2017-11-14, 13:25
Medlem
maxorrs avatar
Hej

Jo ibland kan det bara vara gott att steka p lite torr kttfrs med krydda, gullk och en liten liten skvtt grdde och blanda ut med trnad potatis, ris eller pasta med lite smr och tillstta riven ost

Man kan ven snra i lite wokgrnsaker, eller bara rter, majs och paprika typ, sm hackade primrer

Samma kan glla fr fisk och trnad kyckling med lite sm grnsaker som ska blandas ut med ris, pasta eller potatis med ost. Man kan tycka att det lter lite som kina inspirerat mat men om man utesluter alla sser, buljonger, chili osv har man ju bara osten som huvudsaklig smaksttare

S vilka rivna ostar tycker ni r gott till ris, pasta och potatis helt rent men man fr sklart kompletteras lite med krydda, sser, chili, lk, grnsaker eller fond osv. Ni fr grna kombinera flera sorters rivna ostar med varann som ni gillar?

Personligen gillar jag kombinationen tex : Boxholms Kryddost inkl cheddar eller Boxholms Chiliost ost rivet ver rtten
https://www.google.se/search?biw=160...1BNkUUPw8jlBM:

Allts riven ost till ris pasta eller ((potatis trningar (som pytti panna)?
Senast redigerad av maxorr 2017-11-14 kl. 13:34.
Citera
2017-11-14, 13:40
Medlem
CommonSenses avatar
Parmesan funkar alltid samma med vsterbottenosten
Citera
2017-11-14, 13:56
Medlem
Det hr lter s jvla trkigt, men jag fredrar sn dr frdigriven ost man kper i paket S jvla enkelt men smakar s jvla gott ocks - inte alls som vanlig ost!
Citera
2017-11-14, 14:03
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Det hr lter s jvla trkigt, men jag fredrar sn dr frdigriven ost man kper i paket S jvla enkelt men smakar s jvla gott ocks - inte alls som vanlig ost!

Det finns ju flera olika sorters frdigriven ost, frn parmesan och mozzarella till gouda och vsterbottenost, texmexost eller gratngost.
Citera
2017-11-14, 14:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Parmesan funkar alltid samma med vsterbottenosten

Sger precis samma, och lgger till en tredje: Lnglagrad prstost. Pminner en del om vsterbotten, men inte lika "torr"/hrd. Falbygdens Ost har en variant som r lagrad 18 mn, brukar d och d sljas p Willys till ljligt lga priset 59:90/kg.. Normalpriset r ocks bra, runt 80.
Ser den prstosten ungefr som "hyvlingsbar vsterbotten".
Citera
2017-11-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Det finns ju flera olika sorters frdigriven ost, frn parmesan och mozzarella till gouda och vsterbottenost, texmexost eller gratngost.

Fair enough, texmex var den jag menade. Billigaste... vilket r Garant tror jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in