2019-01-25, 14:56
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Voat? Kom igen va fan ingen förutom FH kommer ta dig seriöst om du länkar till VOAT ha ha

Ja, det var naturligtvis slarvigt av mig att inte närmare förklara vad Voat är. Jag glömmer hela tiden att de som postar mest i tråden inte är intresserade av ämnet. Voat är alltså det forum som Q dirigerade folk till efter att man inte längre fick posta på Reddit.

Så det är alltså ett inlägg på ett forum. Precis som Flashback är ett forum. Där du postar. Nu kanske du förstår varför ingen tar dina poster seriöst.

Såg att du fått till hundra inlägg i tråden, jag ska erkänna att jag brukar skumma förbi inläggen från de som jag inte begriper varför de postar här, men jag kanske missat något. Kan du länka till ett av dina inlägg där du faktiskt bidragit till ämnet, dvs Q.
Citera
2019-01-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Ja, det var naturligtvis slarvigt av mig att inte närmare förklara vad Voat är. Jag glömmer hela tiden att de som postar mest i tråden inte är intresserade av ämnet. Voat är alltså det forum som Q dirigerade folk till efter att man inte längre fick posta på Reddit.

Så det är alltså ett inlägg på ett forum. Precis som Flashback är ett forum. Där du postar. Nu kanske du förstår varför ingen tar dina poster seriöst.

Såg att du fått till hundra inlägg i tråden, jag ska erkänna att jag brukar skumma förbi inläggen från de som jag inte begriper varför de postar här, men jag kanske missat något. Kan du länka till ett av dina inlägg där du faktiskt bidragit till ämnet, dvs Q.

Du skulle kunna länka det du citerar, det vore trevligt.
Citera
2019-01-25, 16:13
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har tidigare argumenterat för att;
– Mueller utreder Deep State-aktörer.
– Roger Stone är Deep State.

Stone greps efter en dom igår från en åtalsjury.

Hur förklarar du att Roger Stone och Trump har jobbat ihop med varandra sen 90-talet? Han var vad jag kan se på Wikipedia campaign manager för trumps första kampanj på 2000-talet. Trump jobbar ju enligt egen utsago bara med dom bästa?
Citera
2019-01-25, 17:16
Medlem
Fittahoras avatar
CNN påstår att dom gjorde en kvalificerad chansning när dom lyckades pricka in rätt tid och plats när Roger Stone greps i sitt hem i Florida tidigt på morgonen.
“The whole Russia team thought, maybe something was happening. There was unusual grand jury activity in Washington, D.C. yesterday. Robert Mueller’s grand jury typically meets on Friday, yesterday, a Thursday, there was grand jury activity,” Shortell said.

“We also had some other signs that maybe something was going on this angle, the Roger Stone angle. So we showed up at his house this morning, we were the only ones there, and lo and behold the FBI agents did come and arrest him,” he added.

Källa: https://www.mediaite.com/tv/so-how-exactly-did-cnn-get-that-exclusive-footage-of-roger-stones-arrest/
Ingen människa med en gnutta kritiskt tänkande köper historien. Det är högst troligt att dom blivit tipsade.

Att dra slutsatsen att någon skulle gripas om åtalsjuryn möts en annan dag än normalt är inte alltför osannolikt. Att däremot lyckas gissa rätt på vem det handlade om och känns mycket tveksamt – om det över huvud taget är möjligt att veta när en åtalsjury sammanträder.
Citera
2019-01-25, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
CNN påstår att dom gjorde en kvalificerad chansning när dom lyckades pricka in rätt tid och plats när Roger Stone greps i sitt hem i Florida tidigt på morgonen.
“The whole Russia team thought, maybe something was happening. There was unusual grand jury activity in Washington, D.C. yesterday. Robert Mueller’s grand jury typically meets on Friday, yesterday, a Thursday, there was grand jury activity,” Shortell said.

“We also had some other signs that maybe something was going on this angle, the Roger Stone angle. So we showed up at his house this morning, we were the only ones there, and lo and behold the FBI agents did come and arrest him,” he added.

Källa: https://www.mediaite.com/tv/so-how-exactly-did-cnn-get-that-exclusive-footage-of-roger-stones-arrest/
Ingen människa med en gnutta kritiskt tänkande köper historien. Det är högst troligt att dom blivit tipsade.

Att dra slutsatsen att någon skulle gripas om åtalsjuryn möts en annan dag än normalt är inte alltför osannolikt. Att däremot lyckas gissa rätt på vem det handlade om och känns mycket tveksamt – om det över huvud taget är möjligt att veta när en åtalsjury sammanträder.

Det kanske är Q som tipsat dem - han ska ju vara så bra på sån där inside information... 😃

Allvarligt talat så skriver de ju i ditt citat att: ”We also had some other signs that maybe something was going on this angle,” så vad är det du förvånas över?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-01-25 kl. 17:29.
Citera
2019-01-25, 18:25
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du skulle kunna länka det du citerar, det vore trevligt.

Får man länka till andra forum? Får man det så är det så klart bättre.
Citera
2019-01-25, 19:01
Medlem
Pussykings avatar
Nu ska jag vara extra tydlig eftersom det är många som ljudar när de läser mina inlägg. Det jag nu kommer att skriva är ingen utfästelse, det är mina tankar, jag har inga belägg, faktiskt inga alls, detta är helt och hållet mina egna funderingar. Men vi är i konspirationsforumet, så det måste väl vara ok...

Som jag skrev tidigare har media tagit två tuffa smällar med Covingtonkillarna och Cohen affären, som fått många att tvivla på trovärdigheten i rapporteringen. Nu fick de en tredje rak höger.

Roger Stone blev vad jag förstår arresterad för att ha svarat fel på en fråga och alltså ljugit för FBI. Han blir lite överraskande arresterad för detta. Överraskande för att brottet knappast är grovt nog för att en 66-årig advokat skulle fly landet. Det hade räckt med en kallelse. Hur blir han arresterad? Av ett flera man starkt beväpnat SWAT team.
Hur vet vi det? Eftersom CNN råkade ha ett filmteam där klockan tre på natten. De fick en ”hunch”, påstår dom.

Q har sagt you are watching a movie. Han har däremot aldrig avslöjat om Mueller är ond eller god, bara att han och Rosenstein går hand i hand. Med eller mot.

Vi låtsas att Mueller är god och jobbar för Trump och alltså inte med Russian utredningen. Visst är detta ett alldeles lysande sätt att få folk att undra hur media jobbar egentligen? Man lyfter dessutom in Wikileaks och Hillarys mail i rampljuset igen.

Det är ingen stor grej men det sänker förtroendet, tror jag.
Citera
2019-01-25, 19:28
Medlem
Fittahoras avatar
Reaktionen på nätet bland Q-anhängare efter Roger Stones gripande är mest ilska riktad mot Mueller och jämförelser görs mot åtalet mot Michael Flynn. Ingen verkar dela min teori om att Mueller arbetar åt trumpadministrationen och att hans uppgift är att åtala Deep State-individer.

Det känns direkt felaktigt att jämföra åtalet mot Michael Flynn med gripandet av Roger Stone. Om jag inte är helt ute och cyklar så avgick Flynn i februari 2017 efter anklagelser om att han ljugit till FBI och misslett Mike Pence (något som varken FBI-agenterna som förhörde Flynn eller Pence håller med om). Mueller utsågs som speciell utredare en månad senare. Fallet Flynn togs över av Muellers utredning.

Fallet Stone bör snarare jämföras med hans gamla affärsparter Paul Manafort, som åtalat och fällts efter Muellers utredning. Om mina teorier stämmer är Stone nästa offer för Muellers utredare och jag har spekulerat kring att Jerome Corsi också är i luppen. Huruvida Manaforts affärspartner Tony Podesta också kommer att åtalas av Mueller är dock inte lika säkert, då jag misstänker att Tony kan ha varit involverad i brottslighet av en sådan karaktär att militärdomstol (dödsstraff i brottsskalan) kan bli aktuellt för honom.
Citera
2019-01-25, 19:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu ska jag vara extra tydlig eftersom det är många som ljudar när de läser mina inlägg. Det jag nu kommer att skriva är ingen utfästelse, det är mina tankar, jag har inga belägg, faktiskt inga alls, detta är helt och hållet mina egna funderingar. Men vi är i konspirationsforumet, så det måste väl vara ok...

Som jag skrev tidigare har media tagit två tuffa smällar med Covingtonkillarna och Cohen affären, som fått många att tvivla på trovärdigheten i rapporteringen. Nu fick de en tredje rak höger.

Roger Stone blev vad jag förstår arresterad för att ha svarat fel på en fråga och alltså ljugit för FBI. Han blir lite överraskande arresterad för detta. Överraskande för att brottet knappast är grovt nog för att en 66-årig advokat skulle fly landet. Det hade räckt med en kallelse. Hur blir han arresterad? Av ett flera man starkt beväpnat SWAT team.
Hur vet vi det? Eftersom CNN råkade ha ett filmteam där klockan tre på natten. De fick en ”hunch”, påstår dom.

Q har sagt you are watching a movie. Han har däremot aldrig avslöjat om Mueller är ond eller god, bara att han och Rosenstein går hand i hand. Med eller mot.

Vi låtsas att Mueller är god och jobbar för Trump och alltså inte med Russian utredningen. Visst är detta ett alldeles lysande sätt att få folk att undra hur media jobbar egentligen? Man lyfter dessutom in Wikileaks och Hillarys mail i rampljuset igen.

Det är ingen stor grej men det sänker förtroendet, tror jag.

Menar du att Trump är objektivt ”god” - typ som Jesus? Hur har du i sånt fall kommit till den slutsatsen?
Själv är jag t.ex emot den i mina ögon alltför generösa invandringspolitik som Sverige har fört, och visst kan man försvara sådana åsikter med omtanke om svenska kvinnor eller vad fan man nu krystar ihop för nåt - men egentligen är det ju vara egoism - och hur kan det vara godhet??
Citera
2019-01-25, 19:38
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
...
Vi låtsas att Mueller är god och jobbar för Trump och alltså inte med Russian utredningen. Visst är detta ett alldeles lysande sätt att få folk att undra hur media jobbar egentligen?
Värt att knyta ihop med din tankegång är min teori (om än på väldigt svag grund)* om att Cohen använts för att gillra en fälla för att sätta dit journalister.

Att Mueller och Rosenstein arbetar åt trumpadministrationen blir för mig tydligare allteftersom nya händelser utspelas.

* Händelserna som utspelat sig efter Cohens gripande har dock gjort att jag är mycket tveksam till teorin. Endera är det en fälla likt min teori eller så är Cohen en av vår planets största idioter. Framtiden får utvisa.
Citera
2019-01-25, 19:40
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Trump är inne på samma linje:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Greatest Witch Hunt in the History of our Country! NO COLLUSION! Border Coyotes, Drug Dealers and Human Traffickers are treated better. Who alerted CNN to be there?

08:16 - 25 jan. 2019
Citera
2019-01-25, 19:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump är inne på samma linje:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

Greatest Witch Hunt in the History of our Country! NO COLLUSION! Border Coyotes, Drug Dealers and Human Traffickers are treated better. Who alerted CNN to be there?

08:16 - 25 jan. 2019

Menar du att Trump är emot insidertips och anonyma källor? Han måste ju bara HATA q i sånt fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in