2019-01-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fredsförhandlingar mellan NK och SK?

Det där brukar ju presenteras som en riktig nothing-burger här i tråden.

Jag minns att innan Trump tillträdde var det prat om imminent kärnvapenkrig och att NK sköt robotar som landade vattnet utanför Japan (var inte helt klart om syftet var att träffa Japan men robotarna var för dåliga )

Nu har det bro-huggats, det har skrivits lite deklarationer/intentioner och NK och SK vill återförenas.

https://www.oann.com/north-korean-officials-hold-meeting-in-pyongyang-on-reunification/

Nu blir väl nästa steg att hävda att The Donald inte hade något att göra med det men det blir nog svårt att driva den linjen ärligt...
Citera
2019-01-26, 12:35
Medlem
CNN igår, artikel:

Citat:
The single most important sentence in the Roger Stone indictment

https://edition.cnn.com/2019/01/25/opinions/most-important-sentence-roger-stone-indictment-avlon/

Citat:
Here's the sentence: "After the July 22, 2016 release of stolen DNC emails by Organization 1, a senior Trump Campaign official was directed to contact STONE about any additional releases and what other damaging information Organization 1 had regarding the Clinton Campaign."

Enligt den tidigare artikeln från CNN (19/3 -17) hade Guccifer 2.0 'hackat' DNC. Till gårdagens artikel från CNN hade Guccifer 2.0 'försvunnit'. Istället hade man lagt till - Organization 1, som ansvarig för release av DNC stulna email. Organization 1 = Wikileaks enl. CNN:

Citat:
Candidate Trump's cheerleading of WikiLeaks only picked up over the course of the campaign, as did Stone's contacts with alleged intermediaries Jerome Corsi and Randy Credico (referred to as Person 1 and 2, respectively, in the indictment) and WikiLeaks (Organization 1).

Det är fortfarande samma gamla uppgifter att Roger Stone 'samarbetat' med Wikileaks om stulna/hackade email från DNC. Som han sedan enl. uppgift informerat Trump om. Stone har nekat till att han haft kontakter med Wikileaks eller Julian Assange, direkt eller indirekt.
Citera
2019-01-26, 12:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
@gettingtrump på twitter förklarar strategin bakom Trumps paus i shutdown. I korthet, han får hålla sitt state of the union tal och sen är det tillbaks till förhandlingsbordet igen.
Jag köper inte den teorin. Vill Trump hålla SOTU kan han göra det trotts nedstängning eller Pelosis utspel.

En intressant teori gällande nedstängningen gör gällande att det krävs för att avveckla företaget UNITED STATES, INC. Att så kommer att ske skrev jag om i ett av mina första inlägg i tråden, vilket tyvärr raderades av moderatorn.

Enligt teorin skulle nedstängningen behöva pågå till den 24/1, vilket är skrämmande nära Trumps uttalande den 25/1 att nedstängningen skall upphävas.
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag håller inte med FH att han skulle vara Deep State och Mueller jobbar för whitehats.
Trump är mer än lovligt sur hehe.
Istället för att klaga och sura, varför sparkar inte Trump Mueller och Rosenstein? Han har ju bevisligen inga problem att sparka individer.

Kan det vara som så att dom gör det arbete dom anlitades att göra, men att Trump av strategiska skäl inte kan erkänna detta?
Citera
2019-01-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag köper inte den teorin. Vill Trump hålla SOTU kan han göra det trotts nedstängning eller Pelosis utspel.

En intressant teori gällande nedstängningen gör gällande att det krävs för att avveckla företaget UNITED STATES, INC. Att så kommer att ske skrev jag om i ett av mina första inlägg i tråden, vilket tyvärr raderades av moderatorn.

Enligt teorin skulle nedstängningen behöva pågå till den 24/1, vilket är skrämmande nära Trumps uttalande den 25/1 att nedstängningen skall upphävas.

Istället för att klaga och sura, varför sparkar inte Trump Mueller och Rosenstein? Han har ju bevisligen inga problem att sparka individer.

Kan det vara som så att dom gör det arbete dom anlitades att göra, men att Trump av strategiska skäl inte kan erkänna detta?

Skall/har inte Rosensterin avgått?

Han kan ju inte göra sig av med Mueller på annat sätt än att utredningen pyser ut i ingenting.
Försöker han hardarma Mueller så kommer ju senaten att gå i taket direkt.
Citera
2019-01-26, 13:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Skall/har inte Rosensterin avgått?
Att Rosenstein skall få sparken har vi hört i mer än ett års tid.

Citat:
Han kan ju inte göra sig av med Mueller på annat sätt än att utredningen pyser ut i ingenting.
Försöker han hardarma Mueller så kommer ju senaten att gå i taket direkt.
Trump har sparkat sina egna nomineringar tidigare (ex Sessions och Mattis) och protesterna var inte speciellt märkvärdiga. Vad som däremot är märkvärdigt är att Mueller och Rosenstein får arbeta vidare om dom missköter sina arbetsuppgifter, som Trump klagar på. Endera är Trump en idiot som låter dom fortsätta, eller så är det ett skådespel.
Citera
2019-01-26, 15:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
En intressant teori gällande nedstängningen gör gällande att det krävs för att avveckla företaget UNITED STATES, INC.
Någonting som verkligen stör mig med det som sker är hur uppenbart enkelt det är att styra "rättsystemet". Trumpadministrationen kan påverka vilka som åtalas, för vad, i vilken domstol och med vilken domare. Allt detta är endast möjligt inom organisationen UNITED STATES, dess dotterbolag och dess konstitution.

Jag har hela tiden argumenterat för att målet med revolutionen är att återställa unionen och de jure regeringen genom att avveckla de facto regeringen.

För er som inte förstår vad jag pratar om kan jag tipsa om denna sida.
Citera
2019-01-26, 20:28
Medlem
Jaha Trump viker alltså ner sig och öppnar upp regeringen tillfälligt igen trots att han inte fått ett skit av Demokraterna. Trycket blev tydligen för mycket. Och Stone blir hämtad av FBI.

WINNING
Citera
2019-01-26, 21:22
Medlem
Verkar relativt dött på Q fronten.

Citat:
Någonting som verkligen stör mig med det som sker är hur uppenbart enkelt det är att styra "rättsystemet". Trumpadministrationen kan påverka vilka som åtalas, för vad, i vilken domstol och med vilken domare. Allt detta är endast möjligt inom organisationen UNITED STATES, dess dotterbolag och dess konstitution.

Jag har hela tiden argumenterat för att målet med revolutionen är att återställa unionen och de jure regeringen genom att avveckla de facto regeringen.

En sammanfattning så att folk inte behöver följa länken: Sovereign citizen bullshit. Jag misstänkte att det hade med det att göra när Fittahora skrev United States med enbart stora bokstäver.
Citera
2019-01-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte för att det uppmärksammades av några tidningar men PK har jag aldrig ansetts vara i mina privata umgängeskretsar - vad nu det har med ämnet att göra..? Att jag inte håller med om desperat långsökta konspirationsteorier eller låter mig förföras av Trumps sinnesförvirrade twittrande har förstås inget med mina åsikter om invandring att göra..

Förlåt mig för oneliners och annars skit jag skrivit, men finns det något alls som tyder på att q är riktig och följarna inte behöver medicineras?

Jag läser ofta den här tråden och mer än att q-följare aldrig har något att komma med, egentligen, utöver teorier a la bibeln, så verkar det som redan från början var konspirationsteorier vara just det. Så vad säg ni?
Citera
2019-01-27, 02:09
Medlem
Citat:
Jag får känslan av att det inte spelar någon roll vad Trump skulle göra, du skulle ändå se det som något negativt

Jag försökte lista det positiva och ditt svar blev ovan...

Ptja, har du något som tyder på något annat så är du välkommen att uttala den.

Jag har bytt ståndpunkt förr och skulle mer än gärna vilja att jag tyckte det var en stabil eftertänksam snubbe.

Upp till bevis kamrat!
Citera
2019-01-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ptja, har du något som tyder på något annat så är du välkommen att uttala den.

Jag har bytt ståndpunkt förr och skulle mer än gärna vilja att jag tyckte det var en stabil eftertänksam snubbe.

Upp till bevis kamrat!

Upp till bevis vadå

Du anser att allt Trump gör är sk1t.

Pga. det anser du (jag chansar) att Trumps försök att bygga en mur för att skydda nationalstaten USA är sk1t.

Länkar till en video Trump postat på sin twitter, värt att se när den äldre mannen i vit skjorta går mellan Mexiko och USA. Gränsen är mao. helt oskyddad långa sträckor.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1089201935926939650
Citera
2019-01-27, 07:18
Medlem
Citat:

FH, jag förstår mig inte riktigt på dig. Är det som Trump gör bra eller dåligt?

Trump är en integral del i Q narrativet så tror du inte på Trump kan du ju inte gärna tro på Q tänker jag här. Eller är allt bara Judarnas fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in