Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 13:47
  #8281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
20 miljoner dollar är väl inte ens en piss i Nilen jmf med de extra kostnaderna för tRumps golfande varje vecka?

För alla oss som önskar att Muellers utredning leder fram till åtal mot tRump, kan man förstås vara lite besviken eller iaf otålig. Dock måste man väl säga att det har hänt en hel del annat. Den här listan är nog ändå rätt så imponerande:
https://en.wikipedia.org/wiki/Specia...iminal_charges
Through July 2018, the Special Counsel has publicly initiated criminal proceedings against 33 people—six U.S. nationals, 26 Russian nationals, and one Dutch national—and three Russian organizations.
Etc.

Nu verkar jag ha missat poängen med Muellers investigation riktigt rejält, jag trodde man skulle visa på "russian collusion"?

Alla åtalspunkterna (nästan) verkar ju gälla finansiella brott?
Jag kopierar in Manaforts brott nedan, det handlar ju om olagliga transaktioner och penningtvätt, + att han haft en utomäktenskaplig affär.

Citat:
Manafort's first trial on 18 criminal counts began on July 31, 2018. In that trial, Gates testified that he committed tax-evasion and embezzlement crimes with Manafort.[386] Under cross examination, Gates also admitted to an extramarital relationship funded with money embezzled from Manafort.[387] Manafort was found guilty on eight counts (covering filing false tax returns, bank fraud, and failing to disclose a foreign bank account), but a mistrial was declared on the remaining 10 counts due to a single juror harboring reasonable doubts.[388]
During his second trial, Manafort pleaded guilty to two counts: conspiracy to defraud the United States and witness tampering.[389][390][391] He further admitted to the remaining charges against him, agreed to forfeit several properties and accounts, and agreed to full cooperation with the prosecution.[5][392] Manafort has reportedly met with prosecutors nearly a dozen times. But in late November it was reported that Manafort is not being as forthcoming as FBI investigators want and that they are "not getting what they want" from him.[393] The reported breakdown in cooperation followed the firing of Jeff Sessions as attorney general and the appointment of Matthew Whittaker, a critic of the Mueller investigation, as acting attorney general.[394]

Nu blir jag lite nyfiken, vad var Muellers mandat till att börja med?
Vad skulle han egentligen utreda?

Kan något av detta länkas till rysk påverkan vid valet eller Trump (vilket jag trodde var det som skulle utredas) eller kommer det mer?
Citera
2018-11-15, 14:55
  #8282
Medlem
Ok Q followers förklara denna,
https://www.zerohedge.com/news/2018-...ros-operatives

Så FB och uber-juden Mark Zuckerberg svartmålade i sin konflikt med ”liberal left” (vänsteraktivister) dessa som kopplade till George Soros...

Det här stämmer fan inte alls med hur vi tolkat detta, Mark Z och Soros skall ju stå på samma sida tillsammans med vänsteraktivisterna.

Vad har vi för spinn på detta?
Citera
2018-11-15, 17:50
  #8283
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag vet inte vad för köp du pratar om men har svårt att se vad det har med korruption att göra. Kronprisen kan köpa vad han vill för både sina privata tillgångar liksom kungadömets.


Han fängslade korrupta familjemedlemmar som använde sina förmögenheter till att finansiera terrorism. Han utpressade dom inte på några pengar, han beslagtog dom.

Av någon underlig anledning blev det mycket lugnare i Mellanöstern efter att kronprins Salman försatte Alwaleed bin Talal i husarrest och hans tillgångar frysts.


Tills att någon som helst bevis presenteras på att så har skett bör du ta det med en nypa salt. Hitintills har jag bara hört rykten.

Rykten? Saudi har erkänt!

Mellanöstern lugnare? Ett nytt krig i Yemen skapades av MBS.

Bankirmaffian verkar betala dig bra ditt troll
Citera
2018-11-15, 17:51
  #8284
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Glöm inte bort att han även köpte en privat yacht för en halv miljard dollar i Saudiarabiska skattepengar...Men det är inte korruption enligt Fitthora

Juste det här jag glömt.
Citera
2018-11-15, 18:41
  #8285
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Juste det här jag glömt.

Han köpte inte bara yachten och den dyraste tavla som någonsin sålts på auktion - daVincis jesusmålning för 450 mUSD några veckor efter arresteringarna utan även världens dyraste privatbostad (ett nybyggt slott i Frankrike) för ytterligare 300 mUSD år 2015..
https://www.google.se/amp/s/amp.theg...urchase-report

Det finns dock vissa uppgifter om att tabelköpet blev för magstarkt så den skänktes till ett museum i saudi mot att han fick yachten i ersättning..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-15 kl. 18:43.
Citera
2018-11-15, 18:44
  #8286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vilka var det som sa att Irak hade massförstörelsevapen?
Och vilka sa att det inte hade?

Om nån skulle åtalas för det, så vore det delar av USA's regering och militär.

Det var USAs regering, ivrigt påhejad av USAs medier, dvs av de som tråden handlar om; deep state.
Militären vet jag inget om, men jag tvivlar. Varför skulle de vilja offra sina liv för något de själva inte hade något att vinna på. Däremot kan tänkas att militärindustrin stödde lögnerna, och där har vi bla Rothschilds.
Citera
2018-11-15, 18:47
  #8287
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Mellanöstern lugnare? Ett nytt krig i Yemen skapades av MBS.
Jag ska inte påstå att jag kan någonting om Yemen. Men genom en snabb sökning verkar det som att det har pågått inbördeskrig i olika former i Yemen sedan 1998.

Efter statskuppen 2014 gjorde Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Bahrain, Kuwait, Qatar, Egypten, Jordanien, Marocko, Senegal och Sudan en militär insats med stöd av USA, Storbritannien, Australien, Kanada, Spanien, Malaysia, Brasilien, Finland, Bosnien, Eritrea, Frankrike och Tyskland för att hjälpa den störtade regeringen.

I mina ögon verkar det inte som att vi kan skylla kriget på Mohammad bin Salman, som övertog makten i Saudiarabien 2015.
Citera
2018-11-15, 19:21
  #8288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag ska inte påstå att jag kan någonting om Yemen. Men genom en snabb sökning verkar det som att det har pågått inbördeskrig i olika former i Yemen sedan 1998.

Efter statskuppen 2014 gjorde Saudiarabien, Förenade Arabemiraten, Bahrain, Kuwait, Qatar, Egypten, Jordanien, Marocko, Senegal och Sudan en militär insats med stöd av USA, Storbritannien, Australien, Kanada, Spanien, Malaysia, Brasilien, Finland, Bosnien, Eritrea, Frankrike och Tyskland för att hjälpa den störtade regeringen.

I mina ögon verkar det inte som att vi kan skylla kriget på Mohammad bin Salman, som övertog makten i Saudiarabien 2015.

Bin Salman är en Sunni-extremist precis som alla andra i Saudis regim både då och nu och dom för ett proxykrig i Yemen mot Iran och shiagrupperingar rent allmänt vilket passar mycket bra in i Västvärldens agenda. Hur är det svårt att förstå? Att Trump i dina drömmnar någonsin skulle ens tänka på att göra något som förargar Israel visar bara hur långt bort du (och Q) är och cyklar. Israel, Saudiarabien, Egypten är USAs viktigaste allierade oavsett vem som sitter i Vita Huset och om du tror Trump har någon annan uppfattning har vi inte sett nåt som pekar på det.
Citera
2018-11-15, 22:40
  #8289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Robert Mueller är definitivt deep state. Mueller's Rysslands-utredning går på tomgång, ingenting händer. Ingen rapport är framlagd, ingenting. Ändå har utredningen pågått i två år och kostat över 20 milj. dollar, hitintills.
Enl. Q är Mueller roadblock/firewall/brandvägg för deep state.

Här en video som går igenom hur Mueller "jobbar":

https://www.youtube.com/watch?v=wFyaLrR-uLE


De här personerna har märkt av Muellers utredning.

1) George Papadopoulos, utrikespolitisk rådgivare för Trumpkampanjen
2) Paul Manafort, Trumps fd kampanjchef
3) Rick Gates, affärspartner med Manafort
4) Michael Flynn, Trumps fd nationelle säkerhetsrådgivare
Citera
2018-11-15, 22:58
  #8290
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det var USAs regering, ivrigt påhejad av USAs medier, dvs av de som tråden handlar om; deep state.
Militären vet jag inget om, men jag tvivlar. Varför skulle de vilja offra sina liv för något de själva inte hade något att vinna på. Däremot kan tänkas att militärindustrin stödde lögnerna, och där har vi bla Rothschilds.
Är du född igår eller?? Vi som var vuxna då minns ju att just media var fulla med kritik mot GW Bush krigsplaner och de anledningar som gavs om påstådda. Liksom att det ju var ganska få länder som godkände kriget.

DÅ var GWB något av det värsta man kunde tänka sig som president. Finns fortfarande en massa dråpliga klipp på hur han snubblade på orden. Men det var ju långt innan den extremt obildade tRump. Egentligen har det ju länge varit något vajsing med GOP. Svårt att tro att detta är samma parti som leddes av Abraham Lincoln.
Fourscore and seven years ago our fathers brought forth on this continent, a new nation, conceived in Liberty, and dedicated to the proposition that all men are created equal.
http://voicesofdemocracy.umd.edu/lin...s-speech-text/
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-15 kl. 23:44.
Citera
2018-11-16, 10:09
  #8291
Medlem
Gateway Pundit:

Citat:
Breaking: Rick Scott Wins Recount, Adds 865 Votes to His Tally — Calls on Democrat Bill Nelson to Concede.
Florida elections officials announced the results from their first machine recount today in the race for US Senate.
Governor Rick Scott increased his lead over Senator Bill Nelson by 865 votes after the first recount.
This was despite the fact that Broward and Palm Beach Counties added an extra 83,000 ballots to the race 2-3 days AFTER the election.

Scott called on sore loser Bill Nelson to concede on Thursday after the recount numbers were announced, tweet:

Rick Scott @ScottforFlorida
With the statewide machine recount finished, our margin of victory has increased by nearly 1000 votes. @SenBillNelson, it’s time to admit this race is over.

Den legitimt valde senatorn i Florida, Rick Scott, utökade alltså sin ledning efter omräkning med 865 röster. Dags för Bill Nelson att medge valet förlorat.
Citera
2018-11-16, 10:14
  #8292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Gateway Pundit:

[...]

Den legitimt valde senatorn i Florida, Rick Scott, utökade alltså sin ledning efter omräkning med 865 röster. Dags för Bill Nelson att medge valet förlorat.

Men, det där är en löjligt partisk källa, och sen försöker den påstå att det är en massa olagliga röster även fast poströster ska räknas även om de inkommer efter valdagen i Florida (har hört inom veckan, men är osäker på exakt tidsram). Jag har självklart inte bevis för att allt den säger är osant eller liknande, men det är nog sunt att ta allt från Gateway Pundit med en rejäl nypa salt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback