2020-01-15, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
1000-2000 sealed indictments, cases proceedings eller vad man föredrar att kalla det är vanligt per år. Nu ligger man på 5-6000 i månaden. Det är alltså inte något normalt vi ser.

Referensåret som brukar anges är 2006, och då med antalet Sealed Criminal Cases angivet till 1077 stycken.
Men det Qanon-rörelsen "glömmer" här är att antalet (1077) i själva verket är antalet Sealed Criminal Cases från år 2006 som ännu inte hade öppnats år 2008 (då rapporten siffran kommer ifrån skrevs)..

Så alla de Sealed Criminal Cases som löpande öppnades under 2006 (och 2007) saknas helt i den siffran.

Tittar vi sen vidare på Sealed Magistrate Judge Cases och sealed District Court Cases (vilket är inkluderat i Qanons siffror) så får vi 24.375 stycken för år 2006. Men samma sak här – det är alltså vad som fortfarande inte hade öppnats år 2008.. Tänker vi oss att 2 av 3 cases öppnats inom två år (knappast orimligt om än förhoppningsvis lite för lågt räknat) så är vi uppe på samma siffror som Qanon-folket idag försöker lura er med.
Citera
2020-01-15, 14:37
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En massa lögner.
Jag föreslår att trådens alla betraktare själva bildar sig en uppfattning om vad som är korrekt.

I mitt första inlägg (läses här) om förseglade federala brottsmål går jag igenom siffrorna. Inlägget är lika korrekt idag som dagen jag skrev det.

Flashbacks största lögnare har försökt dra denna lögn tidigare, vilket jag har besvarat tidigare (läses här). Inlägget är lika korrekt idag som dagen jag skrev det.
Citera
2020-01-15, 15:20
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Referensåret som brukar anges är 2006, och då med antalet Sealed Criminal Cases angivet till 1077 stycken.
Men det Qanon-rörelsen "glömmer" här är att antalet (1077) i själva verket är antalet Sealed Criminal Cases från år 2006 som ännu inte hade öppnats år 2008 (då rapporten siffran kommer ifrån skrevs)..

Så alla de Sealed Criminal Cases som löpande öppnades under 2006 (och 2007) saknas helt i den siffran.

Tittar vi sen vidare på Sealed Magistrate Judge Cases och sealed District Court Cases (vilket är inkluderat i Qanons siffror) så får vi 24.375 stycken för år 2006. Men samma sak här – det är alltså vad som fortfarande inte hade öppnats år 2008.. Tänker vi oss att 2 av 3 cases öppnats inom två år (knappast orimligt om än förhoppningsvis lite för lågt räknat) så är vi uppe på samma siffror som Qanon-folket idag försöker lura er med.
En sak till som tyder på att allt inte är som vanligt är antalet CEO resignations nådde rekordnivå 2019:
https://www.cnbc.com/2019/11/06/ceo-departures-hit-a-new-high-in-october-on-pace-for-a-record-year.html

Q skrev 2017 drop #413
"Track CEO resignations.
Q"
Citera
2020-01-15, 15:32
Medlem
danjäls avatar
Citat:
1000-2000 sealed indictments, cases proceedings eller vad man föredrar att kalla det är vanligt per år. Nu ligger man på 5-6000 i månaden. Det är alltså inte något normalt vi ser.

Du läste inte länken va?
Citera
2020-01-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Du läste inte länken va?
Skummat igenom men källan är tvivelaktig. Samma sak med diverse mainstreammedia. Återkom gärna med ren fakta från neutrala källor. Jag skulle kunna sitta o länka till infowars hela dagen lång men det duger ju inte för dig eller hur?
Citera
2020-01-15, 16:07
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Skummat igenom men källan är tvivelaktig. Samma sak med diverse mainstreammedia. Återkom gärna med ren fakta från neutrala källor. Jag skulle kunna sitta o länka till infowars hela dagen lång men det duger ju inte för dig eller hur?

Är källan ”tvivelaktig” för att den bevisar att det du tror på är fel, eller har du något annat att komma med?

Prova att läsa den. Du kanske lär dig något.
Citera
2020-01-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Är källan ”tvivelaktig” för att den bevisar att det du tror på är fel, eller har du något annat att komma med?

Prova att läsa den. Du kanske lär dig något.
Jag har redan kommit med flera svar som du dock valt att ignorera helt.
Citera
2020-01-15, 16:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Återkom gärna med ren fakta från neutrala källor.
Jag använde mig av neutrala källor innehållande ren fakta.

Indictmentanon hämtar data från PACER enligt följande kriterier:
The numbers represent new sealed court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts during the periods listed and include criminal charges and search warrants.
Jag kontrollerade undersökningen som gjordes för året 2006 (pdf) mot kriterierna ovan och kom fram till att siffrorna stämmer. Det var detta jag presenterade i mitt inlägg (här).

Kriterierna:
The numbers represent new[1] sealed[2] court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts[3] during the periods listed and include criminal charges[4] and search warrants[5].
1. Nya mål.
2. Förseglade.
3. I federala (brottsmåls)domstolar.
4. Brottmål.
5. Husrannsakningsorder.

Vänligen gör samma jämförelse själv. Jämför också resultatet med vad Snake och trådens övriga lögnare påstår.
Senast redigerad av Fittahora 2020-01-15 kl. 16:32.
Citera
2020-01-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag använde mig av neutrala källor innehållande ren fakta.

Indictmentanon hämtar data från PACER enligt följande kriterier:
The numbers represent new sealed court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts during the periods listed and include criminal charges and search warrants.
Jag kontrollerade undersökningen som gjordes för året 2006 (pdf) mot kriterierna ovan och kom fram till att siffrorna stämmer. Det var detta jag presenterade i mitt inlägg (här).

Kriterierna:
The numbers represent new[1] sealed[2] court proceedings filed in U.S. Federal District Criminal Courts[3] during the periods listed and include criminal charges[4] and search warrants[5].
1. Nya mål.
2. Förseglade.
3. I federala (brottsmåls)domstolar.
4. Brottmål.
5. Husrannsakningsorder.

Vänligen gör samma jämförelse själv. Jämför också resultatet med vad Snake och trådens övriga lögnare påstår.
Du har inte kontrollerat ett skit. Det är du för korkad, alternativt för lat för att göra. Hade du gjort det hade du insett att du är lurad.

Dina neutrala källor är alltså något som kallar sig indictmentanon

Att du sedan hänvisar till ett tidigare inlägg du skrivit själv som börjar, och jag citerar nu: 'Min tolkning är' . Ja jävlar, alla här inne vet vad dina tolkningar är värda.

Här har vi en av dina tolkningar från nästan exakt ett år sen
Håll till godo:

Citat:
FittaHora
Nu har jag och fler med mig varit inne på att vi är inne i ett skede där alla förberedelser skall övergå till handling (och en del menar på att militärtribunaler redan har startat) och då har en nedstängning av statsfunktionerna och undantagstillstånd taktiska fördelar.

Jag skulle kunna fortsätta med hur mycket som helst, det skulle jag verkligen

Visst är det för jävligt att folk kan kolla upp vad man skrivit? Muellerrapporten
Senast redigerad av Alpoxen 2020-01-15 kl. 19:43.
Citera
2020-01-15, 19:29
Medlem
Citat:
Jag har redan kommit med flera svar som du dock valt att ignorera helt.
Varför är källan tvivelaktig och varför har du bara skummat igenom den? Beror det på att du inte gillar vad där står? Fakta är dock fakta. Det finns inga 'alternativa fakta' Det beror naturligtvis på att du vill att dessa 'sealed indictments' kommer leda till massarresteringar av pedofiler och landsförrädare.

Att man vill att något ska vara sant är en nog så kraftfull drivkraft. Det kommer dock inte att hända och förr eller senare måste du öppna ögonen innan du tappar greppet helt och slutar som FittaHora
Citera
2020-01-15, 19:43
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du har inte kontrollerat ett skit. Det är du för korkad, alternativt för lat för att göra. Hade du gjort det hade du insett att du är lurad.

Dina neutrala källor är alltså något som kallar sig indictmentanon
Det är Indictmentanon som samanställer sifforna över antalet förseglade federala brottsmål, du vet dom siffrorna som vi diskuterar. Ironiskt att du visar hur korkad du är.

Man skall inte kasta sten i glashus...
Citera
2020-01-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det är Indictmentanon som samanställer sifforna över antalet förseglade federala brottsmål, du vet dom siffrorna som vi diskuterar. Ironiskt att du visar hur korkad du är.

Man skall inte kasta sten i glashus...
Jag behöver inte skriva nåt utan bara citera dig själv:

'Det är Indictmentanon som samanställer sifforna över antalet förseglade federala brottsmål'

Du ser inga problem med denna meningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in