2017-11-16, 06:01
Medlem
BushwickBills avatar
Ja, man måste sålla hårt bland all info om man ska hitta guldkorn, men de finns där! Det grävs fram oerhörda mängder skit som lyfts upp i ljuset, om inget annat bör detta studeras som en journalistisk metod. Jag tycker fortfarande den här tråden ska flyttas från konspirationer till Politik Utrikes, eller åtminstone återfödas där med ändrat fokus. Pågår det en global offensiv mot korruption?

Värt att titta närmare på:
Korruptionsutrensningarna i Saudi, betydelse att flera donatörer till kända politiker i västvärlden anklagas för korruption
Farages utbrott i EU-parlamentet om Soros-köpta politiker
Uranium One, vem fick pengar för vad och hur gick försäljningen till?
Obamas Irandeal, varför skickar han flera hundra miljoner dollar till Iran innan han avgår?
Podesta group, Tonys snabba avgång
Clinton Foundation, här finns det smuts som skulle gjort vilken sophög som helst
avundsjuk
Övriga politikers foundations
Hur många organisationer finansierar egentligen Open Society i Sverige?
Varför ökar en del politikers förmögenhet långt över vad som är rimligt med endast arvode när de blir politiker?
Muellers förundersökning
Q:s autencitet

INTE värt att fokusera på:
Dolda meningar i Trumps Tweet
Titanic
Aliens
Senast redigerad av BushwickBill 2017-11-16 kl. 06:10.
Citera
2017-11-16, 07:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ja, man måste sålla hårt bland all info om man ska hitta guldkorn, men de finns där! Det grävs fram oerhörda mängder skit som lyfts upp i ljuset, om inget annat bör detta studeras som en journalistisk metod. Jag tycker fortfarande den här tråden ska flyttas från konspirationer till Politik Utrikes, eller åtminstone återfödas där med ändrat fokus. Pågår det en global offensiv mot korruption?

Värt att titta närmare på:
Korruptionsutrensningarna i Saudi, betydelse att flera donatörer till kända politiker i västvärlden anklagas för korruption
Farages utbrott i EU-parlamentet om Soros-köpta politiker
Uranium One, vem fick pengar för vad och hur gick försäljningen till?
Obamas Irandeal, varför skickar han flera hundra miljoner dollar till Iran innan han avgår?
Podesta group, Tonys snabba avgång
Clinton Foundation, här finns det smuts som skulle gjort vilken sophög som helst
avundsjuk
Övriga politikers foundations
Hur många organisationer finansierar egentligen Open Society i Sverige?
Varför ökar en del politikers förmögenhet långt över vad som är rimligt med endast arvode när de blir politiker?
Muellers förundersökning
Q:s autencitet

INTE värt att fokusera på:
Dolda meningar i Trumps Tweet
Titanic
Aliens

Majoriteten av dessa trådar finns redan och pengarna till Iran var iranska frysta pengar, med andra ord Irans egna så inget märkvärdigt
Citera
2017-11-16, 07:23
Medlem
Trump upprepar stor bokstav i ordet Failing när han gör samma uppdatering på Facebook.

Slump?
Samma stavningsprogram som gjorde exakt samma fel?

Självklart inte!

https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/10160159289545725/
Citera
2017-11-16, 07:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
(1) Lite likt vad som hände med resterna av tvillingtornen. De samlades ihop och dumpades i Kina för att förstöras utan en ordentlig undersökning av dem trots att folk nämnde explosioner.
De samlades ihop - sorterades och undersöktes minutiöst på Fresh Kills Landfill och såldes därefter på auktion till högstbjudande. Mycket gick till olika asiatiska länder, mycket gick först till amerikanska köpare som sedan också sålde det vidare eftersom det var svårt att hitta amerikanska smältverk som var villiga att hantera just resterna efter WTC.

Fråga: Vad verkar fiffigast om man vill dölja ett insiderbrott?
a) Sälj allt materialet till vilken främmande makt som helst i hela världen som är villig att betala och därefter fri att undersöka och göra vad de vill med resterna?

eller
b) Röj undan eventuella spår själv..

Citat:
(2) Till och med Saddam Husseins och Moammar Ghadaffis döda kroppar, eller i alla fall ansikten, visades upp för allmänheten trots att de inte ansågs vara lika stora "fiender till mänskligheten".
Och vad har det hjälpt? Det har i alla fall inte stoppat konspirationsteorierna om att de skulle vara vid liv fortfarande..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-11-16 kl. 07:33.
Citera
2017-11-16, 07:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Trump upprepar stor bokstav i ordet Failing när han gör samma uppdatering på Facebook.

Slump?
Samma stavningsprogram som gjorde exakt samma fel?

Självklart inte!

https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/10160159289545725/

Troligen försöker han göra det (the Failing New York Times) till ett begrepp..
Troligen försöker han INTE skicka kodade meddelanden till utomjordlingar.
Citera
2017-11-16, 07:35
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Majoriteten av dessa trådar finns redan och pengarna till Iran var iranska frysta pengar, med andra ord Irans egna så inget märkvärdigt

Men det intressanta är inte huruvida det diskuteras isolerat utan om det finns en koppling. Enligt mig finns det exempelvis en tydlig sådan mellan Clinton Foundation och KSA som bör utredas och jag tror man missar det om man hela tiden ska starta trådar och isolera ämne. Detta är för mig inte en konspiration utan hederlig grävjournalistik och vår demokratiska rätt, att leta kopplingar där det är troligt att de finns är något som måste göras.

Angående Iran så finns det inget bevis på någonting, så din övertygelse kommer från att du köpt Obamaadministrationens påstående rakt av. Eftersom ingen annan verkar veta hur det gått till bör stenen lyftas på, så fungerar det i en demokrati.
Citera
2017-11-16, 07:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men det intressanta är inte huruvida det diskuteras isolerat utan om det finns en koppling. Enligt mig finns det exempelvis en tydlig sådan mellan Clinton Foundation och KSA som bör utredas och jag tror man missar det om man hela tiden ska starta trådar och isolera ämne. Detta är för mig inte en konspiration utan hederlig grävjournalistik och vår demokratiska rätt, att leta kopplingar där det är troligt att de finns är något som måste göras.

Angående Iran så finns det inget bevis på någonting, så din övertygelse kommer från att du köpt Obamaadministrationens påstående rakt av. Eftersom ingen annan verkar veta hur det gått till bör stenen lyftas på, så fungerar det i en demokrati.

Bevisen för Irans frysta pengar finns väldokumenterat sedan de vart frysta...det är inte första gången en nation får pengar frysta heller...

Upp till bevis helt enkelt att man tog amerikanska pengar och gav till Iran
Citera
2017-11-16, 07:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Är inte det en nästan ordagrann definition av rotande i konspirationsteorier?
Konspirationsteorier behöver ju inte vara "otroliga" eller fanstastiskt långsökta, det är bara i det här forumet de oftast är det...
Citera
2017-11-16, 07:57
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är inte det en nästan ordagrann definition av rotande i konspirationsteorier?
Konspirationsteorier behöver ju inte vara "otroliga" eller fanstastiskt långsökta, det är bara i det här forumet de oftast är det...

Så alla journalister är i princip konspirationsteoretiker då? Jag vet inte vad jag tycker om det, finns väl ändå en poäng i att särskilja teorier om Aliens och lobbyism. Konspirationsteori blir ett väldigt brett koncept och eftersom det inte används för att beskriva hederlig journalistik av gemene man undrar jag om det är så klokt att propsa på det.

Men du kanske har rätt.
Citera
2017-11-16, 08:31
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Bevisen för Irans frysta pengar finns väldokumenterat sedan de vart frysta...det är inte första gången en nation får pengar frysta heller...

Upp till bevis helt enkelt att man tog amerikanska pengar och gav till Iran

Okej, vi antar att du har rätt, pengarna till Iran skickades helt lagligt och har inte något med någonting annat att göra än vapendealen på 70-talet. Detta verkar ju inte Republikanerna vara övertygad om men jag har inga problem att anta att det är korrekt. Resterande punkter då, har du något att tillägga även där? Kan det vara värt att kolla närmare på och kanske koppla ihop händelser med varandra eller är det bara konspirationer?
Citera
2017-11-16, 08:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så alla journalister är i princip konspirationsteoretiker då? Jag vet inte vad jag tycker om det, finns väl ändå en poäng i att särskilja teorier om Aliens och lobbyism. Konspirationsteori blir ett väldigt brett koncept och eftersom det inte används för att beskriva hederlig journalistik av gemene man undrar jag om det är så klokt att propsa på det.

Men du kanske har rätt.

Journalister vet jag inte - det finns väl knappt någon undersökande journalistik kvar idag? Och de som finns, t.ex vissa tv-program, kräver nog rätt mycket bevis och fakta innan de lägger tid och pengar på ett avslöjande..
En konspirationsteoretiker drivs väl dessutom av oro mer än av en arbetsuppgift även om det idag finns allt fler som utnyttjar fenomenet och gör det till sitt arbete. Men det är svårdefinierat - David Icke t.ex. skulle jag definitivt påstå är en konspirationsteoretiker även fast han lever på det också.,.
Äh jag vet inte heller :-)
Citera
2017-11-16, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag har inget större problem med judarnas religion som sådan, det är mest deras lögner jag har problem med. Jag respekterar dock judars nationalism och vissa vill ju kalla sådant sionism så det är inte något jag nödvändigtvis är emot, det beror på vad man lägger in i begreppet sionism. Det råder ingen konsensus om det så jag föredrar att inte använda begreppet sionism.

Det som var intressant i Donald Trumps tal igår var att han redan i inledningen av talet pratade om USA:s obrytbara band till Israel.

Man undrar liksom varför just detta lilla land är så oerhört viktigt för USA. Det finns ju inget annat land som de gullar med lika mycket. Inte ens deras engelskspråkiga grannar.

Trump gör en del bra saker, men om han inte slutar att favorisera ett visst land som dessutom upprepade gånger har brutit mot internationell rätt, så har han ingen trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in