Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-17, 18:01
  #1
Medlem
Detta extremfeministiska samhället är inte hållbart. Det är uppenbart att den moderna feministiska rörelsen är ett av alla vapen som globalisterna använder för att störta de fria nationalstaterna. Den moderna feminismen genomsyras av offermentalitet, anti-vitism (ffa mot den vite mannen), sexuell frigjord dekadens, och flyktingvurmande (flyktingar som självklart kommer kämpa för den feministiska saken...not).

Den feministiska kvinnan föder färre barn då hon ska göra karriär, självförverkliga sig, åka knull-karusell, och sen hitta en man som uppfyller alla hennes krav (vilket är mer eller mindre omöjligt då hon själv ej har mycket av värde att erbjuda). Plötsligt är hon en gammal kärring och får tumma på kraven, kanske lyckas hon klämma ut sig en eller två ungar innan fittan torkar ut. I det feministiska hen-samhället är det trendigt att vara flata också, så många feministiska kvinnor intalar sig själva att de är flator också för att slippa förnedringen inför det faktum att ingen man vill ha dem.

I nuläget har Sverige bara haft kvinnlig rösträtt i ca 100 år, en väldigt kort tidsperiod med avseende på Sveriges långa historia. Det dröjde bara sextio år av kvinnlig rösträtt innan allt började gå åt helvete, innan massinvandringen spårade ut, skatterna chockhöjdes, bidragssamhället spårade ut, och kulturmarxistisk, extremfeministiskt dekadens bredde ut sig.

Frågan är då, när kommer det moderna påfundet kallat den kvinnliga rösträtten avskaffas? När införs White Sharia? Dagens system är ej stabilt, det kommer krascha förr eller senare. Antingen är det MENA-männen som kommer ta ifrån kvinnan sina rättigheter när de blir tillräckligt många eller så är det den vite mannen som fått nog av kvinnornas samhällsfarliga och samhällsdestabiliserande påverkan. När fallerar feministbubblan?
Citera
2017-11-17, 18:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivchar
Detta extremfeministiska samhället är inte hållbart. Det är uppenbart att den moderna feministiska rörelsen är ett av alla vapen som globalisterna använder för att störta de fria nationalstaterna. Den moderna feminismen genomsyras av offermentalitet, anti-vitism (ffa mot den vite mannen), sexuell frigjord dekadens, och flyktingvurmande (flyktingar som självklart kommer kämpa för den feministiska saken...not).

Den feministiska kvinnan föder färre barn då hon ska göra karriär, självförverkliga sig, åka knull-karusell, och sen hitta en man som uppfyller alla hennes krav (vilket är mer eller mindre omöjligt då hon själv ej har mycket av värde att erbjuda). Plötsligt är hon en gammal kärring och får tumma på kraven, kanske lyckas hon klämma ut sig en eller två ungar innan fittan torkar ut. I det feministiska hen-samhället är det trendigt att vara flata också, så många feministiska kvinnor intalar sig själva att de är flator också för att slippa förnedringen inför det faktum att ingen man vill ha dem.

I nuläget har Sverige bara haft kvinnlig rösträtt i ca 100 år, en väldigt kort tidsperiod med avseende på Sveriges långa historia. Det dröjde bara sextio år av kvinnlig rösträtt innan allt började gå åt helvete, innan massinvandringen spårade ut, skatterna chockhöjdes, bidragssamhället spårade ut, och kulturmarxistisk, extremfeministiskt dekadens bredde ut sig.

Frågan är då, när kommer det moderna påfundet kallat den kvinnliga rösträtten avskaffas? När införs White Sharia? Dagens system är ej stabilt, det kommer krascha förr eller senare. Antingen är det MENA-männen som kommer ta ifrån kvinnan sina rättigheter när de blir tillräckligt många eller så är det den vite mannen som fått nog av kvinnornas samhällsfarliga och samhällsdestabiliserande påverkan. När fallerar feministbubblan?

Att extremfeminister kan sitta tryggt i ett hus byggt av män och klaga på ett samhälle byggt av män som gjort deras liv möjligt är självfallet ett hyckleri.
Däremot så kan du inte glömma bort att det mesta angående #metoo rörelsen inte är lögn.
Det finns problem, men dessa problem är ALDRIG lika stora som extremfeministerna påstår att de är.
Finns inget vettigt i att ha skeva värderingar angående kön & ras. Människor ska bedömmas på individnivå för det bästa möjliga resultatet.

Att många har glömt bort att den enda mänskliga instinkten faktiskt är att föröka sig är inte direkt konstigt. Jag har själv glömt bort den. Men det handlar snarare om att jag aldrig skulle kunna utsätta ett stackars barn för världen vi lever i.

Feminismen kommer väl snarare växa sig starkare med denna invandring som bedrivs. Det gäller bara att dem får uppleva det själv. Dessa tjejer är ju knappast rädda för att vika sig i dagens läge, men vi får se hur det går i framtiden.

Kvinnors rösträtt kommer inte att avskaffas före ett världskrig iallafall. Vita män kommer endast kämpa när ord inte längre har mening.
Citera
2017-11-17, 18:18
  #3
Medlem
HugoHanssons avatar
Sverige kommer så småningom bli muslimskt. Jag hoppas iaf det, annars vinner feminismen och då blir det riktigt illa. Svenska män är fega krakar som låter kvinnor ta över. Jag jag hatar svenskar.

Edit: Inte alla men generellt sett.
__________________
Senast redigerad av HugoHansson 2017-11-17 kl. 18:20.
Citera
2017-11-17, 19:26
  #4
Medlem
Låt det bara ske. Som man kommer du klara dig fint. Islam kommer aldrig bli lika fundamentalt galet här som saudi eller liknade. Vi har redan ett fungerande kapitalistiskt system här som trumfar all ansträngning av udda fundamentalister. Case closed.

Dock, lite döttrar och kvinnfolk kommer gå åt då de anses vara inte ens vatten värda. Det faktum gör lite ont i mig som morfar men jag anser mig kunna skydda iallafall mina närmaste. Jag tycker nästan att det är spännande att se hur historien skrivs och jag sitter mitt i smeten.
Citera
2017-11-17, 19:56
  #5
Medlem
rrpipers avatar
Metoo kampanjen har en viss sund grund då det bottnar i att vi vill leva i ett meritbaserat samhälle. Kvinnor och män kommer alltid att vilja byta status och pengar mot sex och att det sker under ytan är inte önskvärt men ett direkt resultat av att det är tabu i vårt samhälle att göra bytet rakt, öppet och ärligt. Med kampanjen vill dock kvinnor ha ångerrätt i ett byte de oftast frivilligt ger sig in i, dvs de vill ha ytterligare makt.

Jag är väl inne på att utvecklingen inte kan fortsätta så länge till utan att vi upplever "peak feminism".
Citera
2017-11-17, 20:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Metoo kampanjen har en viss sund grund då det bottnar i att vi vill leva i ett meritbaserat samhälle. Kvinnor och män kommer alltid att vilja byta status och pengar mot sex och att det sker under ytan är inte önskvärt men ett direkt resultat av att det är tabu i vårt samhälle att göra bytet rakt, öppet och ärligt. Med kampanjen vill dock kvinnor ha ångerrätt i ett byte de oftast frivilligt ger sig in i, dvs de vill ha ytterligare makt.

Jag är väl inne på att utvecklingen inte kan fortsätta så länge till utan att vi upplever "peak feminism".

Jag anser att 'peaken' redan är nådd. Självklart boostad av influx av 'spännande' kulturyttringar. Möter dagligdags kvinns som 'möter min blick' mer än lovligt. Samtidigt möter jag kvinns som går genom parken med en klart stressad blick. Talande om något. Om något feministerna har lyckats med så är det att skrämma skiten ur kvinnfolket.

Det växer ett stort behov av 'riktiga män', sanna mina ord.

Jag är en ganska imponerande kille men mitt incitament till att skydda kvinnfolket dog med hashtagen att alla män är skyldiga.. Sorry girls, you get nothing from me.
Citera
2017-11-17, 20:13
  #7
Medlem
HugoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag är väl inne på att utvecklingen inte kan fortsätta så länge till utan att vi upplever "peak feminism".
"peak feminism" finns inte. Det har redan tippat över helt och bollen är i fri rullning. Ingen finns för att stoppa den. Det kommer bara fotsätta och fortsätta.
Citera
2017-11-17, 20:17
  #8
Avstängd
Det är svårt att få den här starka ideologiseringen och flödet av drömmar och orimliga, osmakliga utopier att pysa ut (eller smällas som en ballong), inte minst eftersom MSM och debattklimatet i mainstream har blivit så infantiliserade. Jag trodde efter tv-filmen Könskriget och FI's självförvållade kollaps vid valet 2006 att man hade nått en punkt där feministerna skulle tvingas att kännas vid överdrifterna . filmen reste frågor som feministerna *själva* borde ha greppat tag i innan Evin Rubar och liberalerna tvingade upp dessa frågor på bordet - att en del av det här Schyman-köret hade blivit publikt omöjligt, men när Maria Sveland några år senare dök upp kunde hon helt öppet beskriva Könskriget och upptakten till valet 2006 som en ondskefull konspiration och antifeministisk backlash utan några vettiga argument, och i stort sett ingen ställde henne inför några tuffa frågor. Hade debattklimatet funkat som det skulle borde hon ha tvingats at klättra oskyddad över de frågor som Könskriget och FI:s debacle väckte som över ett stridsvagnshinder, under ett regn av skarpa och aggressiva motfrågor på sitt snömos, men så fungerar inte debatten i svensk media längre. Många på redaktionerna tyckte uppenbarligen att det var jobbigt att peta i dessa "gamla sår" och istället lät man den sexiga och bossigt arroganta Sveland babbla på som hon ville.

Det här visar ett par saker: dels hur många journalister som mer eller mindre öppet stödjer FI och andra mediefeministiska grupper, dels att debaten här i landet inte längre orkar att genomlysa sådana här saker,inte i MSM i alla fall.

Många politiker, akademiska forskare, aktivister, journalister, artister etc har byggt hela karriärer på neo-feministiska och flummiga narrativ, att de upp dessa skulle vara som att ge upp hela sin livsgärning (och dessutom ta en kännbar ekonomisk och social smäll). Alltså fortsätter de ohejdat,
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2017-11-17 kl. 20:36.
Citera
2017-11-17, 20:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är svårt att få den här starka ideologiseringen och flödet av drömmar och orimliga, osmakliga utopier att pysa ut (eller smällas som en ballong), inte minst eftersom MSM och debattklimatet i mainstream har blivit så infantiliserade. Jag trodde efter tv-filmen Könskriget och FI's självförvållade kollaps vid valet 2006 att man hade nått en punkt där feministerna skulle tvingas att kännas vid överdrifterna . filmen reste frågor som feministerna *själva* borde ha greppat tag i innan Evin Rubar och liberalerna tvingade upp dessa frågor på bordet - att en del av det här Schyman-köret hade blivit publikt omöjligt, men när Maria Sveland några år senare dök upp kunde hon helt öppet beskriva Könskriget och upptakten till valet 2006 som en ondskefull antifeministisk backlash utan några vettiga argument, och i stort sett ingen ställde henne inför några tuffa frågor. Hade debattklimatet funkat som det skulle borde hon ha tvingats at klättra oskyddad över de frågor som Könskriget och FI:s debacle väckte som över ett stridsvagnshinder, under ett regn av skarpa och aggressiva motfrågor på sitt snömos, men så fungerar inte debatten i svensk media längre. Många på redaktionerna tyckte uppenbarligen att det var jobbigt att peta i dessa #gamla sår" och istäööet lät man den sexiga och arroganta Sveland babbla på som hon ville.

Det här visar ett par saker: dels hur många journalister som mer eller mindre öppet stödjer FI och andra mediefeministiska grupper, dels att debaten här i aldnet inte längre orkar att genomlysa sådana här saker,inte i MSM i alla fall.

Många politiker, akademiska forskare, aktivister, journalister, artister etc har byggt hela karriärer på neo-feministiska och flummiga narrativ, att de upp dessa skulle vara som att ge upp hela sin livsgärning (och dessutom ta en kännbar ekonomisk och social smäll). Alltså fortsätter de ohejdat,

Jag tror det mest handlar om att vi riktiga män är verbalt handikappade.
Citera
2017-11-17, 20:34
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag tror det mest handlar om att vi riktiga män är verbalt handikappade.

Det stämmer att kvinnorna i dagens Sverige är mer verbalt aktiva och ivriga, de har s a s gjort media till sin hemmaplan och där är förväntningarna på just kvinnors tal och aggressivt femnistiska tankar positiva. Hela medieklimatet har blivit långt mer brudigt, mer skvallrigt, känslomättat, OMG-tjoande och personfixerat. Men detta är ju ingen naturlag, i t ex Tyskland och Finland ser det inte ut så. Man måste inse att "tunga" debattörer och medienarrar som Pascalidou, Mona Masri, Lina Thomsgård, Kakan, Åsa Pommesson och allt vad de heter aktivt skyddas av redaktionerna, eftersom de funkar som starka varumärken och PR-personer. Om de kör i diker eller är nära att göra det så hjälps de snabbt upp igen och blamagerna minimeras, inga verkliga drev eller jobbiga frågor.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2017-11-17 kl. 20:42.
Citera
2017-11-17, 20:54
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det stämmer att kvinnorna i dagens Sverige är mer verbalt aktiva och ivriga, de har s a s gjort media till sin hemmaplan och där är förväntningarna på just kvinnors tal och aggressivt femnistiska tankar positiva. Hela medieklimatet har blivit långt mer brudigt, mer skvallrigt, känslomättat, OMG-tjoande och personfixerat. Men detta är ju ingen naturlag, i t ex Tyskland och Finland ser det inte ut så. Man måste inse att "tunga" debattörer och medienarrar som Pascalidou, Mona Masri, Lina Thomsgård, Kakan, Åsa Pommesson och allt vad de heter aktivt skyddas av redaktionerna, eftersom de funkar som starka varumärken och PR-personer. Om de kör i diker eller är nära att göra det så hjälps de snabbt upp igen och blamagerna minimeras, inga verkliga drev eller jobbiga frågor.

Good point my man. Så vad kan vi göra för att återta iallafall vår del av initiativet?
Citera
2017-11-17, 20:59
  #12
Medlem
Det är väl bra att kvinnor slutar att föda och bidrar till samhället istället?

Förresten så är det inte den kvinnliga rösträtten som fått samhället att kollapsa, det är den allmänna rösträtten.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-11-17 kl. 21:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback