Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Stopp för allt utomäktenskapligt sex alltså. Alla som har sex med gifta personer bedriver hor. Även om det är ett öppet äktenskap, finns en överenskommelse?
Tycker nog att det finns en massa "skylla sig själv" i ditt resonemang.
Så vi kommer inte kunna enas om det här. Men åtminstone en sak verkar du också tycka, det skulle vara bra om Arnault själv uttalade sig. En seriös djupintervju, en sån som kräver flera sessioner. En som ger hela bilden, alla älskarinnorna, ev. samvetskval, hans roll i kopplingen Forum-Akademien, hur han använde Akademiens lägenhet i Paris, om han fixade tjejer till andra. Allt. Matilda Gustavssons Klubben är kanonbra men känns lite som toppen på ett isberg

Enligt de gamla definitionerna kallades ju sex mellan ogifta för
lönskaläge. Jag tycker att det idag inte är ett problem.
Det blir det dock om det är en tredje person inblandad som förhållandet eller sexet går ut över. Om Arnault och Frostensson skulle ha en överenskommelse om sitt äktenskap, vilket såvitt jag vet är ren spekulation, så kände inte Selberg till den. Det framgick av förundersökningen.
Selberg ville ha sex med en gift man för att det var enkelt för henne och hon struntade uppenbarligen i hur det påverkade Frostensson. Det var inte så att hon blev blixtkär i Arnault och tänkte att han skulle gifta sig med henne eller så. Skälen var egoistiska.
Det tyder på en gränslöshet och en hänsynslöshet som inte talar väl om Selberg och även om man inte skall vara för von oben mot den som gör fel anser jag att det är moraliskt fel att ha förhållanden med personer som har partner och där relationen kan påverka denna mycket negativt.