Citat:
Ursprungligen postat av
Kimbo7
Jag förstår inte för mitt liv hur en kvinna kan låta en våldtäktsman bjuda henne på en resa till Paris. "Hur mycket ska man behöva offra för att slippa en otäcking", men herregud, nu kränger du verkligen ut och in på alltihop. Mannen som BO hävdar har våldtagit henne inte mindre än två gånger bjuder henne på en resa till Paris, och hon och hennes väninna tackar ja.
Kan hända MÄ kände sig säker på att inte bli våldtagen igen. Men vad sägs om lite stolthet?
Fast väninnan var väl redan där? Och BO kunde se till att dela rum med henne så att hon aldrig var ensam när hon sov. Det där med stoltheten kan förstås diskuteras, där har du en poäng.
Jag förstår det bäst som att hon i vissa avseenden faktiskt distanserade sig från honom trots att hon åkte. Att hennes väninna gärna ville att hon skulle komma spelade förstås in. Hade inte väninnan bett BO komma hade BO knappast åkt. Han verkade dessutom ha en ny kvinna och BO kunde tydligen tillbringa dagar och nätter självständigt utan hans inflytande. Det var dessutom inte hans bostad de vistades i, utan Akademiens. Visst, situationen är absurd, men på många plan: Att Arnault bodde i SAs lägenhet, satte upp sin namnskylt på dörren, tog dit älskarinnor, vänninnor och tidigare våldtäktsoffer, att ingen av hans närmaste i SA anade eller gjorde något, att KF såg mellan fingrarna o.s.v. Det blev säkert något av en balansgång för BO, men det underligaste är Arnault beteende. Varför bjöd han dit henne? Vad fick han ut av det? Vilka var hans intentioner?
Kan man inte se det som ett slags triumf från hennes sida att åka dit och inte tillåta något övergrepp från hans sida. Annars hade de tidigare våldtäkterna blivit vad som definierade deras förhållande. Han våldtog, hon flydde. Nu åkte hon dit och gav honom inte en chans. Kan inte det ses lite som att hon "vann" och att det kanske blev lite lättare att gå vidare än om den sista natt de tillbringat i samma lägenhet varit den som slutade med våldtäkt och taxiresa hem
Det är på tok för förenklat att reducera parisresan till att "hon åkte på semester med sin våldtäktsman, WTF". Det frammanar bara helt missvisande bilder. Dessutom åtalas han inte för något som hände i Paris. Att slänga pengar i golvet framför en kvinna har nog kortare preskriptionstid än 7 år.