Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-26, 01:21
  #469
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Någon som vet etniciteten på "buspojkarna"? Det är viktigt att veta så att man sätter in adekvata resurser på rätt ställe och person... Man försöker sig ju inte sig på ex. avlusning i trädgården, med en hagelbrakare...

De avdankade värddjuren kallat föräldrar har ju onekligen failat big jävla time, så att afrätta afkomman torde vara en bra början
Citera
2017-11-26, 18:08
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Ska vi behöva köra den jävla diskussionen i repris igen. Sura och vers fetmarkerat.

"Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön." (2:191)

"De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande." (5:33)

"Och din Herre lät änglarna framföra [detta budskap till de troende]: 'Se, Jag är med er' [och befallde dem att] inge de troende mod och tillförsikt [och låta dem veta:] 'Jag skall injaga skräck i förnekarnas hjärtan. - [Troende!] Låt nu [svärden] vina över [deras] huvuden och händer!'" (8:12)

"Kämpa mot dem som, trots att de [förr] fick ta emot en uppenbarad Skrift, varken tror på Gud eller på den Yttersta dagen och som inte anser som förbjudet det som Gud och Hans sändebud har förbjudit och inte iakttar den sanna religionens bud - [kämpa mot dem] till dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten." (9:29)

"DÅ NI möter förnekarna [i strid], låt [svärden] falla över deras huvuden till dess ni har tvingat dem på knä; tag därefter [de överlevande] till fånga. Sedan [kommer den tid] då ni skall ge dem fria, godvilligt eller mot lösen, för att kriget skall lägga av sina bördor." (47:4)

Alla verser du citerar pratar om krig och krigstillstånd. Vadå ska vi krama och kyssa fienden på stridsfältet?

Det är ju soldat mot soldat. Är säker på att Sverige har som policy att neutralisera fienden i ett krig också likaså alla andra nationer.

Jag pratar om att man får göra vad man vill mot otrogna civila mot civila.
Citera
2017-11-26, 18:56
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Alla verser du citerar pratar om krig och krigstillstånd. Vadå ska vi krama och kyssa fienden på stridsfältet?

Det är ju soldat mot soldat. Är säker på att Sverige har som policy att neutralisera fienden i ett krig också likaså alla andra nationer.

Jag pratar om att man får göra vad man vill mot otrogna civila mot civila.

Vad vill du ha sagt? Du är en liten fitta som inte vet skillnaden mellan krig och fred. I krig skulle du vara den lilla pullan som skulle hålla sig nära riktiga män.

Jag vill dock poängtera att jag inte har något emot bögar. Så länge de inte spelar Allan.
Citera
2017-11-27, 07:26
  #472
Medlem
Förutom svenskar, så verkar Haninge kommun ha många invånare födda i Polen och Finland.
Kanske någon av dessa som skrek "Anfall!" ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Haninge_kommun
Citera
2017-11-27, 08:50
  #473
Medlem
JBernards avatar
Den överslätande ursäkten "”Tjejerna är spännande för pojkar” hade inte använts om det rört sig om en helsvensk "incident".
Citera
2017-12-05, 22:01
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Vad vill du ha sagt? Du är en liten fitta som inte vet skillnaden mellan krig och fred. I krig skulle du vara den lilla pullan som skulle hålla sig nära riktiga män.

Jag vill dock poängtera att jag inte har något emot bögar. Så länge de inte spelar Allan.

Ok? Hur var detta relevant till det jag diskuterade?
Citera
2017-12-06, 18:57
  #475
Medlem
Ratozs avatar
Ibland när främlingsbarnen är i farten tycks de mena "knulla dig" bokstavligt och ibland inte.

Jag tvivlar starkt på att alla de gånger någon sagt "Jag ska knulla dig!" till gamla tjocka tunnhåriga mig att det faktiskt har rört sig om något intresse till könsligt umgänge med mig. Det har nog snarare varit ett hot om att slå mig eller att ställa till det för mig. En motsvarighet till engelskans "Im gona fuck you up!"

I andra fall menar det uppenbarligen ordagrant vad de säger. De syftar på våldtäkt i dessa fall.

Svårt att avgöra utan att ha varit där.
__________________
Senast redigerad av Ratoz 2017-12-06 kl. 18:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback