2019-07-28, 15:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag håller med om att Assange och Wikileaks förmodligen stödjer Trump eftersom de har en gemensam fiende. Deep State och deras new world order. Wikileaks är förmodligen neutrala när det kommer till länder som sådant. Ryssland och Putin verkar dock inte heller vilja ha någon new world order så där har du en förklaring till varför wikileaks kanske inte verkar så neutrala.

Wikileaks varumärke är dock att de är 100% oberoende som inte stödjer någon sida, det finns tecken på att SR inte gav wikileaks informationen utan att det kom från Ryssland bland annat genom det som Ecuador snappade upp medan Assange satt på deras ambassad.
Citera
2019-07-28, 15:41
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Tycker du, precis som jag, att det var bra att brottslingar åkte dit tack vare Muellers utredning? 3 dömda är det väl uppe i nu tror jag? Eller var det "fel" personer som åkte fast? Jag tykcer iaf, oavsett vad utredningen handlade om, att det är bra att kriminella bestraffas.

Jag skulle inte säga att alla som blev åtalade och fällda är brottslingar, exempelvis Papa D.

Citat:
Här har vi länken från förra sommaren med massa fel från Q:

https://www.dailydot.com/layer8/qanon-failed-predictions/

Om vi då tar exemplet: ”HRC detained, not arrested (yet)” Trodde HRC att hon var detained? För det kan väl knappast handla om den vanliga bortförklaringen att Q försökte lura Deep State? HRC och de i hennes närhet bör väl veta om hon var detained eller inte? Eller tror du att hon var detained och vad backar du upp det med i så fall?

Vad var det som var obegripligt med mitt svar?

Citat:
Fråga två gällande detta: Hur vetni Q-troende när Q ljuger eller talar sanning när hen/de postar? Det har ingen lyckats svara på än, utan det närmaste svaret har varit att man vet när Q har rätt när andra, exempelvis media, skriver om det. Alltså måste även Q-följarna läsa det någon annanstans för att sen kunna avgöra om Q hade rätt eller inte. Verkar inte så effektivt och som att Q blir närmast överflödig ifall man måste vänta på att andra ska verifiera sanningen innan man kan lita på Q. (Ditt förra svar var bara en motfråga om något helt annat. Bemöt gärna det jag skriver).

Det jag illustrerade med mina retoriska motfrågor var att det inte är någon skillnad på hur man bedömer Q och hur man bedömer andra politiska entiteter. Man tar det som skrivs och ser om det låter rimligt och passar in med information som man får från annat håll.

Citat:
Detta besvarade du inte heller: Varför är ni Q-följare är så känsliga för att vi andra tar upp när Q har fel? Vill ni inte ha hela bilden av Q? Varför är detta så jobbigt? Åtminstone jag tycker ju att hela sanningen ska fram och eftersom Q-troende inte tar upp Q:s fel måste ju någon annan göra det. Och precis som ovan tycker jag det är jättebra om Q har rätt om viktiga saker. (Ditt svar då var att vi skeptiker är dryga. Fast kanske inte jag. Men mina "sär till kamrater". Som du ser svarar inte det heller på mina frågor).

Svara gärna om du har tid och bemöt då gärna det jag skriver.

För det är i 99 fall av 100 helt utvecklingsstörda invändningar och framförallt helt galna analyser över vad de har för implikationer.
Citera
2019-07-28, 15:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Wikileaks varumärke är dock att de är 100% oberoende som inte stödjer någon sida, det finns tecken på att SR inte gav wikileaks informationen utan att det kom från Ryssland bland annat genom det som Ecuador snappade upp medan Assange satt på deras ambassad.
FBI påstår ju att ryssar hackade DNC servern så det borde inte vara så svårt för dom att bevisa det. Enligt Q så är Assange "key" i fallet med Seth Rich. Det kommer förhoppningsvis bevisas vart läckan kom ifrån. Vad som behöver hända är att Assange kommer I trygghet till USA under täckmantel att han ska föras inför rätta. Han kommer förmodligen benådas och vittna mot Hillary Clinton och DNC istället.

Citat:
Q
!!mG7VJxZNCI
24 May 2019 - 4:01:32 AM
>>6572364 (/pb)
Under protection.
Threat is real.
Key to DNC 'source' 'hack' '187'.
Q
Citera
2019-07-28, 16:02
Medlem
Citat:
Det har väl varit på tal om att Wikileaks ska ha blivit kapat vid minst ett tillfälle i den här tråden?

Vet inte om Q specifikt har sagt det dock

Min uppfattning är att Wikileaks var och är en underrättelseoperation från början till slut med benäget bistånd från bla. svenska intressen och att de som startade den fortfarande är i kontroll.

Inte förrän jag har DNA testat mannen som bars ut från ambassaden och då med personal som jag litar på tror jag att han är identisk med den man som har framträtt allt som oftast på Internet.

Hans huvudsakliga informationskälla var och är nog Q långt innan Q började publicera sig som Q.
Citera
2019-07-28, 16:03
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Assange och Wikileaks förmodligen stödjer Trump eftersom de har en gemensam fiende. Deep State och deras new world order. Wikileaks är förmodligen neutrala när det kommer till länder som sådant. Ryssland och Putin verkar dock inte heller vilja ha någon new world order så där har du en förklaring till varför wikileaks kanske inte verkar så neutrala.
Bra att skylla på "Deep State".

För att se tidigare svar, möjligen se Utredaren's text, ovanför där du ställde frågan/påståendet till mig.
Citera
2019-07-28, 16:05
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Det är helt enkelt bara negativt för Wikileaks, Ryssland och Trump (även om Trump inte är ansvarig för wikileaks)

Det är verkligen skit samma för Trump vem som läckte, spelar ingen som helst roll, i dagsläget är ju narrativet bland hela msm och det politiska etablissemanget att Ryssarna låg bakom Wikileaksläckan, tycker du det ser ut som att han lider av det?

Trumpeten vet dock att det inte är sant och att läckan var en DNC-insider, annars skulle han inte hela tiden ropa "servern servern servern VARFÖR UNDERSÖKER INGEN SERVERN". Man är DUM i huvudet om man tror att han skulle vilja undersöka den saken utan att han vet utfallet.
Citera
2019-07-28, 16:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det är verkligen skit samma för Trump vem som läckte, spelar ingen som helst roll, i dagsläget är ju narrativet bland hela msm och det politiska etablissemanget att Ryssarna låg bakom Wikileaksläckan, tycker du det ser ut som att han lider av det?

Trumpeten vet dock att det inte är sant och att läckan var en DNC-insider, annars skulle han inte hela tiden ropa "servern servern servern VARFÖR UNDERSÖKER INGEN SERVERN". Man är DUM i huvudet om man tror att han skulle vilja undersöka den saken utan att han vet utfallet.

Håller helt med dig om att det inte påverkar Trump, men det visar dock på en helt annan sak och det är att Ryssland hade en definitiv påverkan på valet, men det var inte en påverkan som Trump använde sig av eller bad om.

Så för att förtydliga, att wikileaks fick informationen av Ryssland visar på att de faktisskt hackade eller på något annat sätt fick tag på informationen och narrativet att Clinton skulle mörda folk är därmed bevisat falsk.

Vilket betyder att hans tajfs om nothing burger och gudarna vet bara vad blir bevisade att faktiskt vara korrekta.
Citera
2019-07-28, 16:24
Medlem
Citat:
FBI påstår ju att ryssar hackade DNC servern så det borde inte vara så svårt för dom att bevisa det. Enligt Q så är Assange "key" i fallet med Seth Rich. Det kommer förhoppningsvis bevisas vart läckan kom ifrån. Vad som behöver hända är att Assange kommer I trygghet till USA under täckmantel att han ska föras inför rätta. Han kommer förmodligen benådas och vittna mot Hillary Clinton och DNC istället.

Om "Assange" kommer till USA blir det SDNY åklagarkammare som kommer att hantera fallet. Det tror jag inte att Trump vill. Därav att "Assange" sitter fängslad i UK och är Boris huvudvärk.

Democratic National Committee v. Russian Federation
Senast redigerad av Utredaren 2019-07-28 kl. 16:28.
Citera
2019-07-28, 16:30
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Bra att skylla på "Deep State".

För att se tidigare svar, möjligen se Utredaren's text, ovanför där du ställde frågan/påståendet till mig.
Du ser altså Ryssland och deras oligarker som den stora faran. Donald Trump är en handdocka för Putin och oligarkerna. Är det ungefär den bilden du har? Vad är det som är så ondskefullt med Ryssland då? Förr var det ju för att de var ett expanderande kommunistiskt land. Sedan Sovjetunionens fall har de inte varit något större hot. Det är snarare västvärlden som blivit kommunister istället. Donald Trump har dock satt stopp för den utvecklingen.

Anser du att presidenter innan Trump var befriade från korruption och inflytande från Rothschilds, Soros och andra stora familjer och företag? Men du och många andra här gillar ju iofs Soros och hans agendor.

Deep state = arbetar för globalisering och en kommunistisk världsregering (new world order). Alla länders självbestämmande skall bort. Tänk dig ett EU fast mer radikalt och på global nivå. Vem som rycker i trådarna tror jag är några rika familjer. Rothschilds är förmodligen en av dessa familjer i toppen.
Citera
2019-07-28, 16:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Håller helt med dig om att det inte påverkar Trump, men det visar dock på en helt annan sak och det är att Ryssland hade en definitiv påverkan på valet, men det var inte en påverkan som Trump använde sig av eller bad om.

Så för att förtydliga, att wikileaks fick informationen av Ryssland visar på att de faktisskt hackade eller på något annat sätt fick tag på informationen och narrativet att Clinton skulle mörda folk är därmed bevisat falsk.

Vilket betyder att hans tajfs om nothing burger och gudarna vet bara vad blir bevisade att faktiskt vara korrekta.

Visst kan det påverka Trump..

Om Assange’s antydningar är rätt och Seth Rich är läckan framstår ju demokraterna ännu sämre än idag - dels att de läcker internt, dels att Seth’s död kommer ifrågasättas ännu starkare kopplat till demokraterna.
Allt detta är är förstås positivt för Trump.

Om Assange har fel och ryssarna är källan riskerar Trumps kampanjkoppling till både wikileaks och ryssar att ifrågasättas ännu starkare (eller i alla fall lika starkt)..
Allt detta är förstås negativt för Trump.

Sen behöver förstås allt inte gå till sådana ytterligheter, men nog riskerar Trump att påverkas..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-28 kl. 16:51.
Citera
2019-07-28, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du ser altså Ryssland och deras oligarker som den stora faran. Donald Trump är en handdocka för Putin och oligarkerna. Är det ungefär den bilden du har? Vad är det som är så ondskefullt med Ryssland då? Förr var det ju för att de var ett expanderande kommunistiskt land. Sedan Sovjetunionens fall har de inte varit något större hot. Det är snarare västvärlden som blivit kommunister istället. Donald Trump har dock satt stopp för den utvecklingen.

Anser du att presidenter innan Trump var befriade från korruption och inflytande från Rothschilds, Soros och andra stora familjer och företag? Men du och många andra här gillar ju iofs Soros och hans agendor.

Deep state = arbetar för globalisering och en kommunistisk världsregering (new world order). Alla länders självbestämmande skall bort. Tänk dig ett EU fast mer radikalt och på global nivå. Vem som rycker i trådarna tror jag är några rika familjer. Rothschilds är förmodligen en av dessa familjer i toppen.

Anser du att Putin är ”befriad från korruption”?
Citera
2019-07-28, 16:54
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Anser du att Putin är ”befriad från korruption”?

Det är nog inte någon här som tror Ryssland är befriat från korruption. Men det går inte alltid att gå runt och tro att man ska få det bästa utav två världar. I det långa loppet så kommer världen må bäst utav att ha män som Trump och Putin vid rodret. Eller ser du hellre släkten som Clinton, Soros och Rothschild styra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in