2017-12-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm0243

Är det detta om national emergency du menar?

Det där är den andra, om att förverka egendom av personer som gjort sig skyldiga till "human rights abuse".

Den första executive order ger trump emergency powers i 90 dagar och han kan runda det civila rättssystemet genom att lagföra personer i militärdomstolar, och sedan förverka deras egendom om dom döms...

Ganska likt SA här tycker jag allt
Citera
2017-12-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja men om du bemödade dig med att läsa igenom bjäfset så är det ju kopia på executive ordern som trump signerat, finns bäl också på WH hemsida någonstans då den ärnoffebtlig handling

Japp, ligger på vita husets hemsida men det har ju inte levererats via svensk media så det finns inte.

Jag tycker det har nyhetsvärde att usa fryser tillgångar för internationellt kriminella som de ser så allvarligt att de utlyser nödläge för att säkra stabiliteten i landet men det verkar bara vara jag för jag har inte sett det i svensk media.

Eller har jag missat en notis på sidan 12 i en obskyr politisk tidning som endast finns i pappersupplaga?

Nå, är kanske bara jag som överreagerar på detta, vanlig handling i usa så det rapporteras inte annat än i lokaltidningar, ungefär som inbrott och rån eller bilstöld här..
Citera
2017-12-26, 10:38
Medlem
Angående hemlig kommunikationskanal vs öppen.

Här tänker jag BBC under andra världskriget, meddelanden över radio till motståndsrörelsen i europa.

Trumpsidan har systemet emot sig, tidningar, cia , fbi, nsa och halva etablisemanget.

Är ju otroligt slugt att skicka kodade meddelanden via 4chan.
Allt som behöver kommuniceras är ju sidan dom skall läsa.

Den andra typen av meddelanden är bekräftelserna att dom är på rätt sida. De medsvurnas kontakt säger att trump kommer skriva detta och så gör han det, signalvärdet skall nog inte underskattas. Är nog svårt att veta vem man kan lita på i en sån här soppa.
Citera
2017-12-26, 20:15
Medlem
Om ni går in på de twitter jag länkat till flera gånger så är det senaste att flera mindre jetplan gått mot Guantanamo med eskortflyg.

Inget bekräftat men många som håller tummarna
Citera
2017-12-27, 10:55
Moderator
Länkpost raderad. Länkar är bra som stöd till argument, men att bara posta länkar utan att förklara vad den innehåller eller vad det är tänkt att sägas med den är inte tillåtet. Länkar har en förmåga att dö och då blir diskussionen omöjlig att följa.
Läs detta: (FB) VIKTIGT Läs innan du postar i Konspirationsforumet!

/Moderator
Citera
2017-12-27, 11:44
Medlem
Christine Teigen, modell tydligen, satt på ett flygplan från Los Angeles till Tokyo. Efter fyra timmar vänder planet och flyger tillbaka. Det anges att en passagerare har boardat med fel biljett. Kul.

Min tolkning: Skådespelaren James Franco med sällskap försökte lämna USA på ett kommersiellt flyg. JF är en ny medlem av cabal. Han blev förgylld för en tid sedan.

CT är ombord med uppdrag att dokumentera händelsen och berätta för världen vad som händer, eftersom medierna inte annars är intresserade. Men när en modell twittrar måste medierna göra det.

När planet kommit hem igen kvarhålls fyra personer. Alla passagerare som varit i kontakt med de fyra kvarhållna personerna intervjuas av myndigheter och tvingas skriva på en NDA.

Att det är JF som gripits bekräftas av att CT nämner honom i en bisats.

-Vad tror ni om det? Jag lämnar inga länkar men ni kan leta upp CFs twitter om ni vill se själva.
Citera
2017-12-27, 12:27
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Angående hemlig kommunikationskanal vs öppen.

Här tänker jag BBC under andra världskriget, meddelanden över radio till motståndsrörelsen i europa.

Trumpsidan har systemet emot sig, tidningar, cia , fbi, nsa och halva etablisemanget.

Är ju otroligt slugt att skicka kodade meddelanden via 4chan.
Allt som behöver kommuniceras är ju sidan dom skall läsa.

Den andra typen av meddelanden är bekräftelserna att dom är på rätt sida. De medsvurnas kontakt säger att trump kommer skriva detta och så gör han det, signalvärdet skall nog inte underskattas. Är nog svårt att veta vem man kan lita på i en sån här soppa.

Det är onekligen ett smart sätt. Riktad kommunikation kan spåras, framför allt till mottagaren.
Du kanske inte kan knäcka kryptot, men du kan se vem som kommunicerar med vem och när, göra trafikanalyser och så vidare.

Att använda 4chan är lika smart i dag, som det var av BBC att använda rundradion under ww2.
Citera
2017-12-27, 13:25
Medlem
JF: Raggar på 17-åring flicka. "Är lite bög". Förgylld. Retweetar påven.
Citera
2017-12-27, 13:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
JF: Raggar på 17-åring flicka. "Är lite bög". Förgylld. Retweetar påven.

Christine Teigen (om det är henne du menar) är inte 17, hon är 32 år.
Förklara gärna vad du menar med cabal, förgylld samt källa på att JF genomgått detta..
James Franco har inte haft Twitter sedan 2011 vad jag kan se så det verkar inte troligt att han retweetar påven - för övrigt är han väl av judisk börd...

Ingenting utöver din fantasi tyder på att James Franco var med på flygplanet, detta är vad hon skrev:
Still on the plane. Starting to get a little...as james franco in spring breakers would say... spicious
Citera
2017-12-27, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Christine Teigen (om det är henne du menar) är inte 17, hon är 32 år.
Förklara gärna vad du menar med cabal, förgylld samt källa på att JF genomgått detta..
James Franco har inte haft Twitter sedan 2011 vad jag kan se så det verkar inte troligt att han retweetar påven - för övrigt är han väl av judisk börd...

Ingenting utöver din fantasi tyder på att James Franco var med på flygplanet, detta är vad hon skrev:
Still on the plane. Starting to get a little...as james franco in spring breakers would say... spicious

17-åringen var nån annan som dök upp när jag sökte på JF och pedophile. Strunt i det.

En kul grej är att i Qs meddelanden angående flighten står det bland annat "floor is yours". CT fick alltså en inbjudan att tala till världen.

Q har tidigare frågat vad det innebär att vara förgylld. Förgylld innebär att man inte är infödd utan nyupptagen i cabal. Sök på JF och gold.

Cabalen bryr sig inte om religion eller parti. I toppen skiter man i sånt meningslös tjafs.
Citera
2017-12-27, 15:41
Medlem
Lilabanans avatar
Det här var intressant ett tag, men seriöst nu, i en månad har den här Q hållit på. Han är säkert någon typ utav "insider" Men allt det här är ju en myckrt väl utförd LARP. Den är för att folk inte ska tänka på att Trumps politik i MÖ är en växel upp från Obamas. Flera växlar.
Citera
2017-12-27, 17:28
Medlem
Netanyahu kommer att förhöras ang korruption...

http://www.jpost.com/Israel-News/Former-police-adviser-Netanyahu-indictments-will-be-earth-shattering-519970
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in