2018-11-14, 20:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Vad tror "Q"om detta?

"Fox News stöder CNN i kampen mot Trumps beslut

Fox News gav på onsdagen sitt stöd till konkurrenten CNN:s stämning av Vita huset sedan president Donald Trump beslutat att dra in en CNN-reporters tillstånd att rapportera från Vita huset."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/fox-news-stoder-cnn-i-kampen-mot-trumps-beslut/

Fox "news" har under ett tag tillbaka nu varit kritiska mot Trump, åtminstone rörande hans hantering av nyhetsmedier.

Det hela började efter att det visade sig att bombmannen var en Trump fanatiker som hatade CNN så pass att han ville mörda folk därifrån.

De har även stöttat CNN sedan dag ett efter att vita huset slängde ut deras reporter osv.
Citera
2018-11-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det man har velat göra är att inte sätta kravet att signaturen inte skall vara identisk, vissa republikanska röstområden har krävt att signaturen ska vara så lik som möjligt eller rent av identisk.

Ingen klarar av att göra en perfekt kopia av sin egna signatur såvida de inte har en väldigt lätt signatur

Jo det var jag med på, att den däremot måste vara identisk låter osannolikt men låt gå. Du skrev "Det demokraterna vill göra är att säkra att de som röstar faktiskt är de som röstar" och jag ifrågasätter att lösningen på det problemet ska vara att lätta på kraven kring signaturen.
Citera
2018-11-14, 22:55
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Skulle du kunna vara vänlig och presentera information som styrker ditt påstående?

Om jag skulle utse någon ledare till den mest korrupta så är kronprins bin Salman bland dom sista jag skulle ange. Jag tänker snarare på individer som Emmanuel Macron, Justin Trudeau, Petro Poroshenko, Jacob Zuma, Theresa May eller "vår" egna Stefan Löfven. Listan kan göras lång...

Räcker det inte med att han köpte en tavla värd miljoner till privat bruk?
Att han fängsla halva hans familj och utpressa de på pengar? Att han mördade en journalist genom att stycka honom i ett tredje land?

MBS är korrupt och en del av zion
Citera
2018-11-14, 23:17
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag vet inte vad för köp du pratar om men har svårt att se vad det har med korruption att göra. Kronprisen kan köpa vad han vill för både sina privata tillgångar liksom kungadömets.

Citat:
Att han fängsla halva hans familj och utpressa de på pengar?
Han fängslade korrupta familjemedlemmar som använde sina förmögenheter till att finansiera terrorism. Han utpressade dom inte på några pengar, han beslagtog dom.

Av någon underlig anledning blev det mycket lugnare i Mellanöstern efter att kronprins Salman försatte Alwaleed bin Talal i husarrest och hans tillgångar frysts.

Citat:
Att han mördade en journalist genom att stycka honom i ett tredje land?
Tills att någon som helst bevis presenteras på att så har skett bör du ta det med en nypa salt. Hitintills har jag bara hört rykten.
Citera
2018-11-15, 00:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Jo det var jag med på, att den däremot måste vara identisk låter osannolikt men låt gå. Du skrev "Det demokraterna vill göra är att säkra att de som röstar faktiskt är de som röstar" och jag ifrågasätter att lösningen på det problemet ska vara att lätta på kraven kring signaturen.

Det var jag som var otydlig där, en del av det de vill få igenom är att säkra att saker som fax och epost röstande verkligen inte ignoreras utan faktiskt kontolleras så att det inte sker vid fler tillfällen än det som uppdagades i Florida nu
Citera
2018-11-15, 00:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att han fängsla halva hans familj och utpressa de på pengar? Att han mördade en journalist genom att stycka honom i ett tredje land?

MBS är korrupt och en del av zion

Glöm inte bort att han även köpte en privat yacht för en halv miljard dollar i Saudiarabiska skattepengar...Men det är inte korruption enligt Fitthora
Citera
2018-11-15, 00:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Tills att någon som helst bevis presenteras på att så har skett bör du ta det med en nypa salt. Hitintills har jag bara hört rykten.

Duger det inte med att Saudiarabien själva har erkänt att de "råkade" döda honom?
Citera
2018-11-15, 00:39
Medlem
Citat:
Det var jag som var otydlig där, en del av det de vill få igenom är att säkra att saker som fax och epost röstande verkligen inte ignoreras utan faktiskt kontolleras så att det inte sker vid fler tillfällen än det som uppdagades i Florida nu

Du menar alltså att man lättar på kraven kring signaturen för att säkra att saker som fax och epost röstande verkligen inte ignoreras? Ser inte logiken.
Citera
2018-11-15, 01:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Du menar alltså att man lättar på kraven kring signaturen för att säkra att saker som fax och epost röstande verkligen inte ignoreras? Ser inte logiken.

De vill lätta på kraven kring signarurerarna för att de är Överdrivna i dagsläget.

Ovanpå detta så vill de även höja kraven kring kontroll av rösträkmandet för att hindra att faxröstande inte sker i framtiden.
Citera
2018-11-15, 02:48
Medlem
Citat:
Duger det inte med att Saudiarabien själva har erkänt att de "råkade" döda honom?
Vad säger du om att avenatti har gripits för kvinnomisshandel!? Du säger ju att q är en bluff de blir bara mer och mer bevis för att de är en utrensning.

Roligt att msm i Sverige skriver att de är stormy Daniels advokat men inte ett ord om att han repensterade kvinnan som blev våldtagen av kavanaugh!

Vad hände med pocahontas?
Vrf ser Michelle Obama ut som en transa!?
Vart är Hillary?

Vad hände med Kim Jong Un?

Många frågor som bekräftar att du är ett vänstertroll och att q är på riktigt.
Citera
2018-11-15, 03:32
Medlem
Men... CNN och Aftonbladet är väl Fake News Media enligt en del?

Försök av Trump eller "Q" att sätta dit Avenatti med falska anklagelser.
Citera
2018-11-15, 04:41
Medlem
När kärt barn har många namn så är det ibland svårt att hålla reda på vilka idéer går under vilken term. Så den som läser detta kan gärna förklara deras tolkning om just 'Deep State'. Vilka är dessa enligt dig och vad är dess agenda?

Om vi går in lite på vad Q säger (har ej följt diskussionen under hela forumet utan enbart skumläst diverse inlägg) så menar han på att 'Deep State' skulle vara ett par människor med satanistiska drag. Detta ligger i linje med Illuminati teorin som även finns och kan tyckas inneha samma typ av tema och därav 'Kärt barn har många namn'. Under denna kategori följs även namn som Q tar upp så som Clinton, Soros, diverse amerikanska presidenter samt även 'bankfamiljen' inkluderat bland annat Rothschild, Rockenfeller och till slut kan även hemliga sällskap läggas till. Bankfamiljen samt hemliga sällskap är ingenting som JAG har sett Q ta upp, men hade inte förvånat mig att han nämner det någonstans då dessa tenderar att gå i linje med diskussionsområdet i fråga.

Låt oss gå genom lite varför Deep State (eller Illuminati/New World Order etc.) ej existerar i den mån som en del tror att det gör.

Det första problemet folk gör när det försöker förstå denna fråga är att dem lägger all fokus på det politiska istället gå genom det ideologiska. Vad har dem för ideologi? Varför har dem denna ideologi? Vart härstammar denna ideologi? Etc. För att förstå ett problem så måste man gå till roten av den och inte enbart skrapa på ytan. Att börja på ytan gör nästan alla, då det är svårt att gå i djupet redan från början. Tyvärr verkar det som att många stannar vid detta läget och fokuserar som sagt på det politiska spelet. "Oh Obama genomförde den typen av lagändring", "Trump sade detta på twitter och nu får han X och Y emot sig", "X person vart dömd för skattefusk" etc. En bra startpunkt, men vidga vyerna för att förstå helheten.

Har man kommit så långt att man försöker vidga vyerna så kan man börja fråga sig varför media, styrd av det s.k. 'deep state', ofta highlightar saker om "sig själva" så som denna länk. Är det inte lite som att skjuta sig i foten? Om dessa existerar och försöker "ta över världen" så är det väl bäst att inte gör väsen av sig, speciellt inte på ett medium som är globalt och dessutom "ägs" av dig själv.

Ett annat exempel är när Jim Carrey går in på Jimmy Kimmels show och drar upp diskussionämnet 'Illuminati' och som har fått upp en del ögon på detta diskussionsforumet, men även på andra håll. Vissa vill få att Jim Carrey försöker väcka upp en, andra tolkar klippet som hånfullt mot generella massan. Igen så har vi en amerikansk kanal, ägd av det s.k. deep state, går ut och väcker upp diskussionområdet 'Illuminati'. Jag återkommer till den idén som sades i förra styckets sista mening.

Självfallet är dessa två klipp inte på något sätt själ att tro att man kan antingen konfirmera eller dementera utifall deep state existerar eller inte. Däremot bör man ha lite varningsflaggor i den mån att man bör göra en djupare research och försöka se ljuset från båda sidorna, så att säga. Kan ni även se problemet att enbart skrapa på ytan gällande frågan? Att enbart lägga fokus på det politiska snarare än det ideologiska? För att våra tankebanor kommer före våra handlingar. Well, för det flesta i varje fall. Så man tycker att det bör vara viktigt att förstå ens tankebanor. Kan man de, kan man förstå dess handlingar, eller i varje fall ha större och bättre perspektiv på det hela.

Nu kommer säkert en del säga; "Det enda dem vill ha är pengar och makt! Inga andra motiv.". Men som Q har nämnt, och även om man går liknande konspirationsteorier, så har dessa personer en satanistisk ideologi. Då har vi delvis svarat på en av frågorna jag ställde ovan. De andra två frågorna var, Varför och vart härstammade denna ideologi ifrån. För att förstå varför, så måste man förstå vart informationen kom ifrån, hur den har presenterats till de s.k. deep state. Av min egna undersökning så tenderar folk hänvisa till forntida ideologier som börjats vid Sumerien/Babylonien. Från dessa skrifter har kommit olika typer av tolkningar, varav Zecharia Sitchin kom med en. Han menade att ett folkslag kallat 'Annunaki' kom från planeten 'Nibiru' och som en del personer tolkat som Aliens, djävulsliknande figurer etc. Vissa har hävdat att det finns liknande stories i den västerländska religionerna där forntida ord som 'Demiurge' (bland översätt till satan i princip bland visst folk) blev synonymt med Kristendomens djävul, Islams Jhinn etc. Detta har gjort att man antagit att det forntida ideologierna handlade om demologi, häxkrafter och ondskefulla tilltag varav vi får dagens idé om att det finns en deep state som har ett satanistiskt tillslag.

Från detta har det även gjorts en koppling mellan forntida skrifter samt hemliga sällskap då folk har hittat ett samband i dess texter. Vi finner till exempel i Albert Pike bok att han tillägnar stor del till 'Lucifer', något som har tolkas av Kristendomen (och folk som missat dess egentligen innebörd) till _Kristendomens ide av Satan_ då han enligt Bibeln föll. Idén om Satan hade en mycket mer filosofisk innebörd än vad många tror och var inte alls tänkt att symbolisera den idé som den senare kom att få. Dessutom kan vi även finna från Madame Blavatsky och dennes böcker att hon refererar till samma Lucifer som Albert Pike gör samtidigt som att han nämner att Satan och Lucifer är desamma. Igen, filosofisk innebörd. Ta ej detta bokstavligen om ni vill förstå dess ideologi! Så vi kan se denna typ av koppling av vad folk tror är satanism och kopplat det till hemliga sällskap då Albert Pike är en huvudfigur i den, i varje fall, amerikanska frimurarorden.

Som vi kan se så byggs teorin om deep state på en någorlunda vinglig grund när man börjar gå in i djupet på det hela. Så börja med att förstå ideologin, så kommer ni se att korthuset kommer att fallera någorlunda. Ni kommer förhoppningsvis förstå dagens situation. Varför saker är som dem är och varför viss information sprids ut och annan information inte gör det. Möjligen att jag går in på detta senare men nu börjar jag komma upp i maximalt antal ord som går att användas i ett inlägg, så låter denna information sluta här för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in