2018-05-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag kritiserar inte direkt Q followers, jag tror inte ni följer "Q" av någon slags Evil Agenda, tvärtom.
Det du kallar "hemmasnickrade beviskedjor" är research bortom vad Mainstream Mockingbird Media förmedlar. (Eller "Qanon" och Co för den delen)

Ja det är något väldigt annorlunda med Qanon, dom har nått väldigt brett med sitt budskap, conspiracy fact eller hur det nu brukar skrivas, dom är trovärdiga.

Detta är ju saker som går tillbaka till PizzaGate, FBI tog Weiners dator, den judiska pedofilen hon är gift med. Inga gripande har gjort och detta var oktober 2016.
(Weiner är väl gripen iofs).

Och det var väl därför jag skrev någonstans att vi sannolikt kommer sitta och bråka om Q vara eller icke vara när Trump blivit omvald.

Allt hittills är ju insinuationer, personer som säger sig ha sett något.
Tyvärr har Q boxat in detta lite iom. att han skriver att detta är för fruktansvärt för att visa...

Det enda som skulle kunna bli en ordentlig bensindunk på glöden är filmer som dom beskrivs som fanns på Huma dator eller att högdjur finns med bland indictments.

Lite som när pöbeln i paris förstår att dom kan gå bärsärk i slottet, det behövs en trigger och en fin pedofilm med HRC eller BO skulle sannolikt duga
Citera
2018-05-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Fast du beskrev franska revolutionen, ryska revolutionen och Jugoslaviska inbördeskriget tillsammans med specifikt militärkupper. Ingen av dessa var militärkupper. Det skrev du bara ditt i brist på argument och för att förstärka ditt påstående.

Nej det gör det inte. På 2000-talet ca 5 om året, så gott som alla i instabila 3-världen länder med svag stat/institutioner. Knappast något som att riskerar att hända i Usa, sett till historiken m.a.o.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_coups_d%27%C3%A9tat_and_coup_attempts

Portugal hade militärkupp 1926, knappast modern tid, och Portugal var vid tillfället långt ifrån en stabil republik.
Grekland var 1967 och följderna av inbördeskriget efter WW2. Inte heller modern tid eller stabil stat.
Spanien hade ett kuppförsök 1981 av ett gäng officerare vilket slogs ner på en dag.

Så släng dig inte med påhittad fakta eller att du känner nog att det är så här. Finns inga belägg för att marinkåren eller armén stödjer Trump på ett sett att han skulle kunna nyttja dem till en kupp. Eller att en militärkupp ens skulle vara genomförbart i Usa. Speciellt inte med tanke på politiskt, demografiskt och geografiskt belägenhet.

God ton tack!

Vi kan ju iofs gå en runda till, här har du pågående konflikter just nu, mest inbördeskrig, 26 till antalet.
https://www.etc.se/utrikes/har-ar-varldens-allvarligaste-konflikter?sida=1

För att sammanfatta lite,
-Du försöker påvisa att det inte finns en risk för revolution militärkupp i USA.
-Jag visar på ett antal länder där det hänt historiskt, upp till Ukraina idag.
-Du tycker inte att någon ligger tillräckligt nära i tid eller skulle passa in på USA

Ursäkta att jag bryter god ton När det gäller Portugal kan du fan dra åt helskotta, 1974 reste sig ju folket och gjorde revolution mot en militärdiktatur, det är ju PRECIS det jag menar kan hända. Du väljer att läsa det som 1926 när militären tog makten. Om jag nu råkade slarva med tangenterna och skrev militärkupp så behöver du väl inte med flit feltolka det. Slut rant.

Tror jag på en militärkupp i USA - Nej
Tror jag på en folklig revolution i USA - Nej
Tror jag på en riktig jävla purge av Trump - Kanske (och hoppas)
Tror jag på en fete-psyops där trump kommer bli ännu värre - Kanske.

Då vet du var jag står i frågan.
Citera
2018-05-17, 14:52
Medlem
Det spelar sällan någon roll hur rätt man har, det är hur man lägger fram det som är avgörande, våldtagna kvinnor som inte blir trodda till exempel.

Alla härinne kan nog hålla med om att Qanon movement är i en annan division och intresset verkar öka närmast exponentiellt och har spridit sig utanför red necks i usa till breda lager och internationellt.

Kollar ni tillbaka i tråden var jag inne innan jul och runt årsskiftet och sen tappade jag sugen när HRC och BO inte skickades till Guantanamo.

Nu har detta fångat mitt intresse igen efter NK och Iran.

Vad är det då som gör det intressant - jo att det händer saker utanför det vanliga narrativet, någonting står ut.

Att det är skenande korruption, maktmissbruk, trafficking, kriminella kontakter, pedofili och mer bland de som kan för att dom har makt, pengar eller styrkan är väl ett faktum, det tror jag inte vi behöver diskutera här.

Ibland tar Qanon förnekarna till så dom spricker och hävdar att världen är paradiset och Qanon stödjarna att alla män är pedofiler, eller liknande.

Kan man enas om ovan baslinje och att det sannolikt finns MYCKET djävulstyg i de högre skikten i USA vore bra (eftersom vi nu pratar USA) för jag börjar bli lite trött på att vissa hävdar att HRC inte skulle ha gjort något av ovan rikebarns-dygder. För att ta sig dit hon är idag har hon sålt sin själ (bildligt talat) och samma med BO. Men Trump har gjort precis samma sak.

Går man då vidare så är egentligen det som Qanon påstår inte något direkt revolutionerande, närmast obekräftade fakta eller nåt.

Det vi som inte vet något vill se är ju bevisen och det har vi inga.

En sak som Qanon återkommer och som jag tror är sann är att HRC inte skulle kunna förlora och att det var det man sålde in medlemskapet med. Du gör all skit vi ber dig, du blir kompenserad och får en plats vid bordet, du kan inte åka dit för vi har riggat systemet. Det är en sluten grupp som har kunnat göra vad dom vill.

Tänk här på alla som genom åren anklagat good old Bill C för våldtäkt och han har så vitt jag vet aldrig åkt dit, frikort. (att dom alla skulle ljuga tror jag inte en sekund på).

vi får se, Qanon har mitt intresse ett tag till
Citera
2018-05-17, 15:13
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
God ton tack!

Vi kan ju iofs gå en runda till, här har du pågående konflikter just nu, mest inbördeskrig, 26 till antalet.
https://www.etc.se/utrikes/har-ar-varldens-allvarligaste-konflikter?sida=1

Återigen, du pratade ju initialt om militärkupper. Först efter mina svar som du breddat det till inbördeskrig. I brist på underlag till ditt påstående.

Citat:
För att sammanfatta lite,
-Du försöker påvisa att det inte finns en risk för revolution militärkupp i USA.

Har jag aldrig sagt. Men inte enligt den historiska kontext du lägger ut, nej.

Citat:
-Jag visar på ett antal länder där det hänt historiskt, upp till Ukraina idag..

Ukraina har inte haft någon militärkupp i närstående tid. Sluta blanda in andra typer av konflikter lite som du själv behagar.

Citat:
-Du tycker inte att någon ligger tillräckligt nära i tid eller skulle passa in på USA

Med militärkupper, nej. Helt rätt.

Citat:
Ursäkta att jag bryter god ton När det gäller Portugal kan du fan dra åt helskotta, 1974 reste sig ju folket och gjorde revolution mot en militärdiktatur, det är ju PRECIS det jag menar kan hända. Du väljer att läsa det som 1926 när militären tog makten. Om jag nu råkade slarva med tangenterna och skrev militärkupp så behöver du väl inte med flit feltolka det. Slut rant.

Återigen, nej. Rant:a bäst du vill. 1974 var en folklig revolt emot militärjuntan som i sin tur tillkommit genom militärkupp. Håll isär begreppen så kan vi ha en diskussion på gemensamma premisser sen.

Det är redan ett problem i denna tråd med folk som slänger sig med fakta och begrepp lite som det passar dem. Och det får man väl göra om man vill. Men det går inte att föra en gemensam diskussion om alla tillämpar egna individuella regler för hur den ska föras. Samt att du kommer med direkta fel.

Tycker du jag är irriterande och dum som tjatar och påpekar (som många andra här inne tycker att vi skeptiker är)? Well, för oss är det lika irriterande och dumt med ovanstående missgrepp.

Tror på riktigt vi alla kan enas i en intressant diskussion om Q, även om vi tycker diametralt olika, om vi håller oss till saklighet och påvisbar fakta. Men det återstår ännu att se...
Citera
2018-05-17, 15:21
Medlem
Verkar som Kim blivit sur och vill ställa in mötet med Trump
Citera
2018-05-17, 15:25
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Att det är skenande korruption, maktmissbruk, trafficking, kriminella kontakter, pedofili och mer bland de som kan för att dom har makt, pengar eller styrkan är väl ett faktum, det tror jag inte vi behöver diskutera här.

Att det förekommer korruption, maktmissbruk, trafficking, kriminella kontakter, pedofili m.m. även inom de grupper som besitter makten är inte så konstigt. De är i slutändan människor med alla dess brister precis som vi andra. Du får dock komma med ett bevis till att det skulle vara skenande, annars läggar jag det till högen med tyckande/"känner att det är så"/obevisbart trams.

Citat:
Kan man enas om ovan baslinje och att det sannolikt finns MYCKET djävulstyg i de högre skikten i USA vore bra (eftersom vi nu pratar USA) för jag börjar bli lite trött på att vissa hävdar att HRC inte skulle ha gjort något av ovan rikebarns-dygder. För att ta sig dit hon är idag har hon sålt sin själ (bildligt talat) och samma med BO. Men Trump har gjort precis samma sak..

Ett påstående du känner är rätt eller finns det bevis? Annars är det svårt att finna en gemensam baslinje.

Citat:
Tänk här på alla som genom åren anklagat good old Bill C för våldtäkt och han har så vitt jag vet aldrig åkt dit, frikort. (att dom alla skulle ljuga tror jag inte en sekund på).

Nähä? Och om du inte tror på det så kan det ju inte stämma? Kan ju vara så att han inte åkt dit för våldtäckt pga. att han inte begått någon? (ingen av oss vet).
Annars gäller ju även oskyldigt tillsdess motsatsen bevisad i en rättsstat. Oavsett vad du tycker. Vilket så klart även gäller Trump.
Citera
2018-05-17, 15:44
Medlem
Danjäl,

Nu har jag inte lärt mig att citera flera kommentarer ännu...

Så här började vår diskussion med mitt inlägg,
Biten i fetstil, var det inte det dom planerade att göra med NK och Iran, kärnvapenkrig?
Jag håller egentligen med dig i sak, tex. rotschilds har ju flutit ovanpå allt de senaste 500 åren så varför skulle det ändras helt plötsligt
Dock så är ju det eliten fruktar allra mest att folket reser sig tillsammans, då är dom körda.
Brukar behövas en 3 part som instigerare upproret, lite som alla färgrevolutionerna, och det kan ju alltid tänkas att Q är den som häller bensin på glöden denna gång?
EDIT: en sådan dunk bensin skulle nog kunna vara Humas insurance file om den är i närheten av vad som beskrivs...
EDIT2: det som eliten fruktar ännu mer än en folklig resning är en militärkupp och Trump skall ju enligt vissa ha militären med sig i form av Marinkåren.

Du har alltså kommenterat ett inlägg som lyfter fram militärkupp, folklig resning, uppror, något som kan få USAs styrande elit (eller kalla det vad fan du vill) på fall. Min poäng var om makten i USA är rädda för att fällas.

Din kommentar nedan är inkorrekt,
Återigen, du pratade ju initialt om militärkupper. Först efter mina svar som du breddat det till inbördeskrig. I brist på underlag till ditt påstående.

Nu blir det ju bara så att du säger emot allt jag skriver oberoende av vad det är
Citera
2018-05-17, 15:51
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Danjäl,

Biten i fetstil, var det inte det dom planerade att göra med NK och Iran, kärnvapenkrig?
Jag håller egentligen med dig i sak, tex. rotschilds har ju flutit ovanpå allt de senaste 500 åren så varför skulle det ändras helt plötsligt
Dock så är ju det eliten fruktar allra mest att folket reser sig tillsammans, då är dom körda.
Brukar behövas en 3 part som instigerare upproret, lite som alla färgrevolutionerna, och det kan ju alltid tänkas att Q är den som häller bensin på glöden denna gång?
EDIT: en sådan dunk bensin skulle nog kunna vara Humas insurance file om den är i närheten av vad som beskrivs...
EDIT2: det som eliten fruktar ännu mer än en folklig resning är en militärkupp och Trump skall ju enligt vissa ha militären med sig i form av Marinkåren.

Du har alltså kommenterat ett inlägg som lyfter fram militärkupp, folklig resning, uppror, något som kan få USAs styrande elit (eller kalla det vad fan du vill) på fall. Min poäng var om makten i USA är rädda för att fällas.

Nu blir det ju bara så att du säger emot allt jag skriver oberoende av vad det är

Nej, säger inte emot för att säga emot eller för att det är just du. Vad jag initialt replikerade var att Trump skulle ha med sig marinkåren och att denna skulle kunna utföra en militärkupp. Det är alltså sättet du uttrycker dig på som jag vände mig emot. Det finns ingen belägg för att Trump skulle "ha med sig" marinkåren på det sätt som du beskrev.

Men kan köpa att det finns ett visst mått av semantik i detta och att vi inte behöver tjöta vidare om just militärkupper. Finns så mycket andra dåligt underbyggda påståenden från Q och hans anhang att dissekera
Citera
2018-05-17, 16:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Danjäl,

Jag fattar inte varför Trump skulle leda en militärkupp - vem är det han ska avsätta - sig själv?
Citera
2018-05-18, 00:43
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Arbetarbroder
Nej, snälla du, ingen frimurarloge har tagit upp någon kamp mot Deep State - här får du fan lita på mig som jag vore självaste Qanon.
Vilka tror du Deep State är?
(..och vad tror du frimurare är?)

Jag har en ganska god uppfattning om vad frimurare är och vilken typ av människor som blir upptagna
Som jag skrev så finns det loger som avvikit lite från grundtanken och många loger som kastats ut från grandloge men som fortfarande titulerar sig frimurare.
Utan att veta vilken loge han är i så kan jag inte spekulera.

Whitehats beskrivs som en grupp som vill göra rätt i samhället, dom goda, som går efter korruptionen i administration/regering.

I teorin så skulle du i en frimurarloge ha en grupp liknande whitehats som sitter på bättre positioner i samhället, dom är inte miljardärerna eller stureplanskillarna, dom är de som är stolta över sin yrkesroll och duktiga inom sitt område och ofta chefer.

Med all respekt, med det är inte så frimureri fungerar och vilken lodge man tillhör är egentligen oväsentligt, det är ingen större skillnad på dem.
Ska man beskriva dem enkelt så tänk som vilket gäng som helst, Crips, M-13 osv. Masons har sina handsymboler och sin styrning och de har betydligt mer makt i samhället då de suger åt sig personer som Trump, Kushner "samhällets elit". Som en slags judisk kyrka kan man säga.

I grund och botten är de luciferianer som snarare bygger den nya världsordningen än kämpar mot den.
Citera
2018-05-18, 15:16
Medlem
Citat:
Verkar som Kim blivit sur och vill ställa in mötet med Trump

Q sa att det var osant. Brist på både källa och citat. Inte vet jag men kolla in detta:

https://i.redd.it/x67zp6qmtly01.jpg

Jävligt skön skröna oavsett sanningshalt
Citera
2018-05-19, 00:06
Medlem
maskerades avatar
försökte följa denna q när han började men det är för mycket att hålla koll på. är det något specifikt som han har sagt som verkligen har hänt efter han sagt det? alternativt, finns det någon vänlig själ som kan ge en sammanfattning på allt som hänt med Q senaste tre månaderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in