2018-05-16, 15:40
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nu tänkte jag väl på USA i första hand.

Ja hur välte dom Ukraina, Franska revolutionen, militärkupper i 3e världen, ryska revolutionen, jugoslavienkriget, du får en ganska vanlig företeelse att låta som en omöjlighet

Nu blandar du hej vilt här för att få fram en konstruerad poäng; folkliga uppror med militärkupper och inbördeskrig, dessutom under ett tidsspann av 200+ år med alla dess skilda förutsättningar.

Du sa ju själv "militären... i form av Marinkåren". Och det var vad jag svarade på.
Citera
2018-05-16, 15:43
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
"Ytterst lokal"
Ilskan är mycket stor och omfattande, att folk inte sätter sig in i hur olika grupper jobbar är något helt annat. "Rörelsen" är gigantisk och då tänker jag på de som vill få bort korruptionen

Gör dig inte dum, det är knappast en mycket stor och omfattande ilska över Huma världen över. Inte ens i Usa (möjligen i konservativa- och alt-right rörelser) , vilket ändå inte var det jag svarade på.
Citera
2018-05-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Gör dig inte dum, det är knappast en mycket stor och omfattande ilska över Huma världen över. Inte ens i Usa (möjligen i konservativa- och alt-right rörelser) , vilket ändå inte var det jag svarade på.

Varför är du dum? Skribeten du svarade pratade om "eliten", inte Huma
Citera
2018-05-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
I slutet av 1700-talet skulle jag säga att monarken hade en stark eller absolut makt i de flesta nationer, samtidigt så fanns adels makt kvar som ofta var i konflikt med monarken och så har vi den framväxande borgarklassen som blev allt viktigare. Kyrkan hade tappat makt i och med reformationen och sedemera upplysningsideerna men hade kvar ett visst stöd från de katolska monarkerna i Frankrike och Österrike bl.a.

Det är väl kortfattat min bild av den politiska maktfördelningen då.

Idag så är monarkin störtad överallt i enlighet med frimurarnas filosofi och istället gav de oss demokrati som jag skulle säga inte är något annat än elitens manipulation av folket, dvs oligarki.

Den katolska kyrkans makt är idag nästan obefintlig efter ett drygt sekel av sekularisering och urholkande av traditionell moral. Vatikanen har varken sitt eget land längre eller sina historiska allierade (Spanien, Frankrike, Österrike).

Låt mig nu höra, om du försöker säga att allt som hänt sen 1700-talet är Vatikanens verk, vad är det som får dig att tro detta? För det låter helt obegripligt hur Vatikanen skulle ha tjänat på den utvecklingen som skett.

Fetstil upp.

Dom är fodrings ägare til USA's statsskuld som nu är på över 21 trilliarder. Finns det någon annan som ens är i närheten av att äga så mycket pengar?
Jag ser du försöker det är bra. Du kan kolla in den här linken och sy ihop den med den kunskap du readan har, saker är inte så svåra att se, när man väl kan.
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_globalelite177.htm
Citera
2018-05-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonar242
Suck, ännu fler som inte vet hur igenkänningstecken inom ordenssällskap fungerar. Läs (FB) Idag använda tecken för frimurare att känna igen varandra

Jag lämnar diskussionen om frimurarna.
Citera
2018-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Nu blandar du hej vilt här för att få fram en konstruerad poäng; folkliga uppror med militärkupper och inbördeskrig, dessutom under ett tidsspann av 200+ år med alla dess skilda förutsättningar.

Du sa ju själv "militären... i form av Marinkåren". Och det var vad jag svarade på.

Blandar hej vilt? i hur många länder har dom inte haft en militärkupp där gardet/jägarna/presidentgardet eller vad fan som helst tagit täten.

Nu var det inte det jag menade utan försöker bara visa på att det sker HELA TIDEN militärkupper och revolutioner runtom i världen och att det mycket väl också kan ske i USA. Jag GISSAR att eliten är rädd för en militärkupp/folklig resning för dom brukar antingen fly eller dö.

Vi kan ju fortsätta med i modern tid, Spanien, Grekland och Portugal när det gäller militärkupper.
Gå tillbaka lite längre och du hade inbördeskrig i finland fast där får jag medge att det var ett tag sen...
Citera
2018-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Fetstil ovan,

Yes det ser jag som det farliga i allt detta och tror nog också att det är vad Arbetarbroder, danjäl och Snake egentligen menar, visst kanske Trump och hans administration rensar ut ett genomkorrupt system men ersätter det bara med ett annat, mer av samma.

Historiskt sett är det inte ofta det blivit bättre, ofta blir det sämre i det vacuum som uppstår, Libyen och Irak är väl två jädrigt bra exempel tillsammans med Ukraina.

Det är här 3 part kommer in, den som instigerar upproret/revolutionen, har dom goda intentioner.

Enda sättet detta kan fungera på är om det finns tillräckligt många whitehats att fylla de tomma positionerna med och man får väl hoppas att dom sedan JFK assassination sysslat med att kartlägga whitehats?
Man behöver ju inte vara med i konspirationen för att bli godkänd.

Ja exakt, det är det som är faran. Därför måste man i detta läga när allt ryks upp vara med på banan. MAN MÅSTE HA EN KLAR BILD över vad man vill så att man inte står där med mindre yttringsfrihet eller religionsfrihet eller annan typ av frihet. Och därav är det inte mer en riktigt att så många som möjligt har ett ord med i utveklingen. Detta är kanske sista gången en sådan möjlighet öppnar sig. Man måste DÄRFÖR följa med i svängarna och helst styra, det är att ta ansvar. Ansvar är nått som alla innehar i allafall för sitt när område. Jag personligen tycker att man bör övergå till att vara autonoma städer. Jag gillar inte länder, jag gillar heller inte nått av de styrande former som finns nu, utom möjligen det som finns i Sveitz ..fast inte helt. Jag tycker i princip inte att man ska låta få bestämma över många oavsätt om det är under demokratiska former. Människor har ansvar för sitt närområde, det vill säga att det som ska gälla i Stockholm gäller för Stockholm å inte för Malmö eller Umeå, det får dom bestämma. Sen finns det såklart Universiellt gundläggande rättigheter. Men dessa innfattar bara rätt till liv trygghet osv. som gäller i alla städer. Men först måste ju folk vakna till lite..
Citera
2018-05-16, 21:04
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Varför är du dum? Skribeten du svarade pratade om "eliten", inte Huma

Nej. Arficanized skrev:

Citat:
EDIT: en sådan dunk bensin skulle nog kunna vara Humas insurance file om den är i närheten av vad som beskrivs....
Citera
2018-05-16, 21:28
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Blandar hej vilt? i hur många länder har dom inte haft en militärkupp där gardet/jägarna/presidentgardet eller vad fan som helst tagit täten.

Fast du beskrev franska revolutionen, ryska revolutionen och Jugoslaviska inbördeskriget tillsammans med specifikt militärkupper. Ingen av dessa var militärkupper. Det skrev du bara ditt i brist på argument och för att förstärka ditt påstående.

Citat:
Nu var det inte det jag menade utan försöker bara visa på att det sker HELA TIDEN militärkupper och revolutioner runtom i världen och att det mycket väl också kan ske i USA. Jag GISSAR att eliten är rädd för en militärkupp/folklig resning för dom brukar antingen fly eller dö.

Nej det gör det inte. På 2000-talet ca 5 om året, så gott som alla i instabila 3-världen länder med svag stat/institutioner. Knappast något som att riskerar att hända i Usa, sett till historiken m.a.o.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_coups_d%27%C3%A9tat_and_coup_attempts

Citat:
Vi kan ju fortsätta med i modern tid, Spanien, Grekland och Portugal när det gäller militärkupper.
Gå tillbaka lite längre och du hade inbördeskrig i finland fast där får jag medge att det var ett tag sen...

Portugal hade militärkupp 1926, knappast modern tid, och Portugal var vid tillfället långt ifrån en stabil republik.
Grekland var 1967 och följderna av inbördeskriget efter WW2. Inte heller modern tid eller stabil stat.
Spanien hade ett kuppförsök 1981 av ett gäng officerare vilket slogs ner på en dag.

Så släng dig inte med påhittad fakta eller att du känner nog att det är så här. Finns inga belägg för att marinkåren eller armén stödjer Trump på ett sett att han skulle kunna nyttja dem till en kupp. Eller att en militärkupp ens skulle vara genomförbart i Usa. Speciellt inte med tanke på politiskt, demografiskt och geografiskt belägenhet.
Citera
2018-05-16, 22:50
Medlem
GothamCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Ja exakt, det är det som är faran. Därför måste man i detta läga när allt ryks upp vara med på banan. MAN MÅSTE HA EN KLAR BILD över vad man vill så att man inte står där med mindre yttringsfrihet eller religionsfrihet eller annan typ av frihet. Och därav är det inte mer en riktigt att så många som möjligt har ett ord med i utveklingen. Detta är kanske sista gången en sådan möjlighet öppnar sig. Man måste DÄRFÖR följa med i svängarna och helst styra, det är att ta ansvar. Ansvar är nått som alla innehar i allafall för sitt när område. Jag personligen tycker att man bör övergå till att vara autonoma städer. Jag gillar inte länder, jag gillar heller inte nått av de styrande former som finns nu, utom möjligen det som finns i Sveitz ..fast inte helt. Jag tycker i princip inte att man ska låta få bestämma över många oavsätt om det är under demokratiska former. Människor har ansvar för sitt närområde, det vill säga att det som ska gälla i Stockholm gäller för Stockholm å inte för Malmö eller Umeå, det får dom bestämma. Sen finns det såklart Universiellt gundläggande rättigheter. Men dessa innfattar bara rätt till liv trygghet osv. som gäller i alla städer. Men först måste ju folk vakna till lite..

Får känslan av att du vet precis som jag vartåt detta barkar. Det största uppvaknandet i historien. Förbi lager om den egna personen, samhället, politik och till lagret om det biologiska kriget som pågår. Skapare mot vilseledare (Illuminati). Gud mot djävulen i form av utomjordiska krafter som påverkar oss alla utan att vi normalt är medvetna om det. Jag har fått se allt men det är svårt att väcka. Det tog mig tre månader att bara ta in all information om vår verklighet. Låter abstrakt men jag fick se det.
Citera
2018-05-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Fetstil upp.

Dom är fodrings ägare til USA's statsskuld som nu är på över 21 trilliarder. Finns det någon annan som ens är i närheten av att äga så mycket pengar?
Jag ser du försöker det är bra. Du kan kolla in den här linken och sy ihop den med den kunskap du readan har, saker är inte så svåra att se, när man väl kan.
http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_globalelite177.htm

Det finns inget att sy ihop, allt är ogrundat skräp, ungefär lika angeläget som Dan Browns teorier om den heliga graal och David Ickes uppenbarelser från rymdvarelserna från Pleiades. Jag är intresserad av historiska fakta som kan dokumenteras. Jag har läst om tempelriddarna, jag vet hur deras organisation formades och hur och varför den upphörde och jag vet också att alla teorier om att de överlevde och skulle ha grundat frimurarna och liknande är rena spekulationer utan det minsta bevis. Jag vet också att det finns en obelisk i Rom men vad bevisar det, det var inte ens en påve som lät bygga obelisken utan den fanns där innan och flyttades dit av en romersk kejsare och idag har den ett kors ovanpå sig, en symbol över Kristus seger över hedningarna.

Kom tillbaka när du är intresserad av vad som faktiskt är sant inte av vad som är mest sensationellt, det finns nog med verkliga konspirationsteorier, jag har inget intresse av fantasier.
Citera
2018-05-17, 07:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det som du länkar till är ju mycket youtubevideor och hemmasnickrade beviskedjor, ganska likt det som Q followers stör omkring sig och som du kritiserar

Jag kritiserar inte direkt Q followers, jag tror inte ni följer "Q" av någon slags Evil Agenda, tvärtom.
Det du kallar "hemmasnickrade beviskedjor" är research bortom vad Mainstream Mockingbird Media förmedlar. (Eller "Qanon" och Co för den delen)

Ja det är något väldigt annorlunda med Qanon, dom har nått väldigt brett med sitt budskap, conspiracy fact eller hur det nu brukar skrivas, dom är trovärdiga.

Citat:
Det finns egentligen bara två saker som skulle kunna välta världen, om Humas insurance file är som beskrivits och om de 29000 indictments är på riktigt och omfattar HRC, BO, och kända figurer.
Detta är ju saker som går tillbaka till PizzaGate, FBI tog Weiners dator, den judiska pedofilen hon är gift med. Inga gripande har gjort och detta var oktober 2016.
(Weiner är väl gripen iofs).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in