2017-11-13, 09:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisaUlv
Det blir förhoppningsvis Väder-Nils (Holmquist). Han gör snitsiga presentationer, kan improvisera, har bra publikkontakt och har 'det' som en riktig julvärd bör ha. Och så vore det ju trevligt att få juliga väderobservationer på köpet.
Ingen dum idé! Han kan ju skämta om vädret samt släppa väder.
Citera
2017-11-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Är du säker på att det får heta julvärd? Man har ju bytt ut God Jul mot God Helg i skyltningen hos de stora butikskedjorna osv. (Är väl rasistiskt att fira jul eller nå’t) En tidsfråga innan årets Julvärd blir årets Helgvärd. Min kandidat är till årets julvärd får väl bli GW.

Julvärden jobbar julafton. Att handeln skyltar med ”God Helg” är för att slippa skylta om mellan jul och trettondan så att de kan koncentrera sig på att optimera försäljningen av onödiga prylar till en ångestladdad befolkning.
Citera
2017-11-16, 10:29
Medlem
Millan0s avatar
Ganska övertygad om att Henrik Kruusval som leder SVT-programmet Landet Runt kommer väljas.
Han känns rätt.
Citera
2017-11-16, 11:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan0
Ganska övertygad om att Henrik Kruusval som leder SVT-programmet Landet Runt kommer väljas.
Han känns rätt.
Det är inget dåligt val, faktiskt. Han är rutinerad och har humor, gärna med inslag från julens förberedelser runt om i landet. 🎅
Senast redigerad av enfindam 2017-11-16 kl. 12:06.
Citera
2017-11-16, 12:15
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är inget dåligt val, faktiskt. Han är rutinerad och har humor, gärna med inslag från julens förberedelser runt om i landet. 🎅

Jag har sett Landet Runt och kan informera skribenterna i detta forum att den mannen INTE har humor.

Ingvar Oldsberg hade varit perfekt men han jobbar ju på tv4.

Själv hoppas jag på Ebbot, Leffe GW eller Torsten Flink.

Edit: såg nu att Oldsberg redan varit julvärd..
Senast redigerad av Russinkungen 2017-11-16 kl. 12:19.
Citera
2017-11-16, 12:19
Medlem
twockos avatar
Jag tror att SVT svettas och våndas i valet till Julvärd. Vem är ett safe bet utan äldre pålagor. Inte ens lesbiska eller från utrikes kommande kan vara rena. Fast SVT är ju SVT så vem skulle bli förvånad.

Förövrigt tycker jag att licensen skall behållas.
Citera
2017-11-16, 12:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Jag har sett Landet Runt och kan informera skribenterna i detta forum att den mannen INTE har humor.

Ingvar Oldsberg hade varit perfekt men han jobbar ju på tv4.

Själv hoppas jag på Ebbot, Leffe GW eller Torsten Flink.

Edit: såg nu att Oldsberg redan varit julvärd..
Jag har också sett "Landet Runt" och tycker att han gör sig bra i rutan.
Citera
2017-11-17, 08:56
Medlem
Jag hoppas på Per Andersson. Grotesco sänds ju på Svt.. så det borde väl räknas som en Svt-profil.
Citera
2017-11-17, 09:16
Medlem
Inte särskilt sannolikt kanske men jag skulle gärna se Edward Blom. Perfekt som julvärd. Kan mycket om mat och dryck, och dessutom besitter kunskaper om den religiösa biten.
Citera
2017-11-17, 10:37
Medlem
Mikojans avatar
Nån slags aktuell person bör det vara. Geniet Tommy Berggren är för närvarande utan sysselsättning och är också vida känd. Han kan dra historier om vad som händer bakom kulisserna. Honom vill jag se
Citera
2017-11-17, 12:52
Medlem
Tror också att det kan bli Edward Blom, han har aldrig varit populärare än i år och samtidigt gör han ju tv för SVT.
Citera
2017-11-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Tror också att det kan bli Edward Blom, han har aldrig varit populärare än i år och samtidigt gör han ju tv för SVT.

Just det, det hade jag i hastigheten glömt av. Ökar ju självklart på sannolikheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in