Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 17:56
  #145
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Efter anklagelserna om sextrakasserier: Lotta Bromé lämnar Sveriges Radio

Programledaren Lotta Bromé lämnar Sveriges Radio efter anklagelser om sexuella trakasserier. ”Det här är inget lätt beslut för mig att fatta”, skriver hon på Facebook.

Vem kunde tro att svt skulle vara den som publicerar hennes namn?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...amnar-p4-extra

Aftonbladet tystar fortfarande ned att Lotta Bromé anklagas för sextrakasserier. Till och med när hon tvingas lämna SR:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...sveriges-radio

Expressen nämner dock detta:
https://www.expressen.se/noje/lotta-...veriges-radio/

Man undrar vad Aftonbladet tänker här egentligen? De är ju en av Sveriges värsta skvallertidningar, men här är de till och mer strikta och försiktiga än SVT, som också nämner de sexuella trakasserierna:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p...amnar-p4-extra
Citera
2017-11-21, 17:59
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BornAsGrunt
Kudos till Svt då. Varken Aft elr Exp vågar skriva något om bakgrunden till att hon måste sluta. Det är mest standardfraserna "vill göra nått nytt" "dax att gå vidare" bla, bla...
Ja att hon också tyckte att man ska sluta när man ligger på topp!!
Så enkelt vissa kan vända saker till sin fördel??😡 Det är ju så synd om lilla Lotta.
Citera
2017-11-21, 18:48
  #147
Avstängd
Kontakt112s avatar
Vem var det som blev våldtagen av Lotta? En pojke eller flicka?
Citera
2017-11-21, 18:59
  #148
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukkopoikki
Ja att hon också tyckte att man ska sluta när man ligger på topp!!
Så enkelt vissa kan vända saker till sin fördel??😡 Det är ju så synd om lilla Lotta.

"Programmet ska till vissa delar förnyas, därför väljer jag att kliva av"

Kim Jong-Un släng dig i väggen !
Citera
2017-11-21, 19:05
  #149
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukkopoikki
Ja att hon också tyckte att man ska sluta när man ligger på topp!!
Så enkelt vissa kan vända saker till sin fördel??😡 Det är ju så synd om lilla Lotta.
Det var nog den under som tyckte hon skulle sluta.
Citera
2017-11-21, 19:11
  #150
Medlem
ChristianXs avatar
Tobias Kjellberg på GP drar till med en Lotta-hyllning. Är det månne kvinno- och homosexualitetskryss i matrisen som orsakar detta?

http://www.gp.se/n%C3%B6je/lotta-bro...adio-1.4853497

Det är ju onekligen, så här i efterhand, viss skillnad på hur Bromé behandlas jämfört med t ex Timell och Kronér.
Citera
2017-11-21, 19:14
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nej ni har fel, jude ger inga pluspoäng i dagens PK-Sverige, man ska vara palestinier det ger massor av poäng.

/Provokatör

Palestinier ger nog en 20 tal X minst. De är mer skyddsvärda än den vita noshörningen.
Citera
2017-11-21, 20:47
  #152
Medlem
Visst är det så att denna metoo kampanj dragit fram en del skumraskfigurer i ljuset, men den har också dragit fram något annat och viktigare. Det mediala HYCKLERIET... I blixtbelysning dessutom. Feministerna kunde inte hålla käften på sig och låta folk tro att detta är en kultur som endast förekommer inom sverigedemokraterna punkt slut. Partiledare från höger till vänster gnuggar annars händerna och ansätter Åkesson med anklagelser om att ”det är ju bara inom SD detta händer. Gång efter gång....”
Nu är det inte lika kul längre när bubblan spricker. Alla partier har sina lik i garderoben och allra värst är moralisterna, feministerna och antirasisterna. D.v.s vänstern. Tack för metoo! Inte för att kampanjen blottat en del obskyra snuskgubbar, men för att hyckleriet äntligen kommit i dagen.
__________________
Senast redigerad av gida 2017-11-21 kl. 20:53.
Citera
2017-11-21, 23:56
  #153
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har tittat lite närmare på några olika namnpubliceringar, målet var att försöka hitta en pressetisk linje, något som är så pass svårt att inte ens Publicistklubben kunde reda ut begreppen utan att hoppa på varandra i måndags.

Men jag tror vi hittat svaret genom att gräva lite i forumet, Flashback är lysande att ta till hjälp när man i efterhand vill kolla upp en händelse. Först lite statistik om var/när/hur/vem:

Kod:
			----------MSM--------	--------Flashback-----------
	Drevet		Dagar	Tidning som			Poster
Vem	startat av	tyst	namngav		Visningar	innan rätt

AT	LC insta	5	Exp/AB		2.452.000	-
FV	CW insta	9	Dagens PS	3.287.000	-
SI	DN		12	Arbetaren	7.925.000	3
OC	DN		12	Arbetaren	  376.000	9
EF	DN		12	Arbetaren	  198.000	Nämnd 19/10
LB	Expressen	-	-		4.389.000	3

Dessa outades som klandervärda direkt av MSM

LK	Expressen	0	Exp		  310.000	-
AB	Dagens Opinion	0	Aftonbladet	2.029.000	8
SOL	Aftonbladet	0	Aftonbladet	2.517.000	-

LB är ännu inte namngiven av en enda redaktion efter 10 dagar.

Samtliga utom LB har i mer eller mindre omfattning figurerat ganska pricksäkert i forumet gällande rykten som senare skulle få spridning i MSM. Flashback är ofta flera år tidigare, dessutom tar det inte ens 10 poster innan rätt namn nämns i forumet när spekulationerna tar fart.

Samtliga utom LB har namngivits av MSM, men även SI, OC och EF anses fortfarande av majoriteten journos som extra skyddsvärda. Vi får titta närmare på varför dom anses extra skyddsvärda mha lite olika andra parametrar.


Kod:
PUBLICISTENS LILLA UTHÄNGNINGSMATRIS™

	Invand.				Anti	
Vem	bakgr.	Kvinna	HBTQ	Journo	SD	Feminist	Muslim

AT					
LK					
AB					
SOL	
LB		XX	X	X	X				
FV	X			X	X	X
SI	X				X	X
OC	X			X	X		
EF	X			X	X

Nu framstår det extra tydligt vilka faktorer som verkligen påverkar publicisternas pressetiska beslut när det kommer till uthängningar. LB har samlat ihop till flest X (att vara kvinna är värt 2X) vilket är förklaringen till att hon fortfarande är skyddad, ju fler X ju bättre pressetiskt skydd.

Samtidigt kan vi konstatera att stackarna: AB, LK, AT och SOL inte lyckas skrapa ihop ett enda X vilket betyder att dom kan utan problem hängas ut.

Vad har forumet för funderingar kring mitt resonemang, är jag något på spåret eller vad har jag missat? Eller kan matrisen tom fungera som en lathund på redaktionerna när dom gör sina publicistiska avvägningar.

/Provokatör

Du har lagt ner en hel del jobb på att påvisa att man bara hängs ut om man är vit, man och hetero.

Man är även fredad om man aktivt och i parti och minut tar avstånd från SD.

Jag hatar svensk massmedia så mycket att jag är rätt för att självantända av ilska.
Citera
2017-11-22, 02:35
  #154
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Nej ni har fel, jude ger inga pluspoäng i dagens PK-Sverige, man ska vara palestinier det ger massor av poäng.
/Provokatör

Ursäkta om jag citerat fel eller missförstått. Jag har klippt från ett annat inlägg. Jag kör telefon över dålig uppkoppling

Jag förstår dock verkligen inte hur man kan komma fram till att medieägarna inte skulle skydda sin egen etnicitet. Att de skyddar sig själva är väl helt självklart.

Det primära är inte PK, PK är bara ett verktyg. Det väsentliga är vad media skyddar.

Då räknar jag naturligtvis inte rena antisemitiska idiotpåhopp av typen "Gasa dom!" vilka ju bara utlöser berättigad kritik. (Och vilka förmodligen oftast avges av false flag-troll eller (i brist på äkta nassar) produceras och regisseras till salongsnazism som i pjäsen Sju tre.)

Provokatör matris är mycket intressant.

För att bestämma antalet X eller motsvarande brukar jag vid tillfälle, inspirerad av kärnfysikerna , använda "wwr:s kollisionsstudier" ™

Zaida Catalán (liksom Sharp) är en sann hjältinna, en verklighetens Modesty Blaise som bekämpade en illegal mördarregim. Hon och Sharp miste sina liv under ett uppdrag i Kongos djungler. Senare (just det, mycket senare) fick vi reda på att man hittat en inspelning i hennes dator där en kongolesisk minister beordrar mord.

Denna hjältinna (f.d. språkrör i MP) borde ju omedelbart bli en feministisk portalfigur. Men i stort sett släcker media ned helt!!

FN håller 19.000 soldater i Kongo. Dessa skyddar den illegala mördarregimen medan globalisterna har röjarskiva på koltan och andra råvaror. Detta måste mörkläggas till varje pris.

Så i denna kollision mellan feminism och globalism blottades, liksom i kollisioner mellan kärnfysikens elementarpartklar, intressanta egenskaper.

Feminismen mosas som en gammal Folka när den krockar med en stridsvagn - globalismen.

Dvs
Feminism: XX (naturligtivis)
Globalism: Preliminärt 8-10 X
__________________
Senast redigerad av wwr 2017-11-22 kl. 03:10.
Citera
2017-11-22, 08:00
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukkopoikki
Ja att hon också tyckte att man ska sluta när man ligger på topp!!
Så enkelt vissa kan vända saker till sin fördel??😡 Det är ju så synd om lilla Lotta.

Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
"Programmet ska till vissa delar förnyas, därför väljer jag att kliva av"

Kim Jong-Un släng dig i väggen !

En kortare sammanfattning av tidigare artikel hos SR.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6826745

Roligast blir den lilla "faktarutan" som finns under artikeln.
Citat:
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback