Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-14, 22:34
  #529
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Nu kommer mitt svar rätt sent men jag vet inte riktigt varför du citerade mig till det här svaret. I mitt inlägg citerade jag en rad personer som hävdade att SVT givetvis kommer ha en invandrare och muslim eller liknande och konstaterade att det inte blev så 2017. Som vanligt, undantaget Gina Dirawi.

Jag har inte uttalat mig om det var bra eller kändes personligt med förinspelade julvärdar, information som inte ens meddelats när jag skrev mitt inlägg. Så vet inte riktigt vad du syftar på...

Ja, men min kritik gällde nödvändigtvis inte valet av julvärd som sådant utan främst att det är SVT:s ryggmärgsreflex att skruva till det på något sätt, inget ska få vara som det har varit eftersom det automatiskt är nånting dåligt, enligt SVT:s logik. Tydligen så höll man på med folkbildning hela julafton på SVT, som om det är vad varje människa trånar efter på en julaftonskväll.

Så även om man höll sig relativt neutral gällande val av julvärdar så såg man ändå en chans att mata tittaren med information som denne inte har bett om att få då ingenting är för heligt att politiseras längre. Den här gången var det kanske lite subtilare än tidigare men man kunde ändå inte helt låta bli, samt då att man gjorde detta på det mest opersonliga vis, genom att förinspela hela programmet.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2018-01-14 kl. 22:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback