Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Från Forums
hemsida:
Väldigt vilket engagemang Jean-Claude har för unga människor. Fint att se...
Jag tänkte också på det. Men saken är att jag råkar ha en långvarig förtroenderelation till en och annan ung kvinna som under årens lopp har uppträtt på Forums scen. Så sent som igår satt vi över en flaska vin med några och jag ställde en rak fråga: har JC utsatt er eller dem ni känner för något? Har det förekommit utpressning, hotelser, typ "Du får inte uppträda om...", "..jag ska förstöra din karriär".
Svaret var: nej, aldrig. Ibland hade han svårt att hålla fingrarna i styr, han kunde fälla en och annan snuskig kommentar men det gick aldrig för långt, han kunde avläsa signalerna och man riskerade inte repressalier om man markerade distans, man var lika välkommen nästa gång. De påstod att han inte gav sig på artisterna och någon utpressning har aldrig förekommit. Annars hade det spridits bland tjejerna. Och de hade absolut ingen anledning att ljuga för mig.
Däremot var tjejerna väl medvetna att de befinner sig i syndens näste. De har både sett och hört ett och annat... men de kunde hantera situationen.
Som sagt, JC gav sig inte på artisterna.