2020-02-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag tycker att det är tomma ord fram tills att man får se bevisen. Återigen hade du några bevis hade du postat dom, antar jag? Hade Alpoxen bevis hade han postat dom också, antar jag?

Om Demokraterna misslyckades med att presentera bevis där en stor del av processen handlade om att se ifall dom hade tillräckligt starka bevis för att vittnen ens skulle vara relevant så finns det ingen annan att skylla på än Demokraterna.

90% av vad jag gör i denna tråd är att jag ber folk backa upp sina påståenden. Senaste exemplen är att jag bad Alpoxen backa upp sitt påstående genom att posta bevis samt att jag bad Snakeplissken backa upp att rotationen var normal. Alpoxen slutade svara och admins fick hoppa in och säga till pga Snakes konstiga sidospår. Att jag hävdar att det är tomma ord är endast för att ingen kan visa bevisen. Får någon lust att länka riktiga bevis kommer jag självklart inte hävda att det är tomma ord.

Om inte du heller kan presentera några bevis har ju inte du heller något annat än tomma ord, du förstår det va?

Oklart varför du pratar om Alpoxen med mig. Tror du jag är Aploxen?

Vi tar det igen (andra gången nu, det brukar ju ta en sisådär 6-7 försök innan du kan svara, och sist slutade det ju med att ditt svar blev att du inte ville svara).

Så på ena sidan har vi GAO som är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel. De tycker Trump och Vita huset har brutit mot lagen. Men du tycker, trots detta och trots att två tjänstemän inom Vita huset avgick efter beslutet att spärra stödet, att anklagelserna är tomma ord och att vittnen inte ska kallas. Hur har du så bra insikt i anklagelserna och rättsfallet? Hur kan du påstå att det bara är tomma ord? Hur vet du så mycket? Backa upp dina påstående med något annat än dina tomma ord. Precis som du, så riktigt, nästan enbart ”bidrar” med i tråden att andra ska göra.
Citera
2020-02-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Oklart varför du pratar om Alpoxen med mig. Tror du jag är Aploxen?
Oklart varför du tror att bara för att man pratar om nån till en annan skulle man tro att dessa är samma person? Du pratade om mina ogrundade påståenden som jag inte backar upp. Såklart kom du inte med ett exempel på vad jag påstår. Jag berättade då för dig att det är tvärtom och tog in exempel, om det nu var för försvårt för dig att förstå...

Citat:
Vi tar det igen (andra gången nu, det brukar ju ta en sisådär 6-7 försök innan du kan svara, och sist slutade det ju med att ditt svar blev att du inte ville svara).
påhittens påhitt.

Citat:
Så på ena sidan har vi GAO som är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel. De tycker Trump och Vita huset har brutit mot lagen. Men du tycker, trots detta och trots att två tjänstemän inom Vita huset avgick efter beslutet att spärra stödet, att anklagelserna är tomma ord och att vittnen inte ska kallas. Hur har du så bra insikt i anklagelserna och rättsfallet? Hur kan du påstå att det bara är tomma ord? Hur vet du så mycket! Backa upp dina påstående med något annat än dina tomma ord. Precis som du, så riktigt, nästan enbart ”bidrar” med i tråden att andra ska göra.
Jag kan påstå att det är tomma ord för att INGEN har kunnat presentera bevisen. Jag motbevisas jätte enkelt genom att de som påstår att demokraterna har presenterat bevisen tar fram dessa bevis. Fram tills att ni kan backa upp era påståenden med bevis är ni inget annat än tomma ord. Fram tills demokraterna lyckats hitta kompletterande bevisning till sina vittnen är vittnena inget annat än tomma ord. Seså motbevisa mig och plocka fram bevisen.
Citera
2020-02-04, 13:58
Medlem
Citat:
Oklart varför du tror att bara för att man pratar om nån till en annan skulle man tro att dessa är samma person? Du pratade om mina ogrundade påståenden som jag inte backar upp. Såklart kom du inte med ett exempel på vad jag påstår. Jag berättade då för dig att det är tvärtom och tog in exempel, om det nu var för försvårt för dig att förstå...

påhittens påhitt.

Jag kan påstå att det är tomma ord för att INGEN har kunnat presentera bevisen. Jag motbevisas jätte enkelt genom att de som påstår att demokraterna har presenterat bevisen tar fram dessa bevis. Fram tills att ni kan backa upp era påståenden med bevis är ni inget annat än tomma ord. Fram tills demokraterna lyckats hitta kompletterande bevisning till sina vittnen är vittnena inget annat än tomma ord. Seså motbevisa mig och plocka fram bevisen.

Hahaha, hade nästan glömt hur det är att skriva med dig. Du kan alltså inte backa upp att uttalandet från GAO där de säger att Trump bröt mot lagen bara är tomma ord med något annat än... tomma ord? Vi försöker igen! Gång nummer tre, och svara på det jag skriver nu är du gullig.

GAO är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel. De tycker Trump och Vita huset har brutit mot lagen. Men du tycker, trots detta och trots att två tjänstemän inom Vita huset avgick efter beslutet att spärra stödet, att anklagelserna är tomma ord och att vittnen inte ska kallas. Hur har du så bra insikt i anklagelserna och rättsfallet? Hur kan du påstå att det bara är tomma ord? Hur vet du så mycket?Backa upp dina påstående med något annat än dina tomma ord.
Citera
2020-02-04, 14:28
Medlem
Citat:
Och så försöker du byta ämne igen. Du är jättedålig på att svara på frågor. Och backa upp dina påstående. Vi försöker igen!

Jag menar på fullaste allvar att du ska backa upp att uttalandet från GAO enbart är tomma ord med annat än dina tomma ord. För sjättegången nu. Kom igen! Du kan klara det! Heja! Hur vet du mer än GAO?

”GAO är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel.”

Du indikerar även att GAO inte är opartiska. Kan du backa upp det med annat än dina tomma ord?

Gällande Hillary och FBI kan det mycket väl stämma (tråkigt va, att jag kan hålla med om det?). Men tråkigt nog för dig var det inte det vi diskuterade.

Är du efterbliven? jag säger inte att dom har fel. Jag säger att vi inte har nånging annat än tomma ord innan vi får se bevisen. Om någon vill motbevisa detta borde de som anser att demokraterna presenterat bevisen dra in det i tråden. Det är inte upp till mig att bevisa vad som inte har hänt. Om någon menar på att vi har något annat än tomma ord borde denna någon presentera det som backar upp orden vi lyssnar på annars har vi alla bara tomma ord vare sig man önskar det eller inte.

Okej så du tolkar GAO likadant som Judical Watch, att det kan stämma? Vad behöver du i tillägg för att veta ifall det stämmer? Skulle svaret på den frågan kanske kunna vara bevis? h e r r e g u d

(Jag drog kopplingen mellan GAO och Judical Watch i inlägget innan så är du läskunnig förstår du varför jag tog in detta exempel)
Citera
2020-02-04, 14:41
Medlem
Citat:
Jag svarar på dina frågor, du väljer bara att inte ta del av det Återupprepa dig gärna som en Radio, desto fler gånger du säger nånting desto större chans är det att du kan övertala din hjärna att det är sant.

Bra, då återgår vi till grundfrågan och kan ta dina övriga ogrundade påståenden sen:

Jag menar på fullaste allvar att du ska backa upp att uttalandet från GAO enbart är tomma ord med annat än dina tomma ord. För åttonde gången nu. Kom igen! Du kan klara det! Heja! Hur vet du mer än GAO?

”GAO är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel.”
Citera
2020-02-04, 14:45
Medlem
Citat:
Jag menar på fullaste allvar att du ska backa upp att uttalandet från GAO enbart är tomma ord med annat än dina tomma ord. För åttonde gången nu. Kom igen! Du kan klara det! Heja! Hur vet du mer än GAO?
Sen när ska man bevisa att nånting inte har hänt istället för att det har hänt? Har redan sagt till dig att jag inte vet om GAO har rätt eller fel. Har sagt att vi inte fått ta del av bevisningen och därför har vi endast tomma ord att luta oss emot.

Kan bevisa att du endast har tomma ord att komma med genom din oförmåga att plocka fram bevisning. Enda sättet att bevisa att jag har fel är att motbevisa mig för jag kan inte bevisa vad som inte har hänt, kom in i matchen det blir pinsamt.

Skiter i att dra in mina frågor igen iom att du aldrig har besvarat nån av dom ändå, mr stoppa huvudet i sanden
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-02-04 kl. 14:48.
Citera
2020-02-04, 14:48
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Och så försöker du byta ämne igen. Du är jättedålig på att svara på frågor. Och backa upp dina påstående. Vi försöker igen!

Jag menar på fullaste allvar att du ska backa upp att uttalandet från GAO enbart är tomma ord med annat än dina tomma ord. För sjunde gången nu. Kom igen! Du kan klara det! Heja! Hur vet du mer än GAO?

Du indikerar även att GAO inte är opartiska. Kan du backa upp det med annat än dina tomma ord?

(Att skriva om andras läsförståelse är lite magstarkt efter att gång på gång misslyckas svara på frågor. Eller vad säger du, herr Situationstecken?)
Nu är du bara löjlig, och har en kass debattstil. GAO har sagt en sak, men lyckas inte bevisa att det är så. Här har smultron rätt i sak. Varför ska man ta GAO på orden endast för att dom påstås vara opartiska? FBI påstods också vara opartiska och folk hånade andra användare för att misstro FBI, men det visade sig att vissa inom FBI ljög. Så varför ska man då ta GAO på orden? För att dom säger så eller?

Sen så har ingen lyckats att bevisa att Trump skulle vara skyldig till det man påstår att han är skyldig till. Så än så länge så är det endast tomma ord. Vilket smultronet har rätt i att ifrågasätta, trots att det finns indicier på att Trump skulle ha brutit mot lagen, så finns det inga direkta bevis. Och det är vad han efterfrågar.

Så du kan ju sluta låtsas att du inte förstår vad han menar och svara att du helt enkelt inte har några bevis, mer än att GAO säger så.
Citera
2020-02-04, 14:50
Medlem
Citat:
Sen när ska man bevisa att nånting inte har hänt istället för att det har hänt?

Fast någonting har ju hänt. GAO har kommit fram till att Trump och Vita huset bröt mot lagen. Du hävdar att det är tomma ord. Jag vill bara att du ska backa upp det med något mer än dina tomma ord.

Ditt enda försök hittills har varit att GAO kanske inte är opartiska. Det bad jag dig backa upp. Det kunde du inte.
Senast redigerad av DanielDO 2020-02-04 kl. 14:52.
Citera
2020-02-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Nu är du bara löjlig, och har en kass debattstil. GAO har sagt en sak, men lyckas inte bevisa att det är så. Här har smultron rätt i sak. Varför ska man ta GAO på orden endast för att dom påstås vara opartiska? FBI påstods också vara opartiska och folk hånade andra användare för att misstro FBI, men det visade sig att vissa inom FBI ljög. Så varför ska man då ta GAO på orden? För att dom säger så eller?

Sen så har ingen lyckats att bevisa att Trump skulle vara skyldig till det man påstår att han är skyldig till. Så än så länge så är det endast tomma ord. Vilket smultronet har rätt i att ifrågasätta, trots att det finns indicier på att Trump skulle ha brutit mot lagen, så finns det inga direkta bevis. Och det är vad han efterfrågar.

Så du kan ju sluta låtsas att du inte förstår vad han menar och svara att du helt enkelt inte har några bevis, mer än att GAO säger så.

Jag har aldrig påstått att jag har några bevis. Jag har bett smultronkungen2 backa upp sina tomma ord med annat än tomma ord. Hittills har hen inte kunnat backa upp med något förutom... tomma ord. Ja, och en vild, hypotetiskt idé att GAO kanske inte är opartiska. Dock utan något som ger stöd åt detta...
Citera
2020-02-04, 15:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag har några bevis. Jag har bett smultronkungen2 backa upp sina tomma ord med annat än tomma ord. Hittills har hen inte kunnat backa upp med något förutom... tomma ord. Ja, och en vild, hypotetiskt idé att GAO kanske inte är opartiska. Dock utan något som ger stöd åt detta...
Fast det är ju inte hans uppgift att bevisa. Det är GAO's uppgift, tillsammans med demokraterna, som också beskyller Trump för det, att bevisa. Och eftersom att demsen inte lyckades med det, och vi inte har fått se några bevis ifrån GAO så förstår jag att folk, som är pro Trump är kritiska till dessa uttalanden. Speciellt efter att det kom fram att vissa inom FBI ljög för att fälla Trump. Hur vet vi att GAO inte också är korrupta och endast ljuger? Finns det inga bevis så finns det inga. Och då är det endast tomma ord.

Men jag köper att det finns bra med indicier på att Trump har begått lagbrott, och att GAO kan ha rätt i sak. Men dom har helt enkelt inga bevis för det. Vilket är vad han efterfrågar.

Betyder dock inte att GAO har fel.
Citera
2020-02-04, 15:06
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Försök 10?
Jag menar på fullaste allvar att du ska backa upp att uttalandet från GAO enbart är tomma ord med annat än dina tomma ord. För XXX gången nu. Kom igen! Du kan klara det! Heja! Hur vet du mer än GAO?

”GAO är en opartisk myndighet som rapporterar till kongressen och granskar användningen av amerikanska skattemedel.

Om du menar att de ljuger eller har fel vill jag att du backar upp det med något mer än dina tomma ord. Källor? Utredningar?
Exempel: Jag är chef för en institution som påstås vara opartiska och vi beskyller dig för att vara pedofil. Är det då din uppgift att bevisa oss fel eller är det vår uppgift att bevisa att du är pedofil? Väldigt enkelt. Det är såklart vår uppgift att bevisa att du är pedofil. Om inte vi kan göra det, så är det endast tomma ord.

Vilket är vad smultronet bedyrar.
Citera
2020-02-04, 15:08
Medlem
Citat:
Har du bevis är det bara presentera dom, annars har du bara tomma ord.

Och Q?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in