Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Tillgångarna är större än jag föreställt mig. Det är också ett maktverktyg förstås. Lägenheter... i Paris och Berlin. Som får disponeras av ledamöterna och tydligen också av sexgalningar?
Sommarhus... Det finns mycket att locka med.
Varför är hyran noll kronor???

Hyreskontraktet är förevigt och summan är noll kronor.. Den som hade samma villkor på sin egen hyresrätt ;-)

Det känns inte särskilt modernt med den här sortens hemliga klubbar som som beviljar pengar till sig själva eller sina kompisar, slipper betala skatt och hyra och ger absolut ingen insyn till ekonomin för den som frågar.
Citera
2017-11-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
Det bara skriker Jean Claude Arnault om det hela.

Kan vara många fördelar att ha några as och svin i umgängeskretsen. De höjer gränsen för det tillåtna och övriga kan svina på lite lagom i undervegetationen.

Har nog pirrat lite extra hos medlemmar i SA när de vetat hur det kommer sluta för en stackars "oskyldig flicka" som JCA satt klorna i tidigt under dessa författarkvällar. Kanske räckt som bränsle när de sedan går hem o sätter på kärringen lite hårdare än vanligt för att döva den värsta existentiella ångesten.

Kan tänka mig att många män i författarkretsar har börjat sina banor som nördar (läs Horace) och haft begränsat utbud av brudar. Då kan en figur som JCA varit utmärkt att slå sig ihop med, skapat möjligheter och lägen och visat vägen.

Sen är det väl bra att ha JCA typer i kretsen när du ska skriva dina alster och fantasin inte räcker till, ger ständigt smaskiga historier att förmedla.

Men även i detta nu står det nog hundratals brudar på kö för att trösta JCA och låta svinet leka med just dom. Och han lär inte va ensam, försvinner en finns det 10 nya svin och på varje svin går det hundra brudar som gratis låter sig förnedras.

Edit: Man ska inte blanda ihop Stieg Larsson med Stig Larsson. Appropå den enes samröre med JCA.
Senast redigerad av zone37 2017-11-24 kl. 18:49.
Citera
2017-11-24, 18:20
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHaze
Och du är HELT säker på att det inte finns en möjlighet pga bisexualitet eller ett ”gränsfall av bisexualitet” så att kvinnan gör ett undantag pga att vinningen är så stor. Kan man tänka sig att Klådan vet att kvinnan är lesbisk och därför sänker kraven eller öppnar ett helt nytt spår där båda kan känna tillfredställelse utan avkall på sin grundläggande läggning. Kan Markis de Sade ha varit ciceron?

Nä inte helt säker så klart men jag tror Stridsberg räknas till de "fina flickorna", som såg ner lite på dem som hade ihop det med JCA. Jag har varit lite förvånad att hon velat framträda på Forum så mycket men tror inte det beror på att hon var en av JCA:s älskarinnor. Men att Forum kan varit inkörsport till Akademin ändå.
Citera
2017-11-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Klipp inte bort den informationen i texten, som talar emot vad du påstår:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/RxbAPJ/bah-kuhnkes-stab-kande-till-kulturprofilens-rykte

Informationen ska alltså ha stannat hos Per Olsson Fridh, och ej nått Alice BK. Ministern är bedrövlig på många sätt, men kan inte lastas i det här fallet om hon inte fått info.
Men snälla, om hennes statssekreterare (om det är hennes ) borde det väl framgått, eller ?
Citera
2017-11-24, 18:34
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zone37
Vart fick den saliga Stieg Larsson sina upplägg ifrån till Millennium, kanske har han JCA att tacka för de våldsammaste skildringarna.

Men herregud! Mitt i all hysteri, blanda inte ihop Stig och Stieg Larsson. Det är en milsvid skillnad..
Citera
2017-11-24, 18:44
Medlem
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://parnassen.wordpress.com/2017/11/23/kulturprofilen-jean-claude-arnault-portas-fran-nobelmiddagen-satan-city-levererar/&ved=0ahUKEwjwhYDx39fXAhVxSZoKHdQGA6EQFggcMAA&usg= AOvVaw1KPFX4z77v_rAyFfA1DLIt

Vilken jä... stjärna
Citera
2017-11-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
"”Vid sitt sammanträde i kväll har Svenska Akademien enhälligt fattat beslutet att med omedelbar verkan avbryta all kontakt och all vidare finansiering av all verksamhet som drivs av den person som i medierna går under beteckningen Kulturprofilen. Det rör sig dels om det stöd som har lämnats till mannens kulturscen (sedan år 2010 handlar det om 126 000 kronor per år – inga betalningar har gjorts till honom personligen)"

Akademien har alltså betalat ut 1 008 000 kr sedan 2010 till äcklets verksamhet (säkert en del innan det också).

Kanske de 126 000 kronorna per år skulle kunna vara kostnaderna för hyran och driften (el, värme, vatten osv)? Nu är det ju en källarlokal men den verkar vara stor och läget är ju perfekt, mitt i Vasastan. Och allt detta för att slemproppen Arnault ska få en stadig tillströmning av nya offer till sin våldtäktskällare...

Jag får Jimmy Savile-vibbar av karlfan (minus pedofilin, men fanns den här skulle det inte förvåna mig heller).
Citera
2017-11-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Men herregud! Mitt i all hysteri, blanda inte ihop Stig och Stieg Larsson. Det är en milsvid skillnad..

Korrekt, tack för upplysningen.
Citera
2017-11-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://parnassen.wordpress.com/2017/11/23/kulturprofilen-jean-claude-arnault-portas-fran-nobelmiddagen-satan-city-levererar/&ved=0ahUKEwjwhYDx39fXAhVxSZoKHdQGA6EQFggcMAA&usg= AOvVaw1KPFX4z77v_rAyFfA1DLIt

Vilken jä... stjärna

Bra sammanfattning av denna dåre "KLÅDAN". Hur har denna lågbegåvade individ lyckats dupera så många i etablissamanget under så lång tid? Hade man genomskådast honom från början så hade många kvinnor undslippit hans övergrepp. Det finns säkert ett mörkertal här också. Fler kan ha råkat ut för en grab puzzy eller nåpgot annat men skäms över detta.
Citera
2017-11-24, 19:06
Medlem
Tyckte mig se kulturprofilen gestaltad i sin grotta (klubben) i senaste Grotesco. Vad tycker ni?
Citera
2017-11-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Professor, författare och äldst i en syskonskara på åtta. I december tar Sara Danius plats på stol nummer sju i Svenska Akademien. Det hade sannolikt aldrig skett om hon i tagit ställning i familjefejden, där systern i en omtalad bok gör upp med mamman Anna Wahlgren.

Eller sedan tänkte hon på karriären istället..

Hur som helst borde ju en människa på professorsnivå fatta att exempelvis de ständiga flytten inte kan ha varit enbart en positiv upplevelse för alla i syskonskaran oavsett om hon själv valde att beskriva dem som någon sorts "sociologutbildning". De skapade ju otrygghet i sig. Plus att man förlorade alla gamla kompisar och blev återigen hänvisad till de man hade med sig dvs. mamman och syskonen. Hennes yngre syskon blev alltså otroligt beroende av de äldre - när nu mamman inte var mycket att räkna med.

Hon behövde inte uppleva sin barndom på samma sätt som sina syskon. Men hon skulle ha kunnat visa EMPATI för dem som tog skada av det som vi andra ha kunnat räkna med för längre sedan och som nu även Sara som vuxen och beläst borde ha insett.

Men som vi har sett med egna ögon behöver inte en hög position i samhället eller en plats i Svenska Akademien betyda att man inte har skadad empatiförmåga..

Det var ett antal år mellan de systrar du skriver om. Till och med nästan jämnåriga syskon kan minnas sin barndom mycket olika. Pappa Danius verkar ha skilt sig mycket från de andra männen AW fick barn med.
Citera
2017-11-24, 19:45
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Akademien har alltså betalat ut 1 008 000 kr sedan 2010 till äcklets verksamhet (säkert en del innan det också).

Kanske de 126 000 kronorna per år skulle kunna vara kostnaderna för hyran och driften (el, värme, vatten osv)? Nu är det ju en källarlokal men den verkar vara stor och läget är ju perfekt, mitt i Vasastan. Och allt detta för att slemproppen Arnault ska få en stadig tillströmning av nya offer till sin våldtäktskällare...

Jag får Jimmy Savile-vibbar av karlfan (minus pedofilin, men fanns den här skulle det inte förvåna mig heller).

Det är källarlokalen i den bostadsrättsförening som paret bor i, har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in