Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
@gettingtrump på twitter förklarar strategin bakom Trumps paus i shutdown. I korthet, han får hålla sitt state of the union tal och sen är det tillbaks till förhandlingsbordet igen.
Jag köper inte den teorin. Vill Trump hålla SOTU kan han göra det trotts nedstängning eller Pelosis utspel.
En intressant teori gällande nedstängningen gör gällande att det krävs för att avveckla företaget UNITED STATES, INC. Att så kommer att ske skrev jag om i ett av mina första inlägg i tråden, vilket tyvärr raderades av moderatorn.
Enligt teorin skulle nedstängningen behöva pågå till den 24/1, vilket är skrämmande nära Trumps uttalande den 25/1 att nedstängningen skall upphävas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Jag håller inte med FH att han skulle vara Deep State och Mueller jobbar för whitehats.
Trump är mer än lovligt sur hehe.
Istället för att klaga och sura, varför sparkar inte Trump Mueller och Rosenstein? Han har ju bevisligen inga problem att sparka individer.
Kan det vara som så att dom gör det arbete dom anlitades att göra, men att Trump av strategiska skäl inte kan erkänna detta?