Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-24, 17:03
  #745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Kanske var det en liten mörk rackare som någon varit inne på tidigare, ett oönskat barn helt enkelt?
Att barnet inte nämns i dödsannonsen är absurt.

Kanske idag. För knappt hundra år sedan nämndes dödfödda barn inte alls och de fick ingen egen begravning. De stoppades ner i någon annans grav.
Citera
2017-11-24, 17:27
  #746
Medlem
Är det någon som vet något om vem fadern till barnet är? Det har ju spekulerats i tråden om att något skulle ha kunnat inträffa på utlandssemestern i Mexico i januari, men det har också nämnts att A.S. hade en pojkvän? Men på hennes Facebook-konto står det att hon är singel. Någon som vet mer i frågan?
Citera
2017-11-24, 17:43
  #747
Medlem
Har man kommit fram till om detta var mord eller vadå? Har det inte skett flera mord nu i Tullinge på kort tid och under 2017? Var det inte någon flykting som mördade en annan flykting för någon vecka sen? I augusti var det väl mord eller dubbelmord? I april var det dubbelmord. Är det någon som vet hur många som mördats i Tullinge 2017? Sjuk jävla utveckling när man under ett år har flera mord på bara en ort i Stockholm. Sorgligt och skrämmande
Citera
2017-11-24, 19:40
  #748
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Kanske idag. För knappt hundra år sedan nämndes dödfödda barn inte alls och de fick ingen egen begravning. De stoppades ner i någon annans grav.
är det konstaterat att barnet var dödfött?
Citera
2017-11-24, 19:43
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
är det konstaterat att barnet var dödfött?

Eller barn som inte överlevde sin första dag i livet, uttryckte mig slarvigt.
Citera
2017-11-24, 20:11
  #750
Medlem
Jag tvivlar på A skulle ha styrka att strypa liten själv , med tanke på blodförlust att moderkakan satt kvar . är det så att en är misstänkt av hennes närmaste för barnamord som det hette förr i Sverige det var väldigt stränga straff redan på 1600talet för att ta bort nyfödda . ska vi ta och samla virke kanske ..
Citera
2017-11-24, 23:18
  #751
Medlem
Man borde ju se på hennes internethistoria om hon sökt på graviditet o födelse. Det är ganska självklart att man kollar sådant om man vet att man är gravid. Har hon inte sökt på något så visste hon inte men om hon sökt så har hon vetat eller misstänkt att hon var gravid. Så himla tråkigt att detta hände. Tycker så himla synd om hennes familj.
Citera
2017-11-24, 23:21
  #752
Medlem
prettyinpurples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Har man kommit fram till om detta var mord eller vadå? Har det inte skett flera mord nu i Tullinge på kort tid och under 2017? Var det inte någon flykting som mördade en annan flykting för någon vecka sen? I augusti var det väl mord eller dubbelmord? I april var det dubbelmord. Är det någon som vet hur många som mördats i Tullinge 2017? Sjuk jävla utveckling när man under ett år har flera mord på bara en ort i Stockholm. Sorgligt och skrämmande

Det som har konstaterats är att spädbarnet hittades i ett handfat med ett skärp runt halsen. Den kan vara mord men det kan också vara så att hon var tvungen att dra ut spädbarnet och i ren panik använde sig av ett skärp för att nå.
Citera
2017-11-24, 23:46
  #753
Medlem
Frihet2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettyinpurple
Det som har konstaterats är att spädbarnet hittades i ett handfat med ett skärp runt halsen. Den kan vara mord men det kan också vara så att hon var tvungen att dra ut spädbarnet och i ren panik använde sig av ett skärp för att nå.

Som ingen i hela världen verkar ha försökt sig på tidigare?

(Eller har ni hittat, hört, eller sett det tidigare att ett skärp, eller rep heller för den delen, använts av en födande kvinna?)
Citera
2017-11-24, 23:54
  #754
Medlem
prettyinpurples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2010
Som ingen i hela världen verkar ha försökt sig på tidigare?

(Eller har ni hittat, hört, eller sett det tidigare att ett skärp, eller rep heller för den delen, använts av en födande kvinna?)

Jag har inte hört om det tidigare men jag är inte så bevandrad i vetenskapen om chockerade, rädda och smärtfyllda unga tjejer som föder barn (antingen omedveten om att vara gravid eller försökt sig på detta STORA smärtfyllda jobb i hemlighet). Jag tror inte att det är helt ologiskt att tanken faller in att ta ett skärp om spädbarnet fastnat för att försöka dra ut det. Hon kunde inte nå för att dra ut barnet rakt ut med bara armarna och en pinne eller liknande hjälper inte så mycket.
Citera
2017-11-25, 00:55
  #755
Medlem
Vilken förskräckligt tillstånd hon har har varit i. Stackarn.
Citera
2017-11-25, 01:58
  #756
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettyinpurple
Jag har inte hört om det tidigare men jag är inte så bevandrad i vetenskapen om chockerade, rädda och smärtfyllda unga tjejer som föder barn (antingen omedveten om att vara gravid eller försökt sig på detta STORA smärtfyllda jobb i hemlighet). Jag tror inte att det är helt ologiskt att tanken faller in att ta ett skärp om spädbarnet fastnat för att försöka dra ut det. Hon kunde inte nå för att dra ut barnet rakt ut med bara armarna och en pinne eller liknande hjälper inte så mycket.

Kvinnor kan som regel förlösa sig själva och dra ut sitt barn. En del föder i framsätet på bilen och tar emot sitt eget barn. Andra står framåtlutade brett med benen eller sitter på huk. Eller står på alla fyra och föda. Det är inte så att kvinnor måste ligga ned på rygg och föder. Det ör inte sp att mammor och barn automatiskt dör om ingen annan finns och hjälper.

Det måste vara få födande mammor som blir paralyserade av av smärta. Smärtan gör tvärtom att man vill röra sig. Och även vi är djur. Vi kan krypa, kräla, gå på alla fyra etc i samband med en förlossning. Vilka ör dessa kvinnor som inte kan röra sig en millimeter när de har värkar? Som drabbas av ryggskottsförlamande smärta som gör att de inte ens kan krypa? Krypa till dörren och bulta på den efter hjälp? Eller sträcka sig efter handtaget? Som inte klarar av att krypa till telefonen som sällan är långt från unga människornas idag?

Jag har svårt att tro att om man inte är en 11-åring våldtagen av sin farbror i frikyrkobältet i USA, så fattar man att när bebisens huvud är ute så försöker man lirka med det om barnet skulle sitta fast. Eller masar sig till telefonen för att ringa SOS. Inte tar man ett skärp och knyta åt kring halsen. Och klarar man att knyta ett skärp runt en bebis hals så klarar man att ringa SOS om bebisens liv äri fara. Klarar man dessutom att lägga bebisen i tvättfatet efteråt så klarar man också att ringa SOS.

Jag går inte på det dör att smärtorna var s intensiva att från första krystvärken klarade hon inte av attt röra sin kropp alls, utan låg att helt still förutom att hon i liggande ställning ändå lyckades knyta ett skärp runt bebisens hals och strypa det när hon desperat försökte få ut det.

Jag skulle gärna vilja att kvinnor som fött barn (jag har det inte) berättar här i tråden om krystvärkar är så förlamande att man inte kan röra sig en millimeter för att nå fram till telefonen och ringa efter hjälp och om i samna vegetativa tillstånd ändå kan lyckad knyta ett skärp runt bebisens haks när man ligger platt på rygg.

Undrar om mamman och barnet satt ihop med navelsträngen. Kan barnet ligga i tvättfatet medan mamman ligger på golvet? Räcker navelsträngen så långt? Var navelsträngen av så talar det än mer för mord.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-11-25 kl. 02:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback