2019-11-22, 14:52
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag tycker att det påstående är värt att problematiseras. Är George Soros vänsterns favoritdjur enligt vänstern? Eller är George Soros vänsterns favoritdjur enligt högern? Vem är det egentligen som sätter narrativet som berättar vem som tycker vad?

Soros är ju enligt Q pawn till Paul Volcker... Vem tjänar på att driva det narrativet?
Jag skulle säga att vänstern är George Soros favoritdjur.
Citera
2019-11-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag skulle säga att vänstern är George Soros favoritdjur.

Håller med dig i den distinktionen.

Jag tror inte det finns någon som har George Soros som favoritdjur. Han är nog universellt illa omtyckt, och att påstå att någon annan gillar honom är nog som bäst en förolämpning och som värst desinformation.

Om Q var för ett enande så hade inte Q försökt lägga Soros i händerna på demokraterna. Q hade ju då istället försökt måla upp Soros som farlig eller skadlig för världen / landet / whatever, istället för identitetspolitik tjafset om att demokrater är ondskefulla (som att vem man röstar på definierar vem man är mer än vem man är definierar vem man röstar på, låter som plockat ur MPs och andra tossigas agenda).
Citera
2019-11-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Att du skulle ha läst Muellerrapporten och dessutom kunnat analysera den på rätt sätt? HA HA HA. Dina 'analyser' kommer direkt från Trump och Bill Barr vilket så klart inte är värt ett skit för varje tänkande människa. För det första slår rapporten helt klart fast att Ryssland försökte påverka valet till Trumps fördel. Därom råder ingen tvekan överhuvudtaget. Sen kan du ju försöka bortförklara alla fällande domar, alla med koppling till Trump. Muellerrapporten säger explicit att den inte frikänner Trump. Endast att bevisen inte är tillräckliga men att det är upp till Kongressen att bestämma om de vill gå vidare. Impeachmentförhandlingarna som pågår är bara en fortsättning på Muellerrapporten. Det finns mycket där som är användbart i det som händer nu. Det är bara ännu ett bevis för att Trump är den mest inkompetente och mest korrupte presidenten nånsin och ja det är fakta.

Har du lust att citera den analys du tagit del av som JAG har gjort angående muellerrapporten?

Jag har inte motsatt mig det du säger. Men du ber mig berätta vad i din "fakta" som inte stämmer och då måste du först redogöra för mig hur du själv kontrollerat "faktan" att trump är den mest korrupte presidenten någonsin. Kan du inte redogöra det är det här inte något annat än ett löst påstående som du själv låtsas är fakta.
Citera
2019-11-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vad Clinton hade att vinna? Hämnd rent utav? Möjligen en markering eller bestraffning mot andra som funderar på att läcka, samt att förhindra fortsatt skada från Seth Rich.

Vad hade Trump att vinna på att Seth Rich dog? Berätta gärna, jag kommer inte på någon anledning.
Vad hade Seth fått veta om T?
Varför fick inte Seth berätta om det till C och DNC?
Citat:
The TRUTH is right in front of you.
Varför börjades det spinnas att C låg bakom mordet?
Citera
2019-11-22, 16:06
Medlem
Citat:
Om Q var för ett enande så hade inte Q försökt lägga Soros i händerna på demokraterna. Q hade ju då istället försökt måla upp Soros som farlig eller skadlig för världen / landet / whatever, istället för identitetspolitik tjafset om att demokrater är ondskefulla (som att vem man röstar på definierar vem man är mer än vem man är definierar vem man röstar på, låter som plockat ur MPs och andra tossigas agenda).

Bingo.
Citera
2019-11-22, 16:23
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vad hade Seth fått veta om T?
Varför fick inte Seth berätta om det till C och DNC?

Varför börjades det spinnas att C låg bakom mordet?
Du får gärna svara på mina frågor innan du börjar svamla vidare med nya frågor.
Citera
2019-11-22, 17:11
Medlem
Citat:

Citat:
Jag tycker att det påstående är värt att problematiseras. Är George Soros vänsterns favoritdjur enligt vänstern? Eller är George Soros vänsterns favoritdjur enligt högern? Vem är det egentligen som sätter narrativet som berättar vem som tycker vad?

Soros är ju enligt Q pawn till Paul Volcker... Vem tjänar på att driva det narrativet?

Av någon outgrundlig anledning har vänstern gått från att vara anti-globalister, det var ju de onda storföretagen som ville ha globalism, till att omfamna globalismen (ofta fri rörlighet) och att det är de onda konservativa som inte vill ha globalism.

George Soros enda syfte är att tjäna pengar. Han "pump and dump" ofta valutor och kan man skapa någon typ av kaos i EU så finns det pengar att tjäna, till exempel.
Med tanke på att brotttslighet, bankrupta kommuner och allmänt kaos har skenat på senare år så är ju manegen krattad för Soros.
Han har använt sig av vänstern för att uppnå sitt mål.

Soros betalar ju många demokratiorganisationer och kampanjer och vänstern har väl accepterat att då målen varit samma (tror dom) så är Soros ok?

Tror själv inte på den stora konspirationen utan bara att Soros vill tjäna pengar på andras olycka.
Citera
2019-11-22, 17:16
Medlem
Citat:

Jag lyfter Anders Lindberg som exempel, han drog ju en lans för soros häromåret, blev rejält förvånad.

Ok, jag läser ABSOLUT inte nordfront men det var första träffen som kom upp på google på listan med politiker som fanns i det läckta emailet eller vad det nu var, många till vänster.
https://www.nordfront.se/har-ar-soros-lakejer-i-sverige.smr

För 20år sedan hade det ju varit politiskt självmord för någon till vänster att stå på Soros lönelista.
Citera
2019-11-23, 10:54
Medlem
DRAVKCABs avatar
The corn is ready to harvest. Hjulen börjar snurra allt snabbare nu. Fan vad man har väntat länge på någon action men det börjar dra igång på allvar nu med en smakstart 9 December. Det har redan börjat läcka ut till mainstream media som börjat med lite damage control och förmodligen så arbetar dom för fullt på hur dom skall kunna spinna runt detta i samarbete med demokraterna. How deep does this rabbit hole go
Citera
2019-11-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
The corn is ready to harvest.

Det är en väldigt intressant etymologi bakom detta uttryck. Ordvalen är inte svenska eller engelska, utan att det är just majsen man ska vänta på är ryskt.

Nu försöker jag inte påstå att just du är ryss, men alltid intressant när ordspråk dyker upp som bland annat härrör från områden som har ett intresse i sagda trådämne.

Det är en koppling, oavsett hur långsökt, till att det finns ett ryskt intresse kring Q.
Citera
2019-11-23, 13:55
Medlem
Citat:
Det är en väldigt intressant etymologi bakom detta uttryck. Ordvalen är inte svenska eller engelska, utan att det är just majsen man ska vänta på är ryskt.

Nu försöker jag inte påstå att just du är ryss, men alltid intressant när ordspråk dyker upp som bland annat härrör från områden som har ett intresse i sagda trådämne.

Det är en koppling, oavsett hur långsökt, till att det finns ett ryskt intresse kring Q.
Det där kommer Q följarna att inte tro.
Även om det skulle komma fotobevis.
Citera
2019-11-23, 14:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
The corn is ready to harvest. Hjulen börjar snurra allt snabbare nu. Fan vad man har väntat länge på någon action men det börjar dra igång på allvar nu med en smakstart 9 December. Det har redan börjat läcka ut till mainstream media som börjat med lite damage control och förmodligen så arbetar dom för fullt på hur dom skall kunna spinna runt detta i samarbete med demokraterna. How deep does this rabbit hole go
Precis. Nu när det även har visat sig att GOP rep Nunes har pushat för den ryska säkerhetstjänstens planterade propaganda om att det var USAs allierade Ukraina som manipulerade USAs väl 2016, när USAs egen intel har klargjort att faktiskt var Ryssland. Vi kommer antagligen höra mer om detta när en av Giulianis nära medarbetare när han sjunger ut för att försöka rädda sitt eget skinn.

Exclusive: Giuliani associate willing to tell Congress Nunes met with ex-Ukrainian official to get dirt on Biden

https://www.cnn.com/2019/11/22/politics/nunes-vienna-trip-ukrainian-prosecutor-biden/index.html

Nunes är Putins hora, liksom du själv. Hur känns det? Skäms du inte lite iaf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in