andra spel innan dess.

För övrigt, går det att norpa namnen till guildsen som har sina guildnamn och hemsidor klara redan? Jag tänkte prova att sno några på direkten för att sedan försöka sälja senare in-game.
Citera
2019-08-13, 12:56
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Kör på en Normal ("PvE") server så slipper du alla nackdelar med PvP-servers om du tycker att sånt är tråkigt.

Hur kommer det sig att du vill köra på en RP-server btw? Är det något som du har gjort tidigare?

jag kommer spela paladin. Gillar klassen och lore med paladins och spelet. Dessutom är jag lite av en roleplayer själv. Jag vill leva mig in i min karaktär. Nej jag har inte spelat på en rppvp server förut. Jag tror dock och hoppas det iafl blir en medium server, perfekt. Då kanske jag vågar mig på Grand Marshal som ret!
Citera
2019-08-13, 13:00
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Absolut. Det är inte lukerativt att aktivera sin tid 2 veckor innan launch för ett spel man ändå inte gillar live. Jag håller mig till privatservrar och andra spel innan dess.

För övrigt, går det att norpa namnen till guildsen som har sina guildnamn och hemsidor klara redan? Jag tänkte prova att sno några på direkten för att sedan försöka sälja senare in-game.

Jag spelar oxå på private servers, heller har gjort det tills nu. Vet inte varför jag gjorde det tbh kunde hittat på vilket namn som hels om 2 veckor. Aja nu är det gjort i alla fall
Citera
2019-08-13, 13:01
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:

Nope. Du får försöka rusha och skapa guilden (in game) före någon annan innan du kan sälja den vidare.
Citera
2019-08-13, 13:02
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
jag kommer spela paladin. Gillar klassen och lore med paladins och spelet. Dessutom är jag lite av en roleplayer själv. Jag vill leva mig in i min karaktär. Nej jag har inte spelat på en rppvp server förut. Jag tror dock och hoppas det iafl blir en medium server, perfekt. Då kanske jag vågar mig på Grand Marshal som ret!
ska du försöka dig på retri pala eller köra holy? jag är lite nyfiken på holy paladin men naaaaaaa neej nej det får bli horde warlock!
Senast redigerad av Kapuff 2019-08-13 kl. 13:05.
Citera
2019-08-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Nope. Du får försöka rusha och skapa guilden (in game) före någon annan innan du kan sälja den vidare.
Det var exakt det jag menade jag tänkte göra. Frågan är om det är ens möjligt, iom. att det krävs några "signs" för att lämna in sin scroll med alla påskrifter för att skapa guilden.
Min gissning är att dom som planerar att ha ett visst guildnamn, typ "Nihilium" springer i en klunga på 20 pers och fixar guilden på direkten. Har dock för mig att det kostar några silver... aja. Kan bli svårt när jag tänker efter.
Senast redigerad av Dr.Beak 2019-08-13 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in