2017-11-12, 14:36
Medlem
Måste inte personerna ha en koppling till SVT på något sett för att kunna bli julvärd ?

Alla som har varit innan är eller har varit anställda hos SVT.

Claes Elfsberg hade passat som julvärd tycker jag.
Citera
2017-11-12, 15:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Som alltid hoppas jag på Allan Preussen. Men det är väl inte många av dagens barn som känner till den rollfiguren.
Åh vad mysigt det hade varit! Undrar vad han hade haft i sin "godisskål" eller vad man ska kalla den.
Citera
2017-11-12, 16:11
Medlem
Hoppas på Charlotte Kalla. Alltid trevlig, glad. Även folkkär. Hon får gärna vara en del i mitt julfirande
Citera
2017-11-12, 16:16
Medlem
Dofternas avatar
Eftersom det brukar vara folk med SVT-koppling och det har varit fyra kvinns de senaste fem åren så satsar jag en peng på... David Lindgren!
Citera
2017-11-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Hoppas på Charlotte Kalla. Alltid trevlig, glad. Även folkkär. Hon får gärna vara en del i mitt julfirande

Ja det tycker jag också, folkkär precis som du skriver, Charlotte hade passat perfekt.
Citera
2017-11-12, 19:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har de sagt vem årets julvärd är eller är det fortfarande panik på SVT efter att den tilltänkte inte längre är tillgänglig pga #meetoo-skandalen?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-11-12 kl. 19:50.
Citera
2017-11-12, 19:58
Medlem
Skulle även kunna tänka mig en salongsberusad Lotta Lundgren som går genom julens mathistoria på ett sävligt och mysigt vis.
Citera
2017-11-12, 20:32
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Åh vad mysigt det hade varit! Undrar vad han hade haft i sin "godisskål" eller vad man ska kalla den.
Absolut inte lakritsremmar och sätta skålen på huvudet för att utbrista "rastafari!"

Men det hade varit kul.
Citera
2017-11-12, 23:12
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Du menar som när Arne Fucking Weise var julvärd 30 år i rad?

Tror SVT går mot nya tider och gjort till tradiation att välja en ny kandidat varje år.
Citera
2017-11-12, 23:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

Absolut inte. Ska hon alltså missa en hel vecka minst i träning inför OS för att sitta och vara käck i SVT. Absolut inte. Hon kan vara julvärd efter karriären typ julen 2025.¨

Inför denna julen om man nu vill se en sportprofil kan man väl dra till med Pernilla Wiberg eller Magda.
Citera
2017-11-13, 03:57
Medlem
Det blir förhoppningsvis Väder-Nils (Holmquist). Han gör snitsiga presentationer, kan improvisera, har bra publikkontakt och har 'det' som en riktig julvärd bör ha. Och så vore det ju trevligt att få juliga väderobservationer på köpet.
Citera
2017-11-13, 06:47
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Det är många som vill ha Edward Blom som julvärd, men frågan är om inte hans avsky för public service är så stor att han skulle tacka nej om han blev erbjuden. Han har ju bland annat hävdat att Tv8 gör bättre public service än SVT. Samt att det blev gnäll för hans sommarprat innehöll positiva ordalag angående alkoholförtäring.

Så om man spekulerar lite, han inte intresserad av att bli censurerad och SVT är inte intresserade av att ha herr Blom raljerande om stora julgroggen.

Om det blir en man skulle jag gärna se Peter Haber. Folkkär, lagom gubbig och har bredd att kunna gå mellan skoj till allvar under dagen.

Om en kvinna så Kattis Ahlström. Erfaren tv-personlighet och på alla sätt en värdig julvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in