2019-01-25, 19:56
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Reaktionen på nätet bland Q-anhängare efter Roger Stones gripande är mest ilska riktad mot Mueller och jämförelser görs mot åtalet mot Michael Flynn. Ingen verkar dela min teori om att Mueller arbetar åt trumpadministrationen och att hans uppgift är att åtala Deep State-individer.

Det känns direkt felaktigt att jämföra åtalet mot Michael Flynn med gripandet av Roger Stone. Om jag inte är helt ute och cyklar så avgick Flynn i februari 2017 efter anklagelser om att han ljugit till FBI och misslett Mike Pence (något som varken FBI-agenterna som förhörde Flynn eller Pence håller med om). Mueller utsågs som speciell utredare en månad senare. Fallet Flynn togs över av Muellers utredning.

Fallet Stone bör snarare jämföras med hans gamla affärsparter Paul Manafort, som åtalat och fällts efter Muellers utredning. Om mina teorier stämmer är Stone nästa offer för Muellers utredare och jag har spekulerat kring att Jerome Corsi också är i luppen. Huruvida Manaforts affärspartner Tony Podesta också kommer att åtalas av Mueller är dock inte lika säkert, då jag misstänker att Tony kan ha varit involverad i brottslighet av en sådan karaktär att militärdomstol (dödsstraff i brottsskalan) kan bli aktuellt för honom.

Jeromi Corsi, Roger Stone och Alex Jones är väl mer Mossad-operatives än Deep State-agenter?

Vad hände med Jerome Corsi? Han blev utpekad i våras av qanon som nån ingen ska lyssna på. Han fick löpa gatlopp på twitter och nu hörs han aldrig?
Citera
2019-01-25, 20:00
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jeromi Corsi, Roger Stone och Alex Jones är väl mer Mossad-operatives än Deep State-agenter?
Mossad = Deep State.
Citera
2019-01-25, 20:07
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att Trump är objektivt ”god” - typ som Jesus? Hur har du i sånt fall kommit till den slutsatsen?
Själv är jag t.ex emot den i mina ögon alltför generösa invandringspolitik som Sverige har fört, och visst kan man försvara sådana åsikter med omtanke om svenska kvinnor eller vad fan man nu krystar ihop för nåt - men egentligen är det ju vara egoism - och hur kan det vara godhet??

Jag var inte tydlig nog, så läs långsamt. Inte god som i filosofiskt, utan jobbar för Trump, one of the good guys.
Citera
2019-01-25, 20:09
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vad har han hittills lyckats utpressa sig till?

Fredsförhandlingar mellan NK och SK?
Citera
2019-01-25, 20:24
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Nu ska jag vara extra tydlig eftersom det är många som ljudar när de läser mina inlägg. Det jag nu kommer att skriva är ingen utfästelse, det är mina tankar, jag har inga belägg, faktiskt inga alls, detta är helt och hållet mina egna funderingar. Men vi är i konspirationsforumet, så det måste väl vara ok...

Som jag skrev tidigare har media tagit två tuffa smällar med Covingtonkillarna och Cohen affären, som fått många att tvivla på trovärdigheten i rapporteringen. Nu fick de en tredje rak höger.

Roger Stone blev vad jag förstår arresterad för att ha svarat fel på en fråga och alltså ljugit för FBI. Han blir lite överraskande arresterad för detta. Överraskande för att brottet knappast är grovt nog för att en 66-årig advokat skulle fly landet. Det hade räckt med en kallelse. Hur blir han arresterad? Av ett flera man starkt beväpnat SWAT team.
Hur vet vi det? Eftersom CNN råkade ha ett filmteam där klockan tre på natten. De fick en ”hunch”, påstår dom.

Q har sagt you are watching a movie. Han har däremot aldrig avslöjat om Mueller är ond eller god, bara att han och Rosenstein går hand i hand. Med eller mot.

Vi låtsas att Mueller är god och jobbar för Trump och alltså inte med Russian utredningen. Visst är detta ett alldeles lysande sätt att få folk att undra hur media jobbar egentligen? Man lyfter dessutom in Wikileaks och Hillarys mail i rampljuset igen.

Det är ingen stor grej men det sänker förtroendet, tror jag.

Jag lägger till en pikant detalj som Göteborgs Posten berättar, läs och fundera på om detta är normalt, eller om de driver med oss.

Citat:
Roger Stone fick sex timmar senare åtalspunkterna upplästa för sig i en domstol i Fort Lauderdale. Han såg, enligt journalister på plats, trött och sliten ut och hade handfängsel kopplat till ett midjebälte och kedjor kring fotlederna. Han släpptes därefter mot borgen på 250 000 dollar med en rad restriktioner, bland annat konfiskerat pass och bara möjlighet att resa mellan Florida, sin andra bostad i New York och Washington i väntan på förhör och rättegång.
Citera
2019-01-25, 21:29
Medlem
Pussykings avatar
@gettingtrump på twitter förklarar strategin bakom Trumps paus i shutdown. I korthet, han får hålla sitt state of the union tal och sen är det tillbaks till förhandlingsbordet igen.

https://mobile.twitter.com/Gettingtrump/status/1088879935018713092
Citera
2019-01-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Trump är inne på samma linje:
Donald J. Trump
‏@realDonaldTrump

Greatest Witch Hunt in the History of our Country! NO COLLUSION! Border Coyotes, Drug Dealers and Human Traffickers are treated better. Who alerted CNN to be there?

08:16 - 25 jan. 2019

Men Stone var väl Deep State? Vet inte Trump om detta? Eller, nej det är klart. Det är ännu en helgardering från fanatikerna. Antigen är Deep State elaka som arresterar Stone och dumma, dumma media skriver om det. Eller så är Stone Deep State och allting går enligt planen... Att ni inte själva ser hur ni helgarderar är otroligt...
Citera
2019-01-25, 22:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
@gettingtrump på twitter förklarar strategin bakom Trumps paus i shutdown. I korthet, han får hålla sitt state of the union tal och sen är det tillbaks till förhandlingsbordet igen.

https://mobile.twitter.com/Gettingtrump/status/1088879935018713092

Haha, vad i helvete skulle ett state of the uniontal ha för betydelse utöver ett hack i Trumps självkänsla?
Ett state of the unionuttalande behöver inte ens hållas i form av ett tal, och absolut inte offentligt - det är bara fråga om presidentens informationsplikt.

Trump har "förlorat" tjafset om muren - svårare än så är det inte. Självklart kan saker vända framöver men den här vändan fick han ju lägga ner..
Citera
2019-01-25, 22:28
Medlem
Citat:
Får man länka till andra forum? Får man det så är det så klart bättre.
Källhänvisningar borde vara tillåtet.
Men om det bara är en:
Citat:
Kolla denna länk på youtube / insta / fb / vod / etc
Då är det inte ok.
Citera
2019-01-25, 23:25
Medlem
Det är så roligt att läsa Q-fanatikerns teorier och bara efter en kort tid så visar de fel om och om igen. Så alla som arresteras eller åtalas av Mueller är Deep State? Trots detta så ger Deep State sitt stöd till Mueller och har fortfarande ingen aning om att Mueller arbetar mot Deep State trots att Mueller gång på gång åtalar/arresterar folk inom Deep State? Det är komedi på högsta nivå här.

Och nedstängningen var tydligen ett sätt att stänga ner Deep State men nu är den öppen igen? Så Deep State kan jobba fritt igen? Haha
Citera
2019-01-26, 10:17
Medlem
CNN, artikel från 19 mars -17:

Citat:
Trump associate plays down Twitter contact with Guccifer 2.0

https://edition.cnn.com/2017/03/12/politics/stone-guccifer-2-0-messages/index.html

Citat:
(CNN)Roger Stone, the flamboyant political adviser who has been connected to President Donald Trump for years, is defending his contacts with "Guccifer 2.0"-- the online persona who claims responsibility for hacking the Democratic National Committee -- as an innocuous "brief exchange" of a few direct messages that he says amount to nothing.

Gamla nyheter blir som nya när dom återanvänds. Roger Stone's påstådda kontakter med Guccifer 2.0
och Wikileaks som bakgrund till åtalet mot honom. Mueller-utredningen har haft informationen i över två år och inte gjort någonting förens nu. En gryningsräd mot Stone. Minst sagt spektakulärt.
Men som vanligt handlar allting om president Trump. Mueller-utredningen vill naturligtvis att Roger Stone ska lämna komprometterande uppgifter om Trump i dennes Trump-Russia-collusion.

Guccifer 2.0 är inkluderad i en rapport från DNI (Director of National Intelligence) från 6 jan -17:

https://www.dni.gov/files/documents/ICA_2017_01.pdf
Citera
2019-01-26, 11:57
Medlem
Så...

Roger Stone verkar vara Republikanernas Podesta

https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Stone

Det torde sända lite chockvågor att han blivit gripen gissar jag.

Jag håller inte med FH att han skulle vara Deep State och Mueller jobbar för whitehats.
Trump är mer än lovligt sur hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in