2017-11-14, 17:13
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Dödskulturen? nu är jag inget fan av nån religion men det är en dockjävel bara

Hur är islam inte en dödskult? Majoriteten av världens muslimer vill ha sharialagar, majoriteten av världens muslimer anser att dödsstraff är det rätta straffer för att lämna pissreligionen osv. Kan du säga en enda bra sak med islam? Nej det kan du inte, det är en efterbliven, bakåtsträvande idiotreligion. Islam är i särklass den värsta religionen av dom alla, islam behöver motarbetas och utrotas och därför är det mycket mycket dåligt att islam normaliseras genom t ex en docka med slöja.
Citera
2017-11-14, 17:18
Medlem
Tjoflos avatar
Citat:
Och problemet är?

Att barn leker med dom och påverkas negativt utan att veta om det. Som att ha svarta dockor med halsring för att fästa kedjan.
Citera
2017-11-14, 17:31
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Du skulle alltså inte ha problem med Barbie-Ken som såldes i SA-mundering eftersom det enbart är en docka?
Jag vill bara kolla om det är värt att lägga något krut på att diskutera med dig: Du ser alltså ingen skillnad alls mellan nazism och islam, eftersom du jämför dem rakt av på det här sättet?
Citera
2017-11-14, 17:55
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Jag vill bara kolla om det är värt att lägga något krut på att diskutera med dig: Du ser alltså ingen skillnad alls mellan nazism och islam, eftersom du jämför dem rakt av på det här sättet?

Två våldsförhärligande totalitära ideologier som bägge hävdar att deras troende är "the master race " är väl ganska logiskt att jämföra mot varandra ?

Bägge skyller dessutom allt ont i världen på judarna och säger sig ha världsherravälde som mål .
Citera
2017-11-14, 17:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Och vilken tur att Barbie redan är könsstympad!

När kommer BurkaBarbie?

Här är hon
http://mojosteve.blogspot.se/2009/11/burka-barbie-update.html
Citera
2017-11-14, 18:10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nu väntar vi på en Ken med stort krulligt skägg.

Barbies nya, mer spännande, pojkvän Kenumba.

Citat:
Har man redan muslimska föräldrar så spelar det ingen roll eller hur?

Kom igen, vi vet båda att muslimska föräldrar som tillåter avbildningar av levande varelser, t.ex. dockor som Barbie, närmast har avfallit och blivit otrogna.
Citera
2017-11-14, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Nya barbie har en "slöja", men borde inte hon även ha ett bombbälte så hon kan spränga lite otrogna hundar i luften?

Nu är den senaste Barbiedockan här och den är lite ovanlig i jämförelse med innan. Den bär nämligen hijab.
http://www.friatider.se/nya-barbie-dockan-r-h-r-har-f-tt-hijab

http://3.bp.blogspot.com/_35kDzNt-gTQ/Swr2owRXY6I/AAAAAAAACzc/IdCsfS-8A8s/s1600/suicide-bomber-barbie-bag.jpg
Citera
2017-11-14, 18:18
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Att barn leker med dom och påverkas negativt utan att veta om det. Som att ha svarta dockor med halsring för att fästa kedjan.

På vilket sätt skulle dom påverkas negativt? är det för att det är islam dom påverkas negativt? om det va en kristen barbiedocka med en bibel och ett kors hade du tyckt samma sak att det hade påverkas negativt?

Jag hade skolavslutning i kyrkan inte vart jag påverkad av det, jag har kristna/muslimska vänner inte blir jag påverkad negativt av det. Växt upp med dessa har inte blivit påverkad negativt, sen att du tycker att det påverkar dig negativt betyder inte att alla andra blir påverkad
Citera
2017-11-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nu väntar vi på en Ken med stort krulligt skägg.

Personligen väntar jag på en Ken med kippa. Eller en Barbie med väl synligt kors som halsband (kanske lite svårt att få till praktiskt, men ändå...). Eller en Ken/Barbie med tydliga tecken från någon annan stor världsreligion. Eller varför inte ett såll på huvudet?

Om det inte kommer något liknande ovanstående finns det bara en slutsats man kan dra: att tillverkaren (Mattel, tror jag) favoriserar en religion före alla andra. Den verkligen stora frågan då måste bli: varför?
Citera
2017-11-14, 18:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Och problemet är?

Att kvinnoförtryck normaliseras i västvärlden
Citera
2017-11-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Är inte du för gammal för att bekymra dig över dockor?

Han är väl en till barbiesamlare som blivit förbannad över att den senaste dockan inte var blond som han hade hoppats.
Citera
2017-11-14, 18:45
Medlem
Citat:
Har man redan muslimska föräldrar så spelar det ingen roll eller hur?

Är ju precis tvärtom. Flickan kommer ju inte ha en chans att bli av med förtryckarplagget när föräldrarna tex kan ta fram denna docka som ett konkret och verkligt exempel på hur en av världens största (den största?) leksaksproducenterna lyfter fram och bejakar förtrycket av kvinnor o flickor.

Eller som den iranska journalisten Masih Alinejad sa när svenska regeringens feminstiska "bästa tjejgäng" täckte sig vid det officiella besöket i Iran TROTS att detta inte var något krav;

Citat:
Because if you are feminists and you care about equality then you should challenge inequality everywhere

Har du någonsin sett en flicka leka med en barbiedocka så inser du att det allra, allra roligaste är att hålla med dockans HÅR. Det ligger liksom i könets natur att vilja vara fin i håret och att offentligt visa upp sig med nya frissan.

Så en VERKLIG feminist slutar fr o m NU att köpa leksaker från denna tillverkare.

Jag sällar mig gärna till de som bojkotter företaget.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-11-14 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in