2006-01-16, 21:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretending.
En sak jag undrar, varför kan man inte äta när man är hög på amfetamin?
Amfetamin sätter kroppen i sitt ett "uppspelt" tillstånd... Då kastas behov som mat och sömn åt sidan... Det beror väl helt enkelt på anpassning... Då man är anpassad för att göra saker passar det inte att vara hungrig eller trött...
2006-01-16, 22:34
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Bra initiativ - men tänk på att FAQ:er alltid måste vara så korrekta som möjligt och gärna mycket övertydliga, även om det "bara" är en "miniFAQ".

Ät vitaminer! Frukt, brustabletter whatever. Sen kanske man inte ska uppmuntra att ta andra droger för att klara av AT:n. Det är absolut inget man måste göra och man utsätter sig för onödiga risker.

Det tråkiga är väl att det är precis det man kan göra. Om det nu inte är det vanligaste som händer tycker jag man gör amfetaminbrukaren en björntjänst genom att säga något annat.

Ganska luddigt, varför inte ta upp biverkningarna som faktiskt är det dåliga?
  • increased aggressiveness
  • paranoia
  • dry mouth
  • headache
  • increased heart rate (tachycardia)
  • increased breathing rate
  • increased blood pressure
  • rise in body temperature
  • fever and sweating
  • diarrhea or constipation
  • blurred vision
  • impaired speech
  • dizziness
  • uncontrollable movements (twitching, jerking, tremors, etc...)
  • insomnia
  • numbness
  • irregular heartbeat (palpitations, arrhythmia)
  • impotence / inability to achieve erection in men (high dose or chronic use)
  • convulsions (high dose)
  • dry, itchy skin (chronic use)
  • acne, sores (chronic use)
  • pallor (high dose or chronic use)
  • psychotic episodes (rare except in overdoses or after chronic use)
(från erowid)

Missförstå mig rätt, du har börjat något bra men en FAQ som är haltande är för mig inte en bra FAQ - men så är jag perfektionist också.

Skulle gärna vilja veta vad Chronic Use betyder. Då Acne är något som jag märkt av
2006-01-16, 22:42
Medlem
TomiXs avatar
Chronic use= Kroniskt bruk/missbruk, hursomhelst det betyder att man använt mkt och ofta.
2006-01-16, 22:43
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h0az
Skulle gärna vilja veta vad Chronic Use betyder. Då Acne är något som jag märkt av

Långvarigt användande.
2006-01-16, 22:57
Medlem
Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Amfetamin sätter kroppen i sitt ett "uppspelt" tillstånd... Då kastas behov som mat och sömn åt sidan... Det beror väl helt enkelt på anpassning... Då man är anpassad för att göra saker passar det inte att vara hungrig eller trött...
Tycker det är helt omöjligt att svälja mat på amfetamin, vätska går bra men mat blir som en enda stor äcklig gegga och inget smakar gott heller.

Mina tips för att lindra AT är att dricka stora mängder vatten, ta vitaminer och försöka få i sig flytande föda under ruset. När ATn kommer så tar man en spliff/holk och försöka ta det lugnt.
2006-01-16, 23:13
Medlem
BigFatCones avatar
som sagt så är det här bara en miniFAQ i väntan på den större, jag tycker att den täcker det som en nyfiken nybörjare behöver veta.. att man blir torr i munnen, kan få hjärtklappning med mera är alldeles för överkurs för nån som är oskuld och nyfiken, lika så risken att fastna i en tjackpsykos, visst - det kan hända men drar du i dig tjack en gång i månaden så är risken så liten att den faller under den statistiska felmarginalen.. som partypundare är som sagt de medicinska riskerna ganska små.. i den stora omfattande FAQ:en kommer dock ges större vikt.. den hoppas jag dessutom kunna illustrera med bilder på i alla fall en sorts tjack, hur man gör en lina och hur man gör en bomb..
2006-01-16, 23:35
Medlem
h0azs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Tycker det är helt omöjligt att svälja mat på amfetamin, vätska går bra men mat blir som en enda stor äcklig gegga och inget smakar gott heller.

Mina tips för att lindra AT är att dricka stora mängder vatten, ta vitaminer och försöka få i sig flytande föda under ruset. När ATn kommer så tar man en spliff/holk och försöka ta det lugnt.

Sant!
2006-01-17, 00:17
Medlem
carlinos avatar
Härligt! Har länge tänkt göra en tjack-faq(tjaq-faq?) eftersom den borde vara en självklarhet men som tur är finns det andra som inte är lika lata.

Gillar ditt svar på frågan om injicera tjack. Du kan ju lägga till att det är så gott som säkert att när man gjort det en gång så är det bara så man gör i fortsättningen(fast en som injicerar kan ju sluta precis som en som snortar/bombar etc.).
2006-01-17, 00:28
Medlem
carlinos avatar
Kom just att tänka på två saker som man skulle kunna lägga till i faq:en. Ju mer fakta, desto bättre faq.

Det första jag tänkte på var hur man, om det ens går, kollar renheten i tjacket(alltså om han som sålde det hade blandat 50/50 med dextro t.ex). Hittade faktiskt svaret här på forumet av Ralf2 som verkar kunna det där rätt bra.
Citat:
Ja, häll ner ett gram i 20-30ml metanol och rör om 10 min. Amfetamin sulfat är olösligt i metanol, medan druvsocker och annat som man späder ut det med är lösligt. Filtrera sedan av tjacket. Sedan väger du upp det på en bra våg och så kan du se hur rent det var. Blev det 0,3g kvar så var det 30% osv.

OBS: Se till att det inte är vatten i metanolen... den bör alltså vara 99%.

Edit: OBS 2: Se till att tjacket är helt torrt när ni väger det efter denna rening. Annars blir resultatet missvisande.

Sen får gärna den som kan bidra med kunskaper om hur tjack faktiskt fungerar i kroppen mer än att det ökar mängden dopamin och nor-adrenalin tror jag det var.
2006-01-17, 00:32
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlino
Det första jag tänkte på var hur man, om det ens går, kollar renheten i tjacket(alltså om han som sålde det hade blandat 50/50 med dextro t.ex). Hittade faktiskt svaret här på forumet av Ralf2 som verkar kunna det där rätt bra.

Här är hela tråden för de som vill veta mer; http://www.flashback.org/showthread.php?t=272497
2006-01-19, 20:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Här är hela tråden för de som vill veta mer; http://www.flashback.org/showthread.php?t=272497

mycket bra länk där.. det kommer jag helt klart ta med i den stora FAQ:en.. jag kommer dessutom ta upp hur länge det sitter i blodet/urinet men lämna allt vad huskurer för att rena pisset.. det funkar för en del men inte för alla osv..
2006-01-20, 18:51
Medlem
realrockhounds avatar
Må lite bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Mjau

Något som funkar väldigt bra på mig e 1st Resorb(brus) och 1st Multitolv(brus) i ett glas vatten/dygn. Kroppen känns helt klart bättre efter ett tag.

P.s Resorb=Vätskeersättning. Den och Multitolv finns på Apoteket. D.s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in