Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Fast egendom och ägarregister över företag är offentligt i Ryssland.
Bra! Om du kan ryska så kan du väl enkelt länka och publicera dessa uppgifter då.
Men om du kan ryska så tror du nog å andra sidan inte på att allt som står i offentliga ryska register är hela sanningen.. Oavsett om palatsen och yachterna etc står som Putins egendom eller om det "bara" är hans att fritt nyttja är det extremt med alla mått mätt jämfört med vad andra statsöverhuvuden (oljeländer exkluderat) har tillgång till..
Citat:
Jag har läst din propagandalänk och ser den inte som bevis för Putins inblandning snarare korruption på olika nivåer som Putin har problem med och då särskilt de med utländsk inblandning.
På vilket sätt är det en "propagandalänk" och vilken av länkarna är det du talar om?
Citat:
Det finns på Internet uppgifter att de tillgångar som Putin kontrollerar finns i väst. Borde vara en tankeställare vilken regering i väst skulle skydda Putin.
Det finns mycket skoj på internet...
Jag tror inte någon ens hoppas att jag ska kunna
bevisa exakt vad Putin äger - eller vad han "endast" har tillgång till och kontrollerar på alla sätt ändå. Det ligger liksom i korruptionens natur att inte avslöja sin egen korruption..
Men varsågod att visa vem som äger dessa 26 palats och 5 yachter samt hur de kommer det ryska folket till nytta och ekonomisk vinning i slutändan om du tror du kan det.. Du kanske kan ringa USAs finansdepartement och berätta att de har fel också när du ändå är i farten?